[PS] Kleurenlogo -> 100% Zwart - wit

Pagina: 1
Acties:

• Choxo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-11-2023
Beste Tweakers,

Ik heb onlangs de opdracht gekregen om voor onze klas een T-shirt te laten drukken.
Bij het beginnen van de opdracht dachten we in kleur af te drukken. Maar nu heb ik de prijsofferte
gekregen, en is ons toch duidelijk geworden dat we liever gewoon in een kleur afprinten.

Daarvoor moest ik dus uiteraard het logo aanpassen van 'kleurenlogo' naar een logo met zwarte achtergrond dat volledig wit is ( dus géén grijswaarden!).
Ik heb hier op GoT gezocht, daar verwezen ze naar Duotone, maar dat lijkt bij mij niet te helpen...

Nu is mijn vraag of er in Photoshop een of andere 'trick' bestaat om van een kleuren bestand een te maken dat slechts 2 kleuren heeft?
Dus het gaat niet om gewoon naar grayscale om te zetten, het moet echt 100% wit zijn, en anders
100% zwart...

Het betreffende logo is dit:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/choxo/content/stellatroef.jpg

Dank bij voorbaat!

Het spijt me als dit al eerder is voorgekomen op GoT, maar ik heb het niet gevonden tussen de topics ;(

×××

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Rasteren is de term die jij zoekt :)

Zoek maar es wat op google naar raster tutorials voor PS. Dan kom je er zeker uit :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Waarom doe je dat niet in je originele vector format? of bestaat die niet?

(dan in illustrator een kleurgescheiden print maken naar pdf en alleen de zwarte plaat bewaren)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 15:53 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-04 19:33
In Photoshop als je het bestand opslaat doormiddel van 'Save for web' kan je onder de dropdownbox waaruit je GIF, PNG, JPG, etc kan kiezen ook kiezen voor Black & White (bij GIF en PNG) en dan krijg je ook te zien dat er alleen maar gebruik wordt gemaakt van zwart en wit. Het resultaat is niet echt geweldig, maar makkelijker kan ik het niet maken :P

The devil is in the details.

Verwijderd

als ik zo dat logo zie en je wilt alleen zwart of wit, gaat het logo er heel anders uit zien....

/edit heb wat geprobeerd
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/e.vlag/stellatroef3.gif

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 16:13 ]

Verwijderd

ik denk dat hij 'm ECHT zwart/wit only wilt :P
al kijk je onder image>adjustments>threshhold staat daar wel wat waar je mee uit zou moeten kunnen komen. de netste manier is natuurlijk je logo namaken in adobe illustrator...

• Choxo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-11-2023
Dank je wel voor de snelle( en goede :p) replies!
Ik zal is zien wat ik er van kan bakken!

×××

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:12:
...
de netste manier is natuurlijk je logo namaken in adobe illustrator...
om je daarmee op weg te helpen (want aan het plaatje te zien ben je aan het photoshopselen geweest):
http://www.brandsofthewor...e=1&mtype=&brand_id=52563

doe het gewoon in illustrator...

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-04 09:15

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

maar grayscale is toch gewoon 2 kleuren opzich als je uitprint, als je het maar met 2 kleuren het ook maakt.
grijs is gewoon toch dat de pixels wat verder uitelkaar liggen. En dus zijn het 2 kleuren.En dat is dus zwart/wit.
Tenminste, waar ik t-shirts afdruk is dat zo.

Huub Huub Barbatruc!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-04 13:55

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

t is wel mogelijk met photoshop maar echt netjes is het niet
Afbeeldingslocatie: http://home.aim.avans.nl/s135595/Pictures/stella.jpg

Bovendien zal een drukker het liever op a4 formaat en 300 dpi aangeleverd hebben.
Beter is dan om idd zoals mophor zegt, het in illustrator te maken
Pagina: 1