Toon posts:

Geheugen uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik ben van plan mijn geheugen uit te breiden met 2x512 MB Dual Channel 400 MHz DDR-geheugen. Ik heb in mn Asus A8N-SLI nu 2x256 MB zitten. Ik vraag me af of ik dat dan kan uitbreiden met 2x512 en dat hij dan in Dual Channel blijft werken of moet ik het anders doen?

Verwijderd

zoeken op 4 bankjes dual channel

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:00

Thandor

SilverStreak

Lees PMG FAQ :: Hoe zit het met de geheugen compatibiliteit? even door :)

Tevens zal de handleiding van het moederbord, danwel een zoektoch op het Internet uitwijzen of 4 DIMM's wel/niet in dual-channel kunnen ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ben er achter...waarschijnlijk zoek ik niet goed want ik vond dit niet :P maar bedankt !!!

Verwijderd

2x512 en 2x256 kan in de meeste gevallen wel samenwerken maar niet alle mobo's ondersteunen dit. En waar je wel altijd op moet letten is dat je dezelfe snelheid erbij stopt. Dus een PC2700 (333mhz) en een PC3200 (400mhz) gaat NIET samenwerken.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:00

Thandor

SilverStreak

Dualchannel vereist geheugenbanken gevuld met DIMM's in even aantallen.

Je moet opletten dat je genoeg banken volkrijgt. Een doublesided DIMM vult 2 banken, een singlesided DIMM vult er maar 1.
Samen komen die uit op 3 banken, daar kun je geen dual-channel uithalen, immers is het een oneven getal.

Je kunt wel een 256MB DDR-SDRAM DIMM met een 512MB DDR-SDRAM DIMM combineren, zolang het aantal banken 2 of 4 is. (En in het eerste geval de chipset overweg kan met een singlesided 512MB DIMM ;))

Dezelfde snelheid hoeft ook niet, 133MHz (DDR266, PC2100) kan prima i.c.m. 200MHz (DDR400, PC3200). Je moet dan wel zorgen dat de 200MHz (DDR400, PC3200) DIMM ondergelocked wordt. Immers is de kans relatief klein dat die 133MHZ (DDR266, PC2100) DIMM ook op 200MHz (DDR400, PC3200) wil draaien :P

Banken en geheugensloten op het moederbord zijn niet één en hetzelfde ding ;)

Uiteraard moet het moederbord, chipset of (in dit geval) processor ook meewerken ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daarnet 2x512 MB erbij geprikt en het werkt uit de kunst :D

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:49
Mooi om te weten aangezien ik dat ook ga proberen volgende week
Pagina: 1