hallo,
Ik ben toe aan een nieuw systeem omdat deze toch echt wel te oud wordt (P4 1,7ghz, 25 gb hardeschijf, 256 mb ram, 32 mb videokaart)en omdat ik nu met een opleiding Media vormgeven ben begonnen en wat zwaardere programma's moet gaan draaien.
Het doel is dus het draaien van pragramma's zoals: Photoshop, Dreamweaver, Flash, 3Ds max enz en ook af en toe een game (niet al te nieuw denk aan UT2004).Maar ook veel muziek luisteren\bewerken en films kijken dus veel opslag is een vereiste.
Het budget is ongeveer 650 a 700 euro, nou dacht ik zelf aan dit (prijzen komen bij Paradigit vandaan):
Ik ben toe aan een nieuw systeem omdat deze toch echt wel te oud wordt (P4 1,7ghz, 25 gb hardeschijf, 256 mb ram, 32 mb videokaart)en omdat ik nu met een opleiding Media vormgeven ben begonnen en wat zwaardere programma's moet gaan draaien.
Het doel is dus het draaien van pragramma's zoals: Photoshop, Dreamweaver, Flash, 3Ds max enz en ook af en toe een game (niet al te nieuw denk aan UT2004).Maar ook veel muziek luisteren\bewerken en films kijken dus veel opslag is een vereiste.
Het budget is ongeveer 650 a 700 euro, nou dacht ik zelf aan dit (prijzen komen bij Paradigit vandaan):
- AMD Sempron 2600+ Socket-754 64bit Boxed (boxed:betekent dat dat de koeler en alles erbij zit? Is dit een goede processor voor wat ik wil gaan doen?)
- MSI k8mm-v DDR400 AGP8x M-ATX S-ATA AGP (Ik heb verder geen verstand van moederborden maar dit leek mij wel een goede + hij is lekker goedkoop)
- Geheugen DIMM 512 MB pc3200 DDR NANYA (x2)
- XFX GeForce 6200A 256mb DDR TV/DVI AGP8x (Leek mij wel een redelijk goede of is de 6800 serie toch stukken beter?)
- Western Digital 300gb UDMA100 7200rpm 8mb cache
- Samsung DVD+/-R/RW DL 16x OEM Zwart
- Coolermaster Centurion 5 + 380w PSU (waar staat PSU voor en is 380w voldoende voor dit systeem?)