Dat klemmetje is van 2Cool (
www.ned-cool.nl). Ik heb die dingen ook een paar keer gebruikt. Persoonlijk raak ik er niet erg opgewonden van. Het is nogal lastig de haakjes om de socket-lugs heen te krijgen, en bij vastdraaien moet je zowel de vleugelmoer draaien, als de bout vasthouden.
Bovendien heb je het gevaar dat de koeler scheef op de proc komt te zitten.
Je kan trouwens die klem ook makkelijk zelf maken:
Stukje alu profiel, twee boutjes, twee vleugelmoeren en twee knijphulzen met oog voor auto-elektrica. Neem de versie met grootste oog. Dit ook past om de socket-lugs. Boutje door het gat voor de bedrading, door gat in u profiel, en vleugelmoer erop. Klaar. Als je de bout vastklemt of soldeert in het oogje, dan hoef je het boutje ook niet vast te houden.
Heb nu die dingen van OC-Shop in mijn comp zitten. Deze bestaan uit een plat stuk alu, waar in de kopse kant een beugel zit. In het midden van de houder zit een nylon bout, welke de koeler op de proc duwt. Voordeel is dat de koeler altijd recht op de proc komt. Bovendien is de houder ook met grote handen aan te draaien. Foto's zie
www.oc-shop.nl
Ook deze is redelijk makkelijk zelf te maken. Is alleen iets moeilijker uitleggen. Bekijk de foto's zou ik zeggen.