Toon posts:

geheuge vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
kijk ik heb dus een pc met een amd 2800+ 512 mb ram en een ati 9600xt maar nou wil ik me geheuge uitbreiden naar 1024 mb.
ik heb dus 3 slots, 2 daarvan zijn bezet met een 256 ddr pc333 dus nu is de vraag kan je een 512 plaatje bij die 2x 256 zetten.
ohja maakt het veel verschil het geheuge upgraden ??

alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak de manual van je mobo er eens bij en kijk wat het ding ondersteund. Wellicht dat het wel kan, maar werkt dual channel dan niet meer. Dat zijn dingen waar je rekening mee moet houden.

En of het verschil maakt ligt er maar totaal aan wat je ermee doet, maar ik moet wel zeggen dat 512MB wel wat weinig is voor hedendaagse systemen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ja, dat moet normaal gesproken wel kunnen.

En wat bedoel je met "of het veel verschil maakt"? Verschil tussen wat? :?

Verwijderd

Topicstarter
of je het merkt bij gamen, zoals games als wow en cs:s en cod 2 of dat ik beter een nieuwe processor kan kopen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 18:31:
of je het merkt bij gamen, zoals games als wow en cs:s en cod 2 of dat ik beter een nieuwe processor kan kopen.
Dat hangt af van cpu, videokaart en geheugen. Je moet dus gewoon zorgen dat je zo min mogelijk bottlenecks hebt, hoe sneller hoe beter dus.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

Wees volledig met specificaties. Dat is veel duidelijk en prettiger te lezen voor 'ons'.
amd 2800+ , wat is dat ? (AMD Sempron 2800+ (K7), AMD Sempron 2800+ (K8), AMD Athlon XP 2800+, AMD Athlon 64 2800+ ?)

1024mb = 128MB. Tevens heb je niet eens vermeld wat voor moederbord er in het systeem hangt, dit is misschien wel van cruciaal belang bij het upgraden van RAM ;)
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 18:31:
Dat ligt er maar net aan of een game veel RAM verbruikt. Voor zover ik weet lopen alle drie de games beter met 1024MB aan RAM geheugen :)

In jouw geval zou het dus zeker wel uitmaken, bedenk echter wel dat zowel de processor als de videokaart ietwat aan de trage kant zijn en je dus geen enorme prestatiewinst kunt verwachten. De laadtijden (zowel precaching als tijdens het spelen) zullen verkorten of wegvallen.

Zie ook :
PMG FAQ
RAM FAQ
PMG FAQ :: Hoeveel geheugen heb ik nodig?

[ Voor 9% gewijzigd door Thandor op 20-11-2005 18:52 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

verkoop de 2 reepjes die je nu heb en haal een mooi dual channel setje (2 x 512)

enne een goede videokaart is ook wel heel belangrijk voor die spellen

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 18:50 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 18:49:
verkoop de 2 reepjes die je nu heb en haal een mooi dual channel setje (2 x 512)

enne een goede videokaart is ook wel heel belangrijk voor die spellen
ik gok dat zijn mobo (met 3 slots) niet eens Dualchannel ondersteund...
verder is 1024MB zeker bij WOW echt aan te raden

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

dual channel zal dan niet werken op zijn mobo... maar wel 2x512... dus als hij nu dual channel koopt kan hij het nog gebruiken voor in de toekomst

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een asus A7V8X-X mobo maar ik denk dat ik dan eerst een 512je er bij haal en dan later ( als me cash wat hoger is ) die 2x 256 in wissel voor nog een 512 je

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
dat maakt niet zoveel uit, tenzij je pc2100 geheugen erin hebt zitten

maar wel cpu heb je nou?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gewoon een amd xp 2800+

Verwijderd

EDIT je post aub, dat leest wat makkelijker

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Literair taalgebruik vragen we ook weer niet, maar een onleesbare brij als dit getuigt echt van te weinig moeite in je topics steken :o

Daar komt nog bij dat we verwachten dat je voor je post minimaal een beetje zelf op zoek gaat naar een oplossing. Vind je het niet? Dat is niet erg, maar geef dan exact aan waar je gezocht hebt en wat je dan vond. Zoals je deze topic start lijkt het alsof je niet eens in de manual van je moederbord gekeken hebt. Begin daar eens mee...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.