Toon posts:

[FTP] Welkom tekst + inlog/ww scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een (bulletproof 2.4.0.31) ftp server opgezet met een vast DNS naam die gewoon goed werkt. Tevens heb ik een welkom tekst aangemaakt en enkele gebruikers accounts ingesteld. Alleen al wil iemand via een browser (FIREFOX / IE) inloggen dan kan ie nergens username en pass invoeren. Tuurlijk kan het wel in de adres balk zelf door in een keer de gehele link in te voeren (username:pass@adres) alleen het zou makkelijker en netter zijn om gewoon via een klein popup inlog venster in te loggen. Dat venster krijg ik wel als ik mijn router wil configureren en op de router probeer in te loggen. En als iemand via de adresbalk inlogt word de welkom tekst niet weergegeven.

Weet iemand hoe ik dit moet instellen? Of moet dit in de browser zelf ingesteld worden?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik kan me in alle eerlijkheid niet voorstellen dat je zelf denkt dat dit een topic is wat in Professional Networking & Servers zou horen.
Tikje naar Software Algemeen dus.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Dit is helemaal afhankelijk van de client (dus van de browsers). FireFox en IE gebruiken standaard als username "anonymous". Om zelf voor een username te kiezen zal er (zoals je zelf al zegt) gewerkt moeten worden met username@adres (dan wordt er wel om een password gevraagd). Het forceren van een username en password is (bij mijn weten) niet mogelijk via het FTP-protocol (het weigeren van anonymous logins wel, maar dat gebeurt serverside). :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een browser is een HTTP-client, geen FTP-client.

Browsers hebben gewoon een beperkte FTP-client, inloggen kan je doen d.m.v.: ftp://username:password@server.domein.ltd

Om in te loggen op een FTP-server prefereer ik altijd een FTP-client.

FlashFXP
WS FTP
Total Commander

Dat inloggen op je router om dingen in te stellen is gewoon HTTP verkeer, geen FTP.

[ Voor 9% gewijzigd door RaZ op 20-11-2005 17:08 ]

Ey!! Macarena \o/