Advies LCD tv

Pagina: 1
Acties:

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik ben opzoek naar een lcd tv voor in me nieuwe huis. Hier wil ik een htpc op aansluiten om dvd's op te kijken (upscalen). Eigenlijk ook gaan gebruiken ter vervangen van mijn huidige monitor. Dus gewoon op internetten en eventueel gamen. De tv moet dus wel een redelijke responsetijd hebben zodat er geen ghoasting onstaat. Heb ongeveer 2250 euro ervoor over. Groote maakt niet zo gek veel uit. Liefst 40 inch natuurlijk maar eventueel iets kleiner om daardoor een beter scherm te kunnen kopen zou ook een optie zijn.

Nou heb ik al zoveel tv's gezien dat ik een beetje verdwaalt ben. Samsung en Sony's komen bijv. goed uit de bus kwa beeld. Ik moet wel aansluitingen genoeg hebben op de tv. Dus naast de pc wil ik eventueel ook nog component gebruiken voor een xbox360 en ook nog in de toekomst een hd speler eraan kunnen hangen. Maar zijn er bijv. ook problemen bij bepaalde uitgangen van bepaalde tv's waar ik hier en daar wat dingen over lees.

Iemand die me nog wat extra advies kan geven buiten het met je eigen ogen bekijken :D . Je neemt nml niet zo eenvoudig een hele htpc kast mee om op een tv aan te sluiten in een zaak.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

In dit bericht op de Frontpage is goed te zien wat de kwalitiet van LCD TV is, en persoonlijk zou ik daar NOOIT geen cent voor neerleggen.

Natuurlijk zijn er verschillen tussen LCD en LCD. Maar als ik uitga van de 3 vergelijkingen, zou ik minimaal voor plasma gaan. Zeker als je spreekt over het liefst 40 inch.

Ey!! Macarena \o/

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Panasonic 42PA50, ruim binnen je budget.

De enige TV die ik zou willen hebben met de huidige stand der techniek.

[ Voor 12% gewijzigd door Captain Pervert op 21-11-2005 14:44 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

RaZ schreef op zondag 20 november 2005 @ 19:04:
In dit bericht op de Frontpage is goed te zien wat de kwalitiet van LCD TV is, en persoonlijk zou ik daar NOOIT geen cent voor neerleggen.

Natuurlijk zijn er verschillen tussen LCD en LCD. Maar als ik uitga van de 3 vergelijkingen, zou ik minimaal voor plasma gaan. Zeker als je spreekt over het liefst 40 inch.
De kwaliteit van een TV kun je op de Frontpage natuurlijk niet zien. Dat zie je.... alleen IRL, in de winkel of in de woonkamer dus.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Dat artikel illustreert duidelijk het verschil tussen LCD en plasma. Ik zou ook geen LCD willen hebben. De resolutie mag dan wel wat hoger zijn, maar tegen de tijd dat alle zenders in HD beschikbaar zijn, ben je jaaaaaren verder. Tegen die tijd heb je dan al jaaaaaaren plezier gehad van je BETERE en GOEDKOPERE plasma en kan je een keer gaan kijken naar een nieuwe TV (OLED of SED) want LCD is tegen die tijd allang vergeten.

[ Voor 15% gewijzigd door Captain Pervert op 21-11-2005 15:06 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-02 16:26

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat artikel laat een mooi plaatje van de marketingafdeling van Canon zien waarop lcd het (uiteraard) zwaar met afleggen tegen SED. In werkelijkheid produceert een goede lcd tv prachtige verzadigde kleuren en is alleen de zwartweergave nog een probleem, maar niet in zoverre dat je beeld blauw of grijs ziet. Lcd is nu beschikbaar, SED pas over een paar jaar, dus daar heb je gewoon niks aan.

Plasmaschermen zuipen meer energie dan lcd-schermen, hebben een hoger gewicht en hebben meestal een waardeloze resolutie. De TS is van plan om een htpc te gaan bouwen, dus hij wil dan minimaal een scherm met een resolutie van 1280 x 720 zodat hij erop kan internetten en de mediacenter software zijn content mooi kan weergeven.

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-02 13:08
kijk eens op www.kieskeurig.nl en lees daar reviews en gebruikerservaringen van mensen :)

• mradem
addictive schreef op maandag 21 november 2005 @ 15:55:
kijk eens op www.kieskeurig.nl en lees daar reviews en gebruikerservaringen van mensen :)
Dat heb ik idd gedaan. Hecht alleen niet zo heel veel waarde aan kieskeurig. Vaak staan er ook niet alle specificaties vermeld.

Verwijderd

Ik vind zelf de Samsung LE40R51 best mooi en de Philips 32PF9966. Met deze schermen zit het volgens mij ook wel goed met de specificaties.

die philips ligt tussen de 2000 en 2300 euro
en die samsung tussen de 2300 en 2700 euro

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

De reaktie op die foto in de media totaal was dat ze verbaast waren dat SED sinds een jaar bijna geen vooruitgang had geboekt en ze de plasma en LCD schermen uit het jaar 0 moesten gebruiken om mensen van SED te overtuigen.

TS, kijk eens naar de benq dv3750.
Afbeeldingslocatie: http://www.benq.us/images/product/lcd_tv/banners/dv3750-product-page-shot.jpg

LCD Grootte 37 inch / 94 cm
Breedte/hoogteverhouding 16:9 (Breedbeeld)
Resolutie (max.) 1920 x 1080
Helderheid 550 cd/m2
Contrast 800 : 1
Kijkhoek (links/rechts, omhoog/omlaag) 176 / 176
Reactietijd (tr/tf) 8 ms (grijs naar grijs)
Video compatibel PAL / NTSC
Input connecties In- en uitgangen
Composite AV (2)
2 S-Video + Audio
Component (Y Pb Pr / Y Cb Cr) + Audio (2)
D-Sub
PC Audio
DVI-HDCP + Audio
RS232 (1)

Luidspreker 15W x 2 (afneembaar)
Overige kenmerken Senseye technologie
Bewegingsaanpassende deïnterlacing
10 bit kleurverwerking
RGBY onafhankelijke vierkleursaanpassing
3D Y/C Kamfilter
Beeld-in-Beeld (PIP)/ Beeld-voor-Beeld (PBP)
Stil beeld (Picture Freeze)
Backlight Spaarmodus
Kleure (warm/koel/standaard)
Sleep Timer

Afmetingen (hxbxd) Met voet (HxBxD)
1025x657x220 mm

Zonder voet (HxBxD)
1025x591x122 mm

Gewicht Met voet
23,5 Kg
Zonder voet
20,7 Kg

Stroomvoorziening 230W, AC 100~240V, 50/60 Hz

Zonder de speakers voor 1499 met verzendkosten.

Ik heb nog een mail naar benq uit staan met de volgende vragen:

Is 1080p niet mogelijk als input?
Max vga input 1024x768, dit niet eens breedbeeld, hoe wordt dit weer gegeven?
Welke resoluties zijn mogelijk op DVI.

[ Voor 39% gewijzigd door |sWORDs| op 21-11-2005 16:21 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

sWORDs schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:15:
[...]

TS, kijk eens naar de benq dv3750.
[afbeelding]
De befaamde of moet ik zeggen beruchte BenQ die vooralsnog nog steeds niet leverbaar is en schijnbaar elke twee weken duurder wordt :(

[ Voor 62% gewijzigd door BtM909 op 21-11-2005 16:21 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

BtM909 schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:19:
[...]

De befaamde of moet ik zeggen beruchte BenQ die vooralsnog nog steeds niet leverbaar is en schijnbaar elke twee weken duurder wordt :(
In Duitsland is hij op voorraad en 1.314,90 euro.

edit:
Vandaag dus niet meer:
Status: bestellt
Liefertermin: 05.12.2005

edit2:
Hier is i.e.g. iemand die hem al 4 weken heeft. Hij heeft het over 480i en dollars en het zal dus wel een amerikaan zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door |sWORDs| op 21-11-2005 16:42 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• mradem
BtM909 schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:19:
[...]

Ja precies :D . Ik wacht ook nog op reactie van vrienden die deze besteld hebben.

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-02 08:16
sWORDs schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:23:
[...]

In Duitsland is hij op voorraad en 1.314,90 euro.

edit:
Vandaag dus niet meer:
Status: bestellt
Liefertermin: 05.12.2005

edit2:
Hier is i.e.g. iemand die hem al 4 weken heeft. Hij heeft het over 480i en dollars en het zal dus wel een amerikaan zijn.
Wat ik niet kan opmaken uit zijn verhaal is of 1920*1080 via DVI wel/niet ondersteund is. Voor de rest begrijp ik dat hij best tevreden is over ze scherm en niet over een Sony en Samsung scherm.

* vriesdude twijfelt of ik een 3750 of 3250 ga kopen, en dat hangt ook van het bovenstaande af omdat mijn hoofddoel HTPC / PC gebruik zal zijn.

/dev/null

• mradem
vriesdude schreef op maandag 21 november 2005 @ 20:34:
[...]

Wat ik niet kan opmaken uit zijn verhaal is of 1920*1080 via DVI wel/niet ondersteund is. Voor de rest begrijp ik dat hij best tevreden is over ze scherm en niet over een Sony en Samsung scherm.

* vriesdude twijfelt of ik een 3750 of 3250 ga kopen, en dat hangt ook van het bovenstaande af omdat mijn hoofddoel HTPC / PC gebruik zal zijn.
Volgens mij ondersteunt het scherm alleen 1080i en geen 1080p. heb er idd ook meer verhalen over gehoord. Alleen wat precies waar is? Dat zal vast komen omdat hij niet goed leverbaar is :) .

Verwijderd

Als ik het bewuste bericht lees over die SED techniek, dan valt mij op dat het beeld van de LCD wel heel erg slecht is.

Iets wat ik helemaal niet herken in mijn philips 37PF9830, op dit toestel worden donkere scenes gewoon heel goed weergegeven. Of dit iets de maken heeft met het dimmend backlight 5000:1, weet ik niet.
Ik heb ook lang gewacht met kopen van een LCD maar de 37PF9830 met true HD 1920X1020P display is gewoon goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 10:25:
[...]

Als ik het bewuste bericht lees over die SED techniek, dan valt mij op dat het beeld van de LCD wel heel erg slecht is.

Iets wat ik helemaal niet herken in mijn philips 37PF9830, op dit toestel worden donkere scenes gewoon heel goed weergegeven. Of dit iets de maken heeft met het dimmend backlight 5000:1, weet ik niet.
Ik heb ook lang gewacht met kopen van een LCD maar de 37PF9830 met true HD 1920X1020P display is gewoon goed.
En jij kunt waarschijnlijk nog lachen als de eindafrekening van de energieboer komt.... Dat kun je wel vergeten als je een groot plasma-scherm in je kamer neerzet. Die dingen vreten stroom. (En worden ook erg warm.)

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 12:48:
[...]

En jij kunt waarschijnlijk nog lachen als de eindafrekening van de energieboer komt.... Dat kun je wel vergeten als je een groot plasma-scherm in je kamer neerzet. Die dingen vreten stroom. (En worden ook erg warm.)
Die warmte scheelt weer in je stookkosten ;) Ik persoonlijk vind de paallampen in iedere huiskamer veel beruchter qua stroomvreten.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 10:25:
[...]

Het is natuurlijk heel makkelijk gokken zonder bij de presentatie aanwezig geweest te zijn. Maar wat voor type LCD schermen zou je naast je eigen nieuwe product zetten? High-end (3k+) of middelmatige slecht presterende schermen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1