Toon posts:

Nieuwe PC voor veel media gebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik ben toe aan een nieuw systeem omdat deze toch echt wel te oud wordt (P4 1,7ghz, 25 gb hardeschijf, 256 mb ram, 32 mb videokaart)en omdat ik nu met een opleiding Media vormgeven ben begonnen en wat zwaardere programma's moet gaan draaien.

Het doel is dus het draaien van pragramma's zoals: Photoshop, Dreamweaver, Flash, 3Ds max enz en ook af en toe een game (niet al te nieuw denk aan UT2004).Maar ook veel muziek luisteren\bewerken en films kijken dus veel opslag is een vereiste.

Het budget is ongeveer 650 a 700 euro, nou dacht ik zelf aan dit (prijzen komen bij Paradigit vandaan):
  • AMD Sempron 2600+ Socket-754 64bit Boxed (boxed:betekent dat dat de koeler en alles erbij zit? Is dit een goede processor voor wat ik wil gaan doen?)
  • MSI k8mm-v DDR400 AGP8x M-ATX S-ATA AGP (Ik heb verder geen verstand van moederborden maar dit leek mij wel een goede + hij is lekker goedkoop)
  • Geheugen DIMM 512 MB pc3200 DDR NANYA (x2)
  • XFX GeForce 6200A 256mb DDR TV/DVI AGP8x (Leek mij wel een redelijk goede of is de 6800 serie toch stukken beter?)
  • Western Digital 300gb UDMA100 7200rpm 8mb cache
  • Samsung DVD+/-R/RW DL 16x OEM Zwart
  • Coolermaster Centurion 5 + 380w PSU (waar staat PSU voor en is 380w voldoende voor dit systeem?)
Ben ik dingen vergeten? Passen onderdelen niet op elkaar? heb je verbeteringen die niet al teveel meer kosten dan hoor ik het graag. :)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Processor lijkt me aan de lichte kant. Ik heb zelf een Barton 2500+, en die is een stuk sneller dan jouw sempron, maar die vind ik in photoshop toch wel een beetje traag.

Verder zou ik 2 harde schijven nemen, zodat je je studiefiles nog hebt als 1 schijf de geest geeft.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

XFX GeForce 6200A 256mb DDR TV/DVI AGP8x (Leek mij wel een redelijk goede of is de 6800 serie toch stukken beter?)

Ik zou geen 6200 nemen, dan kan je beter een 6600GT 128MB nemen...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

+ Boxed is dat je een doos krijgt met een standaard koeler.
+ De 6800 serie is beter dan deze 6200
+ PSU = Power Supply Unit

Ik zou eens kijken naar een AMD Athlon64 3000+. Dat is denk iets fijner werken ;)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom nu nog een Socket 754 nemen? Neem dan een 939, dan kun je nog eens upgraden als je dat wilt en kun je gelijk een PCI-e videokaartje nemen. Mocht je dan eens wat nieuws willen hoef je niet gelijk alles te vervangen.

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:58
S939 processor, PCIE kaart
DVD brander zou ik van NEC nemen (3540)
En neem een goedkopere kast (een van Sweex oid en koop daarbij aparte voeding)

Ik heb ook ongeveer zo een bedrag te besteden voor mijn nieuwe pc en je kan een betere pc samenstellen voor dat geld (gewoon zelf onderzoek doen, reviews lezen, pc tijdschriften doorlezen enz.)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Is het geen optie om je huidige PC te voorzien van:
[list]
• extra geheugen (bijv 512 MB erbij )
• een snellere CPU (bijvoorbeeld 3.0 GHz), mits je moederbord dat ondersteunt, ik neem aan socket 478
• Een grotere harddisk

Ik denk dat je dan voor minder geld nog wel een tijdje vooruit kan.
Pagina: 1