Werkt mijn laptop in Zuid America

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
Werkt mijn laptop in Zuid America? Dat is de vraag.

Ik heb een (normale) europese / nederlandse laptop maar werkt die in Brazillie?

Ik weet namelijk dat TV's / CRT monitoren etc het niet zodra je aan de andere kant van de aarde zit. Hoe werkt dat met Laptop en andere hardware?

Cheers

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Verwijderd

voor de volle 100%. Mijn oude toshiba heeft nog een maandje in peru gestaan, en daar draaide ie perfect.
(had nog nooit iets gehoord dat crt's daar niet willen werken, lijkt me echt wel vreemd...)

edit: extreem zwaar gemist dus, ik dacht dat je bedoelde dat van zodra je een crt/lcd omkeerde (dus aan de andere kant van de wereld zet), dat die niet meer werkte... |:( (en 't is nog geen 20u)

Ik heb de laptop telkens eerst op een soort adapter aangesloten, maar ik weet niet of dat was om het stroomnet ginder een beetje te filteren, of het een omzetter was

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 19:21 ]

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 15:57
easy, zoek even uit hoeveel volt er uit het desbetreffende land uit de muur komt(220? dan okay...) een verloopstekkertje naar de nederlandse stekker klaar ;)

anders even een omvormer van het voltage naar nl waardes scoren :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Lappie zal het gewoon doen totdat je accu leeg is, Voor het opladen even uitvogelen wat voor stroomvoorziening ze daar hebben. Desnoods een verloopstekker halen(al durf ik daarvan niet de veiligheid te garanderen). Beter is een oplader te kopen bij een lokale PC-shop.

iR Profiel

• Alpha_Mouse
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 19:15:
voor de volle 100%. Mijn oude toshiba heeft nog een maandje in peru gestaan, en daar draaide ie perfect.
(had nog nooit iets gehoord dat crt's daar niet willen werken, lijkt me echt wel vreemd...)

edit: extreem zwaar gemist dus, ik dacht dat je bedoelde dat van zodra je een crt/lcd omkeerde (dus aan de andere kant van de wereld zet), dat die niet meer werkte... |:( (en 't is nog geen 20u)

Ik heb de laptop telkens eerst op een soort adapter aangesloten, maar ik weet niet of dat was om het stroomnet ginder een beetje te filteren, of het een omzetter was
Nou dat was vroeger toch wel zo? (Met CRT monitoren?)

BTW dank voor de reply

[ Voor 3% gewijzigd door Alpha_Mouse op 21-11-2005 15:15 . Reden: dank ]

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

• Alpha_Mouse

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Cybersijp schreef op zondag 20 november 2005 @ 19:15:
easy, zoek even uit hoeveel volt er uit het desbetreffende land uit de muur komt(220? dan okay...) een verloopstekkertje naar de nederlandse stekker klaar ;)

anders even een omvormer van het voltage naar nl waardes scoren :)
In suriname zul je een 110v adapter moeten hebben..zorg iig voor een goede accu want de stroom wil op dat continent weleens uitvallen :P

Maar je googled toch aardig, ik denk dat je vast wel iets kan vinden over wat er in Brazilië uit de muur komt... ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Rey Nemaattori op 21-11-2005 15:33 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voordat jullie het gaan hebben over omvormers, check gewoon even wat je adapter aankan. Die spugen meestal toch maar iets van 19V naar de notebook.
Ik heb mijn standaard adapter gewoon gebruikt in Amerika, alleen een verloopstekkertje erop. Dat hij maar 110V binnenkrijgt ipv de gebruikelijke 230V maakt niet uit zolang de adapter dat aankan.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

In nederland: 230Volt 50Hz
In Amerika: 110 Volt 60 Hz.
Dus kijk op je adapter van je laptop of die het fijn vind om met 110 volt, 60 Hz gevoed te worden. Dit is bij 99% van de laptops na 1900 zo dus dat zal wel geen probleem zijn ;)

CRT's en klokjes (met een stroomaansluiting natuurlijk) werken niet goed in Amerika maar dat komt weer door iets geheel anders :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Pagina: 1