laptop met vooral goed beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik zoek een laptop die vooral een goede beeldkwaliteit kan leveren, nu weet ik dat een laptopscherm niet kan bieden wat een goede desktop tft kan leveren maar toch komt het al aardig in de buurt bij sommige laptopschermen.

Ik heb dus het liefst zo groot mogelijke inkijkhoek en liever geen vervorming tot negatief, weinig tot geen contrastveranderingen bij de stand van het scherm, ook een beetje achterover geen verschillen in contrast oid.
Nu heb ik al wat schermen bekenen en glare schermen lijken mij wel wat omdat deze over het algemeen een goede inkijkhoek hebben en een mooi kleurijk levendig beeld. dus opzich lijkt mij dit wel wat. weerkaatsing licht lijkt mij geen probleem, ga niet met me dure laptop in de brandende zon zitten, dan zal het hoogstends een keer onder een parasol zijn.

De reden dat ik een scherm zo bellangrijk vind is dat ik ook nog wel is voor webdesign doeleinden onderweg foto's wil vergelijken, of eventueel aanpassen in fotoshop, wat webdesign werkzaamheden wil doen, goed scherm is een must dus.

Breedbeeld vind ik ook geen bezwaar en vind ik juist wel handig, dus ik ga uit van een minimum van 1280x800.

Mijn grootste voorkeur gaat uit naar een Turion cpu, jammergenoeg is de markt hier wat kleiner van, maakt de keuze voor mij dus ook wat moeilijker, verder wil ik dat hij over een minimale eigen grafische adapter beschikt, hoeft geen grafisch wonder te zijn, als het maar niet een shared chip is (turbocache mag).

Formaat van de laptop: niet groter dan 15,4 inch.
budget: 1100 euro inclusief een tas (als er geen 1 bijzit koop ik hem los)

laptops die ik wel zie zitten:
-Asus A6K-Q013H/042H (1100 euro)

+mooi design
+colorshine scherm
+mt30 (zuinig)
+goed merk/service
+gratis tas/muis (webcam)

+- gf6200go
+-sis chipset, accutijd?

-Acer Aspire 5024WLMi (1010 euro)

+crystalbrite scherm
+ml 34 (snel)
+x700
+prijs

-merk spreekt me wat minder aan kwa service en bouwkwaliteit
-accutijd icm. de ml34?

de vraag is welke bied mijn ten eerste de beste beeldkwaliteit (scherm)?
beste accuduur?
en welke is betrouwnbaarder?

en zijn er eventueel in dit budget nog andere alternatieven met een beter scherm maar eventueel een andere cpu?

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:57
Voor de accu duur zou ik zoiezo geen acer 5024 kopen, want die is niet zo geheel zuinig. Dan is de 1692 of 1694 een veel betere koop.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Dnc1n
Coolmaster schreef op zondag 20 november 2005 @ 17:57:
Voor de accu duur zou ik zoiezo geen acer 5024 kopen, want die is niet zo geheel zuinig. Dan is de 1692 of 1694 een veel betere koop.
hmm hmm mjah is wel direct wat duurder, verder heb ik graag turion voor het 64-bits verhaal, daar zijn de meningen wat van verdeelt maar ik zou het wel graag willen hebben, zelfs als het met iets aan accutijd kost.

zou de a6k van asus een stuk zuiniger zijn, of ligt dat gelijk ongeveer aan de 5024wlmi?

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:57
a6k is zeker zuiniger dan de acer 5024

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Dnc1n
Coolmaster schreef op zondag 20 november 2005 @ 19:11:
a6k is zeker zuiniger dan de acer 5024
ah ok een pluspunt dus voor mij, beetje prestaties heb ik daar wel voor over, nu de beeldschermen, ik heb beide schermen alleen los van elkaar gezien, van de acer en de asus.
kun nou niet echt duidelijk verschillen ontdekken, heeft er iemand toevallig ervaring met beide schermen?
zowel kwa beeldkwaliteit als inkijkhoek ben ik benieuwd wat de grote verschillen zijn tussen de 2 :p
asus en acer in 1 shop zie je niet vaak in 1 shop.

vraag me dus af welk scherm mooi is kwa beeld (beetje subjectief), maar vooral welke constant kunnen blijven vanuit hoeken en hoogtes, nu zit je natuurlijk recht voor je laptop, maar toch prefereer ik een grote inkijkhoek, iemand die ervaring heeft met deze 2 schermen?

• Dnc1n
rekening houdend met de mindere grafische prestaties van de asus a6k tov de 5024wlmi, welke laptop zou dan een betere koop zijn?
als je kijkt naar:
*beeldscherm
*betrouwbaarheid/bouwkwaliteitr
*accuduur
*geluidsproductie van de fans

[ Voor 12% gewijzigd door Dnc1n op 02-12-2005 16:20 ]

Pagina: 1