Toon posts:

externe harde schijf geeft I/O foutmelding

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn eerst post hier en gelijk al een probleem aan te kaarten
Ik gebruik al een tweetal jaar een externe harde schijf (Maxtor 5000LE - USB Drive) tot mijn tevredenheid.
Nu krijg ik geen toegang meer tot deze drive, ik krijg steeds de melding "Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O apparaat".
Heb al geprobeerd om de drivers te updaten, maar geen succes. Ik breng de schijf liever niet binnen bij een speciaalzaak omdat er nogal wat gevoelige data van mij en m'n vrouw opstaat. 8)7
Mijn notebook (2,6 GHZ, 512 RAM) gebruikt Windows XP als besturingssysteem.
Iemand een bruikbare tip?

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 16:18

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

De schijf uit e behuizing halen en aansluiten op een gewone IDE controller op je moederbord. Dit om fouten in je IDE <-> USB converter uit te sluiten.

Wel even kijken of je garantie niet vervalt als je dat ding openmaakt.

Powered By C8H10N4O2

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Waarschijnlijk is je HDD defect ik had namelijk hetzelfde probleem met mijn 5000XT.

Je kunt hem openmaken door die 2 zwarte zijkanten ervanaf te halen, die zitten op het blauwe frame geklickt daarna moet je heel voorzichtig die kopenen sticker van je HDD loshalen om hem uit de behuizing te kunnen halen (zodat je hem kan aansluiten op een desktop PC) let op dat je dit voorzichtig doet omdat ze hieraan heel simpel kunnen zien ofdat je hem geprobeert hebt te openen, en geopent heb je uiteraard geen garatie meer dus.

Ik kon van die van mij niets meer afhalen hij was echt defect, ook met dat Maxtor test programma kon ik er niet meer van maken. (tijdens het booten ging het al fout)

Ik heb hem via RMA naar Maxtor in (ik dacht) Chechie gestuurd en drie weken later (dat was me van te voor gemeld) een nieuwe gekregen.

Oude., Maxtor One Touch I 5000XT:
Maxtor 250Gig. 5400rpm. 2Mb Cache

Nieuwe., Maxtor One Touch II 5000XT:
Maxtor 300Gig. 7200rpm. 16Mb Cache. NCQ

maw. jammer van de verloren data, maar 'k heb er wel een veel betere voor terug, en da's ook de reden dat ik nogsteeds alleen Maxtor koop de RMA service is echt perfect... :Y)

[ Voor 2% gewijzigd door digital8 op 20-11-2005 16:04 . Reden: typo's., typo's., typo's.... ]