Logitech Z-560 ombouwen naar home cinema

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-12-2025
Momenteel ben ik erg aan het tobben voor mijn toekomstige surround set. Gezien ik een mooie plasma heb, moet hier gewoon ook minimaal surround bij. Voor mijn PC ben ik inhet bezit van een Logitech Z-560, toch wel 1 van de betere speakersets op zowel geluidskwaliteit evenals de herrie die eruit kan komen :). De laatste tijd game ik steeds minder en heb ik veel minder behoefte aan zoveel geluid. Echter bij het kijken van films is het natuurlijk precies andersom.

Nu heb ik natuurlijk 1 groot probleem, die Z-560 is ontworpen voor een PC en heeft bijvoorbeeld geen coaxiale ingang. Ook is de set natuurlijk maar 4.1 ipv 5.1.Het signaal wordt via mijn pc doorgegven dmv 2 mini-jack pluggen(front/left). Ik heb geen idee hoe dan mijn subwoofer wordt aangestuurd, maar ik neem aan dat hij deze via mijn front/rear jackplug eruit weet te pluizen. Via mijn DVD speler kan ik alleen 2 of 6 kanaals kiezen, 6 kanaals duidt natuurlijk op 5.1. Hieronder zien jullie overigens de uitgangsmogelijkheden van mijn DVD speler:
Afbeeldingslocatie: http://www.dvd.nl/images/hwreviews/000025-01.jpg

Ik heb eventjes geen idee hoe ik nu het geluid via tulp kan verwerken naar mijn logitech set. Ook zou ik graag 5.1 ervan willen maken, maar heb ik natuurlijk nog eencenter nodig en een volledige surrouns versterker.

Wie kan mijn aanraden welke stapen ik het beste kan ondernemen of een eventueel ombouw projectje. Houd er aub wel rekening mee dat ik niet meer dan 125e wil uitgeven, omdat ik anders beter door kan sparen voor een wederom volwaardige surround set met gelijk de goede aansluit mogelijkheden.

Zie voor meer info dvd speler : http://www.dvd.nl/hwreviews.php?id=25
Zie voor meer info Z-560 : http://www.avault.com/hardware/getreview.asp?review=logiz560

[ Voor 8% gewijzigd door Carel op 20-11-2005 16:18 ]

Verwijderd

Wat je kan doen is de Z560 verkopen, daar krijg je nog wel een aardig bedrag voor.
Als je daar dan die 125euro bij legt kan je een Z680 terugkopen, dit is eigenlijk dezelfde set, maar dan met een extra kanaaltje (dus 5.1), en met alle decoders aan boord, dus dan kan je de boel wel met een coaxiaal kabeltje aansluiten op je dvd speler :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

JT

VETAK y0

En als je dat niet wilt dan kan je je tv speakers als center gebruiken. Wat overigens een betere optie is: kijk in het menu van je DVD speler of je sub en center kan instellen om via andere speakers te worden weergeven.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:15

JvS

Ik heb hem zelf ook

je DVD speler heeft een dolby digtal decoder aan boord toch? Dan kan je toch ook speakers en dergelijke instellen. Lees eens in je handleiding of je fronts en rears op "large" of "small" of zelfs "none" kan zetten, want dan moet je gewoon instellen dat-ie de 5.1 uitgang gebruikt en dat je dan de twee front en rears op "large" zet, de sub op "none" en de center ook op 'none".

Ik kan me niet voorstellen dat je dit niet in kan stellen, dat kan op elke pauperdecoder volgens mij wel :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-12-2025
JvS schreef op zondag 20 november 2005 @ 19:30:
je DVD speler heeft een dolby digtal decoder aan boord toch? Dan kan je toch ook speakers en dergelijke instellen. Lees eens in je handleiding of je fronts en rears op "large" of "small" of zelfs "none" kan zetten, want dan moet je gewoon instellen dat-ie de 5.1 uitgang gebruikt en dat je dan de twee front en rears op "large" zet, de sub op "none" en de center ook op 'none".

Ik kan me niet voorstellen dat je dit niet in kan stellen, dat kan op elke pauperdecoder volgens mij wel :).
Sub kan ik op none zetten, center helaas niet. Vergeet niet dat het een pauper dvdspeler is van 50 euro :), overigens is mijn menu niet overeenkomstig met de gegeven url.

Ik heb 1 probleem met de center als ik de TV wilt gebruiken, deze is stereo natuurlijk, Ik moetdan 1 signaal opsplitsen naar 2 speakers? En vervolgen moet ik dan op 2 apparaten het volume gaan regelen :'(

De speakerset verkopen kan idd altijd nog als optie gebruikt woorden.

[ Voor 22% gewijzigd door Carel op 20-11-2005 21:00 ]