Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Case fans op cpu fan connector

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niks geprobeerd, maar ik zit met het volgende:

Ik heb:
- een Lian-li kast (pc-61).
- Esuper panel - W force
- 4 fans

Dat super panel staat nu aangesloten op de cpu koeler, zodat ik de snelheid kan regelen. Wat ik nu wil is die 4 fans aansluiten op een 3 pins stekker van het front panel. Kan dit kwaad? Krijg ik geen problemen met het weerstandje wat in het panel zit? Want hij is gemaakt voor een CPU koeler.

Het panel heeft een molux voeding. Zodat het LCD de temp kan weergeven. Ook zit er een stekker vanaf mijn mobo cpu aansluiting naar het panel. Die gaat weer naar de koeler.
Ik heb de stekker van mijn mobo af gehaald en de koeler blijft gewoon draaien. Hij krijgt dus stroom via de molux stekker.

Image van mijn panel:

Afbeeldingslocatie: http://www.ev-shop.at/go/images/wforce_gross.gif

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:43
Ik gok het erop (je uitleg is een mooi voorbeeld van "totaal onduidelijk") dat je 4 fan's wilt regelen met deze fancontroller (je Esuper panel - W force dus), en dan je CPUfan weer gewoon op het mb?

Op je fan's staat er een stroom vermeld (0,14A bijvoorbeeld). Je "Esuper panel - W force" kan maar een bepaalde stroom leveren, dat zal je zelf moeten uitzoeken (dat kan er bijvoorbeeld op gedrukt staan bij de connector voor de fan's). Zolang de stromen van alle fan's opgeteld niet hoger zijn dat het maximum van die regelaar, zal het werken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:18

drooger

Falen is ook een kunst.

'trial and error', gewoon proberen. Het gaat heus niets ineens kapot hoor, door een paar koelertjes.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Dit is nu niet echt iets dat geschikt is voor trial and error imo... Met wat pech kan je fancontroller niet genoeg stroom leveren, en dan begint hij dus mooi te roken en mag je een nieuwe kopen...
Opzoeken dus hoeveel stroom hij kan leveren en uitrekenen hoeveel stroom je fans trekken...