[MCE 2005] Remote Desktop laat computer uitvallen

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wboard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04-2022

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
Ik heb hier weer een vreemd probleem, vanaf thuis kan ik met remote desktop alle pc's op m'n werk benaderen. Pasgeleden is er een nieuw systeem geinstalleerd (op m'n werk) met MediaCenter Edition 2005, met een paar fixes heb ik deze op het domein daar kunnen gooien. Alles ingesteld voor RemoteDesktop (inschakelen + gebruikers selecteren + in MCE de optie RD ingeschakeld). Alleen als ik nu inlog van thuis krijg ik het inlogscherm gewoon wel te zien, ik voer m'n wachtwoord in en daarna blijft het inlogschermpje grijs. Als ik RD dan afsluit en opnieuw probeer te connecten kan dan niet meer.
Als ik dan naar m'n werk ga om te kijken wat er aan de hand is, staat de PC wel aan alleen krijg geen beeld meer, restart is dan noodzakelijk :S.

Ik heb al gezocht op google en hier op dit forum, maar er is niets over te vinden!

A smooth sea never made a skilled sailor

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 08:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kan MCE Uberhaupt wel RDP aan (ik lees daar namelijk tegenstrijdige berichten over als ik een beetje zoek)

Tijd voor een nieuwe sig..

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:18
Koffie schreef op maandag 21 november 2005 @ 09:18:
Kan MCE Uberhaupt wel RDP aan (ik lees daar namelijk tegenstrijdige berichten over als ik een beetje zoek)
Wanneer de MCE shell niet draait, kun je als het goed is probleemloos remote desktop draaien.

En met een paar dll's uit een beta van SP2 kun je RDP draaien naar een tweede sessie. Maar dat is afaik niet compatible met domain-membership (dat formeel en licentie-technisch ook niet ondersteund wordt door MCE)

[ Voor 34% gewijzigd door StevenK op 21-11-2005 09:40 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Move NT > WOS

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

MCE ondersteunt wel degelijk RDP - maar ik gok dat met het fixen om die PC in je domain te krijgen, je de RDP functie kapot hebt gemaakt :)

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
MCE kan RDP wel aan, ik heb nl. toen de pc net geinstalled was even een RD verbinding gehad alleen die viel toen ineens weg, sindsdien kan ik niet meer connecten.

En op dit moment krijg ik ook wel een connectie alleen als ik dan in het login scherm (op de pc, dus er is wel degelijk een RD connectie) inlog dan blijft hij grijs na een RETURN.

maart moet toch kunnen werken, ik bedoel, als RD door mijn Domein fix ineens niet meer werkt, lijkt mij dat dan de connectie soWISEso al niet aangemaakt kan worden!

(kzal morgen eens een reinstall van remote desktop proberen, maybe dat dat werkt)

[ Voor 29% gewijzigd door wboard op 21-11-2005 23:03 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het aannemen van een connectie is natuurlijk nog heel wat anders dan daadwerkelijk je sessie afhandelen, dat het eerste dus wel lukt en het tweede niet vind ik persoonlijk nog niet zo gek ;)

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
das waar :P.

nog mensen met ideeen??

het rare vindt ik dat ik vanaf thuis 1x een connectie+sessie ;) had, kon 1 minuutje wat doen en toen was hij foetsie, sindsdien kom ik niet verder dan het inlogscherm.

[ Voor 69% gewijzigd door wboard op 24-11-2005 17:08 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb je toevallig een dll vervangen? Dan kan het zijn dat Windows file protection em terug heeft gezet ;)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Heb je al geprobeerd met een andere PC via RDP te verbinden naar je MCE computer op je werk? Of alleen via je computer thuis?

Want dan zou ik zeggen, probeer het eens via een andere computer.

[ Voor 10% gewijzigd door Double J op 24-11-2005 23:48 ]

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
Ik heb naar mijn weten geen DLL's vervangen,
en ik heb het al via diversen pc's geprobeerd (zo ook lokaal in het netwerk).

denken jullie dat een reinstall van RD werkt? heb het zelf nog niet geprobeerd

• StevenK
Even voor de domme vragen: heb je de MCE shell draaien als je een RDP sessie probeert op te starten ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
ja en nee (ik heb dat allebei al geprobeerd) en dat werkt beide niet, terwijl het beide zo moeten werken, zo ook in de MCE shell

• StevenK
wboard schreef op zondag 27 november 2005 @ 11:16:
ja en nee (ik heb dat allebei al geprobeerd) en dat werkt beide niet, terwijl het beide zo moeten werken, zo ook in de MCE shell
Nee, met de MCE shell draaiend werkt sowieso niet, dat krijg je alleen voor elkaar met de 'sp2 beta terminal server hack', zoals je die op diverse plaatsen kunt vinden.

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
vreemd, thuis krijg ik dat wel voorelkaar :S.
Maar als de MCE shell niet draait moet het toch wel werken? (het heeft eventjes gewerkt iig)

• StevenK
wboard schreef op zondag 27 november 2005 @ 11:43:
vreemd, thuis krijg ik dat wel voorelkaar :S.
De shell heeft je hardware nodig, afaik.
Maar als de MCE shell niet draait moet het toch wel werken? (het heeft eventjes gewerkt iig)
Ja, wanneer de shell uit staat, is 't een gewone XP pro doos.

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
iemand trouwens enig idee hoe je die remote desktop server (ts) opnieuw kunt installeren?

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
kick'n it

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je trouwens al eens in de eventlogs gekeken, of daar misschien meldingen in staan?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
nee, das een goeie zal ik eventjes doen!

• Wincenty
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-11-2025
Mischien even vnc installeren ;)

• MrDry
  • Laatst online: 16-03 15:53

MrDry

Desperados!

Kan je van thuis wel met andere pc's in het netwerk verbinden dan? Of is het alleen het geval bij het mce station.

[ Voor 4% gewijzigd door MrDry op 05-12-2005 08:54 ]

Quod licet lovi, non licet bovi

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
wboard schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 20:59:
Ik heb naar mijn weten geen DLL's vervangen,
en ik heb het al via diversen pc's geprobeerd (zo ook lokaal in het netwerk).

denken jullie dat een reinstall van RD werkt? heb het zelf nog niet geprobeerd
Ja dus ;),

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
nah :)

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
heb thuis nu even een exact dezelfde configuratie opgezet, dit werkt wel prima (op domein en RD).
Dus ik denk dat er een reinstall noodzakelijk is van of windows, maar liever Remote desktop ALLEEN, iemand nog een idee hoe dit apart kan?

in de logs staat trouwens niets bijzonders..

[ Voor 10% gewijzigd door wboard op 08-12-2005 22:52 ]

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
Nu staat er dit in de eventslog, qua foutmeldingen:
Tabblad toepassing
1)zelf denk ik dat dit een oorzaak kan zijn alleen waar zit hem dat in..
code:
1
2
3
4
De automatische certificaatinschrijving voor lokaal systeem kan geen contact krijgen met de Active Directory 0x8007054b. Het opgegeven domein bestaat niet of kan geen contact maken met dit domein.
. De inschrijving wordt niet uitgevoerd.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

2)
code:
1
2
3
Kan niet bepalen wat de bij deze computer behorende site is. De RPC-server is bezet en kan deze bewerking niet voltooien. . Het verwerken van het groepsbeleid is afgebroken. 

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Tablad Systeem
code:
1
2
3
De tijdservice is een fout tegengekomen en is gedwongen om af te sluiten. De fout is: 0x800706BB

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
kick

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
next kick

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Alleereerst is het onzin dat de MCE Shell niet kan draaien onder een TS sessie. Dat wordt gewoon ondersteund. Ehsell gebruikt dan gewoon software rendering. Het enige wat niet werkt is een video afspelen (dat krijg je dan ook gewoon te zien, iets van: "video rendering is not supported in terminal server mode" oid..).

Verder heb je nogal wat vreemde fouten daar. De 2e foutmelding doet mij denken dat er op je systeem iets flink vernaggeld is.

Voer dit eens uit:
code:
1
sfc /scannow

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
dat eerste is duidelijk, dat laatste zal ik eens uitvoeren! tnx

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
en "Er wordt gecontroleerd of ale beveiligde windows-bestanden in de oorspronkelijke versie aan wezig zijn.. Een ogenblik geduld."

Dan krijg ik het venster "Bestanden die voor een goede werking van Windows nodig zijn, moeten worden gekopieerd naar de map DLL Cache

Plaats nu WXP Prof SP2 CD"

Dit heb ik uitgevoerd eens kijken wat er gebeurt als ik de cd er in prop.

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
Helaas werkte niet, nu gereinstalled en het werk weer. Even dacht ik dat het aan bepaalde programma's lag, maar goed het werkt weer 8)7

Pagina: 1