Ik zoek een laptop die vooral een goede beeldkwaliteit kan leveren, nu weet ik dat een laptopscherm niet kan bieden wat een goede desktop tft kan leveren maar toch komt het al aardig in de buurt bij sommige laptopschermen.
Ik heb dus het liefst zo groot mogelijke inkijkhoek en liever geen vervorming tot negatief, weinig tot geen contrastveranderingen bij de stand van het scherm, ook een beetje achterover geen verschillen in contrast oid.
Nu heb ik al wat schermen bekenen en glare schermen lijken mij wel wat omdat deze over het algemeen een goede inkijkhoek hebben en een mooi kleurijk levendig beeld. dus opzich lijkt mij dit wel wat. weerkaatsing licht lijkt mij geen probleem, ga niet met me dure laptop in de brandende zon zitten, dan zal het hoogstends een keer onder een parasol zijn.
De reden dat ik een scherm zo bellangrijk vind is dat ik ook nog wel is voor webdesign doeleinden onderweg foto's wil vergelijken, of eventueel aanpassen in fotoshop, wat webdesign werkzaamheden wil doen, goed scherm is een must dus.
Breedbeeld vind ik ook geen bezwaar en vind ik juist wel handig, dus ik ga uit van een minimum van 1280x800.
Mijn grootste voorkeur gaat uit naar een Turion cpu, jammergenoeg is de markt hier wat kleiner van, maakt de keuze voor mij dus ook wat moeilijker, verder wil ik dat hij over een minimale eigen grafische adapter beschikt, hoeft geen grafisch wonder te zijn, als het maar niet een shared chip is (turbocache mag).
Formaat van de laptop: niet groter dan 15,4 inch.
budget: 1100 euro inclusief een tas (als er geen 1 bijzit koop ik hem los)
laptops die ik wel zie zitten:
-Asus A6K-Q013H/042H (1100 euro)
+mooi design
+colorshine scherm
+mt30 (zuinig)
+goed merk/service
+gratis tas/muis (webcam)
+- gf6200go
+-sis chipset, accutijd?
-Acer Aspire 5024WLMi (1010 euro)
+crystalbrite scherm
+ml 34 (snel)
+x700
+prijs
-merk spreekt me wat minder aan kwa service en bouwkwaliteit
-accutijd icm. de ml34?
de vraag is welke bied mijn ten eerste de beste beeldkwaliteit (scherm)?
beste accuduur?
en welke is betrouwnbaarder?
en zijn er eventueel in dit budget nog andere alternatieven met een beter scherm maar eventueel een andere cpu?
Ik heb dus het liefst zo groot mogelijke inkijkhoek en liever geen vervorming tot negatief, weinig tot geen contrastveranderingen bij de stand van het scherm, ook een beetje achterover geen verschillen in contrast oid.
Nu heb ik al wat schermen bekenen en glare schermen lijken mij wel wat omdat deze over het algemeen een goede inkijkhoek hebben en een mooi kleurijk levendig beeld. dus opzich lijkt mij dit wel wat. weerkaatsing licht lijkt mij geen probleem, ga niet met me dure laptop in de brandende zon zitten, dan zal het hoogstends een keer onder een parasol zijn.
De reden dat ik een scherm zo bellangrijk vind is dat ik ook nog wel is voor webdesign doeleinden onderweg foto's wil vergelijken, of eventueel aanpassen in fotoshop, wat webdesign werkzaamheden wil doen, goed scherm is een must dus.
Breedbeeld vind ik ook geen bezwaar en vind ik juist wel handig, dus ik ga uit van een minimum van 1280x800.
Mijn grootste voorkeur gaat uit naar een Turion cpu, jammergenoeg is de markt hier wat kleiner van, maakt de keuze voor mij dus ook wat moeilijker, verder wil ik dat hij over een minimale eigen grafische adapter beschikt, hoeft geen grafisch wonder te zijn, als het maar niet een shared chip is (turbocache mag).
Formaat van de laptop: niet groter dan 15,4 inch.
budget: 1100 euro inclusief een tas (als er geen 1 bijzit koop ik hem los)
laptops die ik wel zie zitten:
-Asus A6K-Q013H/042H (1100 euro)
+mooi design
+colorshine scherm
+mt30 (zuinig)
+goed merk/service
+gratis tas/muis (webcam)
+- gf6200go
+-sis chipset, accutijd?
-Acer Aspire 5024WLMi (1010 euro)
+crystalbrite scherm
+ml 34 (snel)
+x700
+prijs
-merk spreekt me wat minder aan kwa service en bouwkwaliteit
-accutijd icm. de ml34?
de vraag is welke bied mijn ten eerste de beste beeldkwaliteit (scherm)?
beste accuduur?
en welke is betrouwnbaarder?
en zijn er eventueel in dit budget nog andere alternatieven met een beter scherm maar eventueel een andere cpu?