Toon posts:

nieuwe barebone kopen, advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik ga binnenkort een nieuwe barebone kopen. Mijn vorige desktop systeem heb ik zelf gebouwd met silent spullen erin, om de desktop zo geluidsloos te maken als maar kon, maar aan m'n nieuwe barebone zitten toch nog wel wat andere eisen, waardoor ik er nog niet echt uitkom met mijn keuze.

Het wordt een audio-pc barebone. De barebone gaat voor 2 doeleinden gebruikt worden.
-op het podium voor live-optredens
-thuis als audio-pc

Voor beide situaties zijn er nogal wat eisen

Op het podium:
-warmte moet goed afgevoerd kunnen worden. fanspeed op 100% in deze situatie is gewenst
-systeem moet tegen luchtvochtigheid kunnen
-hoe zit het met trillingen (zat zelf al te denken de pc op een soort van luchtkussen te zetten)

thuis als audio-pc
-systeem moet zo geluidsloos mogelijk zijn

Mijn voorkeur zou op dit moment uitgaan naar de shuttle sb86i. De shuttle's schijnen ook het meest geluidsloos te zijn i.v.t de rest.

Ik wil zowieso voor een intel systeem gaan (ivm audio, warmte, e.d.)

Heeft iemand nog ideeen tips of suggesties voor een ander beter systeem?

verder heb ik nog een paar andere vragen
wat is het verschil tussen een 250w en 350 silentx power supply, waarom zou ik een 350 watt moeten hebben
hoeveel invloed heeft de stap van een 400mhz dual channel memory naar een 533mhz dual channel moederboard

Zijn er nog mensen die tips hebben om een standaard barebone systeem stiller te maken?

alvast bedankt

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Dan kan je denk ik het beste een waterkoelingssysteem er inbouwen en het reservoir er boven op zetten

"Stilte, een gat in het geluid...."

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Je wilt liever een Intel vanwege de warmte productie? Denk dat je toch beter naar een AMD Sempron kan gaan kijken ofzo!

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Inderdaad, de stelling dat AMD = heet is al lang achterhaald. Dit gold vooral voor de K7 generatie. Nu is het eerder andersom. AMD is goed bezig met C&Q terwijl Intel een beetje sukkelt met warmteproblemen (voor de Netburst architectuur dan toch). De Pentium - M is dan weer wel zuinig en koeler maar deze is niet direct verkrijgbaar voor desktopsystemen.

Verwijderd

Topicstarter
toch vertrouw ik intel meer dan amd wat betreft audiopc. Ivm met chipset en latency en kraken van geluidskaart enz.....Er zullen zeker mensen zijn die het omgekeerde zeggen, maar ik heb nou eenmaal een beter gevoel bij intel voor mijn toepassingen. Ik wil ook een amd vs intel discussie vermijden, tenzij en natuurlijk mensen zijn die ervaring hebben met een amd barebone en profi-soundcards (en dan bedoel ik geen creative of terratec enz.)

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik heb nog wat nader onderzoek gedaan en het lijkt er inderdaad op dat amd toch een beter keus is, daar heb ik me dus waarschijnlijk in vergist. Een dualcore lijkt me een beter optie, omdat deze minder warm schijnen te worden (door lagere kloksnelheid) en ze presteren veel beter dan de huidige intel processors.

ik zit nu te denken aan hetvolgende:

shuttle sn25p
amd athon64 x2 3800+
wd raptor 37 gig
hitachi deskstar 7k250gb sataII 8mb
corsair geheugen cl2 2x512(1gb) (waarschijnlijk 2x)
dvd-rw, geluidskaart heb ik hier nog liggen.

dan zit ik nog te twijfelen over de shuttle pc-40 quiet powersupply (iemand daar ervaringen mee?)
misschien hebben mensen nog tips hoe de shuttel nog stiller of koeler te krijgen?

ps: wat is het verschil tussen de nforce3 250gb chipset en de nforce4?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 21:41 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je wil een stil systeem maar je neemt een WD Raptor? Dat lijkt me toch een foute keuze. Die dingen draaien aan 10.000rpm en maken, volgens een aantal mensen hier op GoT, vrij veel lawaai.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

NBK

Weercam-Avatar

Raptor's zijn stil hoor (de 36GB iedergeval...). Ik moet echt me oor ernaast houden om hem te horen ratelen bij disk activiteit. Hij maakt alleen een beetje een pieptoon op 18kHz maar dat is niks vergeleken met het brommen van een normale HDD.
Verschil tussen NF3 en NF4 is AGP vs PCI-E. Veel meer verschil zit er niet in.
Die 3800+ lijkt me trouwens een goede keuze, lage klok maar toch een snelle reactie doordat ie 2 threats tegelijk doet. Kan ook gunstig uitpakken voor je latencies.

[ Voor 6% gewijzigd door NBK op 21-11-2005 21:14 . Reden: meer schrijf je met 2 e's ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Topicstarter
je kunt altijd nog zo'n raptor in een silent case duwen toch?, heb ik met m'n vorige hd's ook gedaan.

Waar ik benieuwd naar ben is als het enige verschil de pci-e of agp is (wat ik beiden niet gebruik. Dan kan ik ook volstaan met een sn95g5v3 barbone van shuttle. Het enige verschil is ook de voeding:
Is die 240watt voeding ivt de 350 watt van de sn25p barebone niet weinig......maar aan de andere kant, zal ik gewoon de onboard vga kaart gebruiken, dus wellicht valt het wel mee met de voeding

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 21:30 ]

• willem-alex
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05-2024

willem-alex

you don't wanna know ...

Enig idee dan waar je zo'n SN95G5V kan kopen? Ik ben er ook naar op zoek, maar overal is alleen nog maar de V2 te krijgen en die ondersteunt niet de laatste AMD64.

Verwijderd

Topicstarter
als ik in de compatibilitylist kijk, ondersteunt hij wel de athlon 64 x2 processor volgens mij
Pagina: 1