[XP] Fullscreen dosprogamma's zien er niet uit

Pagina: 1
Acties:

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:39
Ik heb hier een Windows XP SP2 machine staan, die een paar dos-programma's moet gaan draaien, en wel full-screen vanuit de .pif/hyperlink.

Het gaat hier om 2 programma's van veerschillende leveranciers. Beiden werken wel onder Windows 2000 en eerder, vandaar dat ik eerder iets in XP verdenk dan in de programma's.
De pc hangt in een SBS2003 domein.

Als in instel dat het programma fullscreen op moet starten, dan worden alle kleuren door elkaar gegooid. Druk ik dan alt-enter om toch in een venster te draaien, dan blijven de kleuren verkeerd.
Stel ik in dat het in een venster moet starten, dan gaat het wel goed. Ga in vervolgens met alt-enter naar fullscreen, dan blijft het ook goed!
Het is dus niet fullscreen specifiek.

Zoeken hierop is niet simpel, hoe moet ik dit noemen? Een poging op Google en Got met xp fullscreen dos kleuren color fucked up wrong kapot etc levert niets op :P

Wat voorbeeldjes, van het venster nadat het fullscreen fout ging. Een aantal van de kleuren staan driftig te knipperen, maar dat zie je in het plaatje uiteraard niet :P

Dit zou het moeten zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwkamp.com/~kampnl/got/dosfout/gb_goed.jpg

Dit is het:
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwkamp.com/~kampnl/got/dosfout/gb_fout.jpg

Andere programma:
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwkamp.com/~kampnl/got/dosfout/db_goed.jpg

Dit is het (dit komt er nog voor, maar ^^ levert zelfs alleen een groen scherm op, verder niets)
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwkamp.com/~kampnl/got/dosfout/db_fout.jpg

Iemand enig idee hoe ik dit oplos? In een venster starten en dan met alt-enter fullscreen zetten kan natuurlijk, maar dat is een workaround, geen oplossing :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Properties van de executable kiezen voor tabblad "Compatibility" en kiezen voor 256 colors ?

• Paul
Ah sorry, inderdaad vergeten te melden :)

De settings op het compatibility-tabblad halen ook niets uit. Alle vinkjes aan, alle vinkjes uit, Win2k, win98, alleen het vinkje 256 kleuren, alleen het vinkje 640x480, helpt niets.

Rhàshan - Aditu Sunlock

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:49

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Probeer anders je programma's te draaien in een DOS emulator zoals DOSbox. Ik weet niet precies wat voor resoluties die aan kan, maar dat moet er beter uitzien lijkt me

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

De vierde screen geeft een codepage-melding.

Start het programma op met een aangepaste Autoexec.nt?

Windows '98 flashback:

mode con codepage prepare...

Volgens mij is codepage 850 de standaard.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Paul
Als ik die code-pagina-melding weg zou kunnen krijgen zou dat heel mooi zijn, maar dat doet hij ook op de andere OS-en (op willekeurige pc's lijkt het)

Dosbox zal ik eens proberen :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou even proberen om je autoexec.nt en config.nt van een ander systeem te copieeren op deze zodat je dat iig uit kan sluiten :)

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 15:50

KatirZan

Wandelende orgaanzak

wat je ook nog kan proberen is het lettertype + lettergrootte aan te passen in je "dosbox" prompt :)

Wabbawabbawabbawabba

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Krijg je tijdens het opstarten, of in de bios ook kleur fouten?, dan is er videogeheugen of de gpu kapot of te warm...
Zijn het altijd de zelfde kleuren op een locatie?, of zijn de kleuren random? (Bij warmte problemen zijn de kleuren random, bij kapot geheugen vast op één locatie)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Paul
Tijdens opstarten en bios gaat het goed, in Windows ook, als ik ze als venster start en vervolgen fullscreen zet met alt-enter gaat het goed, alleen als ik ze in de .pif als fullscreen laat starten gaat het fout.
Kleuren zijn wel consequent tijdens gebruik, of ze over verschillende sessies ook gelijk zijn zou ik even moeten kijken.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

DOSBox emulator al eens geprobeerd? http://dosbox.sf.net/

• Paul
Yup. Werkt prachtig, even de configfiles instellen zodat je bij c-schijf kunt ( |:( ) en gaan met die banaan.
Of het met het boekhoudpakket werkt (wil een files=99 in config.sys) weet ik niet, want verder dan het database pakket kwam ik niet:

ik kan niet printen met dosbox...

Ge je op de website kijken, inderdaad, printersupport zit er niet in, en dat is toch vrij belangrijk voor de boekhouding :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Een "net use lpt1 \\server\printer" werkt ook niet?

edit: lama, er zal ook geen netwerk support inzitten vrees ik.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 17:57 ]

• Paul
Omdat het pand hier wat vaag loopt en deze pc (vanwege de boekhouding) nogal veel print, heeft deze zijn eigen printer aan LPT1 (en voor de echte bulkopdrachten nog een netwerkprinter, maar dat terzijde). Ook naar deze printer printen werkt niet :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1