Switchen van videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• MrBrickALot
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:48
Ik heb nu ongeveer een jaar geleden een Sapphire ati radeon 9600 pro 256mb gekocht. Hij doet het op zich prima en ik kan BF2 & NFSMW spelen maar ik heb het idee dat het mooier kan. Nu heb ik een AOpen nvidea 6600TD 256mb gezien voor 139 euro. Zal ik veel verschil merken als ik die aanschaf. Mijn verdere specs: P4 3.2ghz prescott / 2x 512mb geheugen / p4p800s-x moederbord / 19' tft scherm

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen of ik het wel of niet moet doen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
Je hebt het over 'dat het mooier kan', bedoel je mee dat de graphics mooier kunnen of dat het allemaal wat soepeler kan lopen? Als het je om de graphics gaat, dan zou ik het zeker niet doen, want daar zal weinig verschil in zitten. Gaat het om de snelheid dan zou je je eerst af moeten vragen of die paar extra frames per seconde echt nodig zijn en of je daar €140 voor over hebt :)

The devil is in the details.

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Persoonlijk zou ik het niet doen.
Een 6600 is niet veel beter dan een 9600pro. (is ie wel beter?)
Je kan beter dan meteen een stukken betere kaart nemen (6600gt maybe?)
/of een 6800le idd

[ Voor 6% gewijzigd door Spitie op 20-11-2005 16:23 ]

Signature

• MrBrickALot
  • Laatst online: 14:48
December schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:16:
Je hebt het over 'dat het mooier kan', bedoel je mee dat de graphics mooier kunnen of dat het allemaal wat soepeler kan lopen? Als het je om de graphics gaat, dan zou ik het zeker niet doen, want daar zal weinig verschil in zitten. Gaat het om de snelheid dan zou je je eerst af moeten vragen of die paar extra frames per seconde echt nodig zijn en of je daar €140 voor over hebt :)
Het is een beetje van beide, ik kan niet alle details inschakelen en ook niet op de hoogste resolutie spelen. Verder hapert het beeld af en toe bij bijvoorbeeld het ontstaan van rook. Als het met die 6600 niet zo heel veel uitmaakt dan zal ik naar een andere (betere) kaart uit gaan kijken. Bedankt voor je reactie.

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-08 23:16

DefLite

Why so serious?

ik zou niet die 6600 kopen maar een 6800 LE en proberen die te unlocken als dat lukt heb je een vrije snelle kaart

• finsdefis
  • Niet online
Little_captain schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:20:
ik zou niet die 6600 kopen maar een 6800 LE en proberen die te unlocken als dat lukt heb je een vrije snelle kaart
Wel jammer dat de meeste webshops 'm niet meer hebben. Ze waren nl. zo populair door hun goede prijs/kwaliteit verhouding.

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-08 23:16

DefLite

Why so serious?

finsdefis schreef op zondag 20 november 2005 @ 19:07:
[...]

Wel jammer dat de meeste webshops 'm niet meer hebben. Ze waren nl. zo populair door hun goede prijs/kwaliteit verhouding.
das waar

@ TS zoek anders een radeon 9800xt
Pagina: 1