Beeldproblemen (grafische kaart ok)

Pagina: 1
Acties:

• Bryne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 22:48
Mijn PC (Gigabyte 8IHXP mobo, Intel P4 3,06 GHz, 768 MB PC1066 RDRAM, Asus V9999 GeForce 6800 GT met 128 MB etc.) geeft alleen nog maar veelkleurige blokjes weer (formaat DOS scherm). Een week of twee begon het sporadisch, na uitschakelen en een beetje rust werkte de PC weer naar behoren. Nu is het volledig over. Voor de duidelijkheid: ook het character based opstartscherm geeft dit probleem.

Eerste conclusie: grafische kaart (1 jaar oud) kapot. Niet dus. Deze werkt in een andere PC probleemloos.

Nu ben ik in de veronderstelling, dat het misschien een moederbord probleem is, maar zeker weten doe ik het niet. De enige recente wijziging aan mijn PC is een toevoeging van 256 MB geheugen (Samsung PC1066 non-ECC RDRAM) bij de vanaf het begin geïnstalleerde 512 MB (Kingston PC1066 non-ECC RDRAM). Ben er nog niet toe gekomen om dit geheugen eruit te halen voor een test.

Is er iemand met een suggestie of een gefundeerde bevestiging van mijn eigen conclusie?

System specs

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

Dit kan ook de voeding zijn die ontoereikend is.
Mogelijk zijn er nog meer factoren, je doet er in ieder geval verstandig aan om de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door te nemen zodat je elke uitweg getest hebt :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Bryne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 22:48
Het lijkt erop, dat het inderdaad mijn voeding is. Ondanks, dat ik een Antec 400W heb, lijkt het extra geheugen, dat ik er laatst bijgeplaatst heb de druppel te zijn. Ik heb nu wat peripherals losgeplugd en ga op zoek naar een goede nieuwe voeding.

Bedankt!

System specs