Dolby Digital-output naar versterker via digitale uitgang.

Pagina: 1
Acties:

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
De concertzender zendt uit op een surroundkanaal via internet (http://www.omroep.nl/live/concertzender-5channel.asx), Windows Media Player/Winamp geeft keurig aan dat het een surroundsignaal binnen krijgt. Maar nu wil ik voor elkaar krijgen dat ik via de digitale uitgang (coaxiaal) van mijn geluidskaart het signaal in Dolby Digital (AC3) formaat doorgeeft aan de versterker. De versterker herkent het signaal momenteel niet als Dolby Digital maar als een gewoon stereokanaal. Weet iemand hoe ik voor elkaar kan krijgen dat hij ook daadwerkelijk een Dolby Digital formaat herkent?

Deze hardware/software gebruik ik:
- Terratec DMX 6 Fire 24/96 geluidskaart
- Denon AVC-A11SR versterker
- Winamp 5.1
- Windows Media Player 9 (10 kan niet want ik werk onder Windows 2000)
- Terratec Driver 5.40.03.130

[ Voor 6% gewijzigd door SVDT op 20-11-2005 15:34 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:33
Dolby Digital Live soundkaart aanschaffen en je probleem is opgelost. Je kunt toch ook 3 kabels trekken tussen je PC en versterker, geeft sowieso even goed geluid als via Dolby Digital Live(wellicht zelfs beter)

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Je kunt hiervoor ook de nieuwe ac3filter gebruiken. Met Ac3filter 1.01a rc5 kun je 6 kanaals pcm omzetten naar dolby digital signaal.
mad-dog schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:42:
Je kunt toch ook 3 kabels trekken tussen je PC en versterker, geeft sowieso even goed geluid als via Dolby Digital Live(wellicht zelfs beter)
Het is niet standaard altijd beter hoor, de geluidskwaliteit zou ook slechter kunnen zijn door verschil in de DACs.