Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-11 19:08
Hoi,

Ik zit met een probleem en dat is het volgende:

Ik heb op dit moment ISDN2 waarvan ik 3 telefoonnummers gebruik.
1 daarvan is prive
1 daarvan is zakelijk
1 daarvan is een fax

Nu wil ik misschien gaan overstappen op @home telefonie maar daarbij kan ik max. 2 telefoonnummers krijgen.
Ik wil er daar dan 1 voor prive gebruiken en die andere voor fax en zakelijk. (klein zakelijk)
Nu heb ik al diverse draadjes gevonden over faxselectors die onderscheid kunnen maken tussen fax en telefonie. Ik heb dit op een kpn lijn uitgeprobeerd echter gaat de fax als voorbeeld 5x over samen met de telefoon die ook achter in de fax past. Na 5x de telefoon over te laten gaan neemt alsnog de fax op en dat wil ik liever niet.

Nu is mijn vraag dus is het mogelijk een fax en een telefoon op hetzelfde telefoonnummer te kunnen houden en dat een fax gewoon door de fax beantwoord wordt zonder de telefoon te laten overgaan en als ik telefoon krijg dat de fax hem niet na 5x opneemt.
Ook vraag ik mij af of er nog verschil zit met dit systeem als ik @home telefonie gebruik ipv kpn.
Tevens kan ik alleen gebeld worden als ik een telefoon aansluit op de fax en niet zelf bellen.

Ik hoop dat mijn vraag zo een beetje duidelijk is.

Gr. Kees.

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Verwijderd

Onze fax heeft een speciale "Tel"-stand, voor als hij op dezelfde lijn met een telefoon is aangesloten. De fax neemt nooit de telefoon op, dat moet je zelf doen (je mist dus faxen als je niet thuis bent). Nam je de telefoon op, hoorde je 2 korte tonen, dan een lange, en dan kon je weer ophangen, want dan had de fax overgenomen. Dit heeft dus zijn voordelen en zijn nadelen. We hebben nu ISDN1 (overgestapt na een paar jaar ISDN2), dus de fax heeft zijn eigen nummer (toch gewoon het handigst).

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 15:35 . Reden: Hm, die quote wordt toch wel erg lang. ]

• knorde
Ja dat is dus niet de manier zoals ik het hebben wil. Wil ook faxen kunnen ontvangen als ik niet thuis ben :P

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 15:16

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

neem gratis faxMail box; dan krijg je de faxen in je e-mail. hoef je zelf nog maar 1 nummer te hebben voor prive, en 1 voor zakelijk. in de mailbox krijg je dan de faxen en je kan printen welke voor jou van belang zijn; doorsturen of wat je er ook mee wilt doen.

You are NIJL-ed!

• knorde
Die optie heb ik ook bekeken echter moet ik ook faxen kunnen versturen. Als ik de fax dan aangesloten laat neemt hij op...
Misschien nog andere opties :P

[ Voor 3% gewijzigd door knorde op 21-11-2005 21:03 ]