DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Over de kwaliteit kan ik niks zeggen aangezien ik daar niet echt thuis in ben
Qua kwantiteit zijn ze dus vooral afhankelijk van andere sites, en zie je dus dat het aantal berichten eigenlijk altijd op zondag wel in een dipje zit.
Tesla Model Y RWD (2024)
Ben ik niet helemaal met je eens. De Best Buy Guide van november is bijvoorbeeld om van te huilen. Er worden constant 2 mobo's door elkaar gehaald (A8N-SLI en A8N-SLI Deluxe), er wordt verkeerd geheugen aangeraden, etc.--MeAngry-- schreef op zondag 20 november 2005 @ 14:51:De in-house artikelen zijn echter wel altijd van hoge kwalitieit moet ik zeggen.
[ Voor 38% gewijzigd door Arfman op 20-11-2005 14:53 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dat zijn wel slordigheidjes inderdaad, maar die zou ik dan ook gewoon meldenArfman schreef op zondag 20 november 2005 @ 14:51:
Ik ben ook niet echt 100% thuis in de kwaliteit, maar het valt me gewoon op dat er de laatste tijd dingen worde gepost die nergens op slaan (een of andere warezsite die platging, werd met naam en toenaam genoemd), of dingen zoals de utorrent meuktracker posting waar een screenshot bijzat waarop je kon zien dat er illegale dingen werden gedownload.
Overigens moet ik ook wel zeggen dat de afgelopen weken nogal eens berichten gepost werden die eigenlijk nogal outdated waren. Ook wel een puntje waar naar mijn idee iets beter op gelet mag worden. (Dus de data van gesubmitte nieuwsitems even controleren.)
Tesla Model Y RWD (2024)
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
[rml][ BBG] Multimediasysteem november 2005[/rml]
[rml][ BBG November] Basissysteem[/rml]
[rml][ BBG November] High-end gamesysteem[/rml]
Zondag is meestal een rustige dag in nieuwsland. Dus dat is niet al te raar te noemen. Al zou er natuurlijk minstens wel een nieuwsje in de morgen kunnen zijn.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
We hebben een hele goeie redactie die ook streng let op de kwaliteit van nieuwspostings. Het zomaar lukraar roepen 'dat er de laatste tijd dingen worde gepost die nergens op slaan' vind ik dan ook een zinloze uitspraak, al helemaal zonder concrete voorbeelden. Het feit dat we een bekende site in ons nieuws met naam vermelden hoort bij het nieuws; wat heb je eraan als we zeggen dat 'er een grote warezsite offline is gehaald', niks natuurlijk. Daar hoort een naam bij en die geven wij dan ook. Een plaatje van een torrentprogramma met daarin illegale zooi is niks anders dan de keiharde werkelijkheid. Ik zie het niet zitten om roomser dan de paus te zijn en alleen maar Linux-distributies te laten zien in afbeeldingen, en zeg nou zelf, BitTorrent is groot geworden dankzij de warezscène.Arfman schreef op zondag 20 november 2005 @ 14:51:
Ik ben ook niet echt 100% thuis in de kwaliteit, maar het valt me gewoon op dat er de laatste tijd dingen worde gepost die nergens op slaan (een of andere warezsite die platging, werd met naam en toenaam genoemd), of dingen zoals de utorrent meuktracker posting waar een screenshot bijzat waarop je kon zien dat er illegale dingen werden gedownload.
Is gedaan, wordt niets mee gedaan.--MeAngry-- schreef op zondag 20 november 2005 @ 14:55:
[...]
Dat zijn wel slordigheidjes inderdaad, maar die zou ik dan ook gewoon meldenZe kunnen er wel iets beter op letten bij het samenstellen van zo'n post misschien.
Omdat Tweakers.net nogal krampachtig probeert om alles wat met warez en andere illegale dingen te maken heeft, te weren van de FP en het forum. Sterker nog: iemand die de naam van een warezsite in de comments noemt krijgt een OW/ban.LuNaTiC schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:00:
waarom mag je dan geen warezsite met naam en toenaam noemen op de FP in een nieuwsbericht dan?
Beetje vreemd, maar goed. Ik neem toch aan dat er erg veel mensen zijn die nieuws submitten en posten, ik zie tenminste altijd wel tientallen mensen op de foto staan op crewmeetings. Die zullen niet allemaal op de FP posten, maar toch.Robin schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:38:
Er is helemaal geen nieuwgebrek hoor, we zijn ook maar mensen die eens willen genieten van een offline sociaal leven. Ons leven bestaat niet uit honderd procent tijdsbesteding aan Tweakers.net, we hebben ook een sociaal leven wat we graag in stand willen houden. Dan kom thet uiteraard voor dat er dagen tussenzitten dat er nauwelijks nieuws wordt gepost.
NOFI, maar laten ze ook eens gaan letten op data van nieuwspostings. Er staan soms erg oude berichten/meukpostings op de FP.We hebben een hele goeie redactie die ook streng let op de kwaliteit van nieuwspostings.
Maar toch werd het plaatje van uTorrent aangepast n.a.v. de comments. Nogmaals, aan de ene kant probeert T.net wel degelijk "roomser te zijn dan de paus" qua beleid t.a.v. warez, en dan valt het gewoon op dat er ineens een warezsite wordt genoemd (doe je dat als user, krijg je een OW aan je broek) en een screenshot met warez wordt geplaatst bij een meukposting.Het zomaar lukraar roepen 'dat er de laatste tijd dingen worde gepost die nergens op slaan' vind ik dan ook een zinloze uitspraak, al helemaal zonder concrete voorbeelden. Het feit dat we een bekende site in ons nieuws met naam vermelden hoort bij het nieuws; wat heb je eraan als we zeggen dat 'er een grote warezsite offline is gehaald', niks natuurlijk. Daar hoort een naam bij en die geven wij dan ook. Een plaatje van een torrentprogramma met daarin illegale zooi is niks anders dan de keiharde werkelijkheid. Ik zie het niet zitten om roomser dan de paus te zijn en alleen maar Linux-distributies te laten zien in afbeeldingen, en zeg nou zelf, BitTorrent is groot geworden dankzij de warezscène.
Als het kan wil ik er wel een voorbeeld van zien van een erg oude meukpostings op de frontpage. We proberen als meukteam toch alleen de recente dingen te plaatsen (grove richtlijn. tot 2 dagen meestal voor software en 5 dagen voor bios en belangrijke drivers). Als we ergens een foutje maken is het voor ons zelf handig als er een voorbeeld van is zodat we dit weer als team kunnen oppakken.Arfman schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:58:
NOFI, maar laten ze ook eens gaan letten op data van nieuwspostings. Er staan soms erg oude berichten/meukpostings op de FP.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Je hebt anders verrassend weinig topics gestart in FA
De reden dat we niet willen dat users dat soort dingen noemen, is omdat we niet willen dat Tweakers.net een uitwisselfplatform wordt voor warez. Daarom staan we het niet toe dat users dat soort zaken noemen en er dus een discussie over kan ontstaan waar de beste warez gevonden kan worden. Het noemen van een warez-URL in een nieuwsartikel valt IMHO niet onder het ter discussie stellen van de beste plaatsen om warez te vinden, maar veeleer onder het bieden van de correcte informatie die bij het nieuwsfeit hoort.Arfman schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:58:
[...]
Omdat Tweakers.net nogal krampachtig probeert om alles wat met warez en andere illegale dingen te maken heeft, te weren van de FP en het forum. Sterker nog: iemand die de naam van een warezsite in de comments noemt krijgt een OW/ban.
Heb je andere nieuwssites wel eens bekeken? Webwereld, ZDNet.nl, C|Net, InfoWorld en al die andere plaatsen ook vrij weinig nieuws. Enerzijds is dat omdat er op zondag nu eenmaal weinig gebeurd, anderzijds omdat de redactieleden en freelancers ook vrije dagen willen hebben. Ergo: op zondag wordt wat minder nieuws geplaatst. Daarnaast, de schrijvende frontpagecrew bestaat in totaal misschien uit maximaal een man of 20. De andere mensen die je op crewfoto's ziet, zijn dan ook over het algemeen GoT-crewleden, dat aantal is namelijk een stuk groterArfman schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:58:
[...]
Beetje vreemd, maar goed. Ik neem toch aan dat er erg veel mensen zijn die nieuws submitten en posten, ik zie tenminste altijd wel tientallen mensen op de foto staan op crewmeetings. Die zullen niet allemaal op de FP posten, maar toch.
Voorbeelden graag, met dit soort losse opmerkingen kunnen we niet zoveel namelijkArfman schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:58:
[...]
NOFI, maar laten ze ook eens gaan letten op data van nieuwspostings. Er staan soms erg oude berichten/meukpostings op de FP.
En dan nog: wat is erger: dat meuk oud is, of dat we het helemaal niet brengen? Voor nieuws kan ik me nog voorstellen dat na 48 uur besloten wordt dat iets dan maar niet geplaatst moet worden, voor mensen die hun systeem up-to-date houden met behulp van de meuktracker is het gewoon niet best als we omissies niet rechtzetten.RIKZ schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:41:
[...]
Als het kan wil ik er wel een voorbeeld van zien van een erg oude meukpostings op de frontpage. We proberen als meukteam toch alleen de recente dingen te plaatsen (grove richtlijn. tot 2 dagen meestal voor software en 5 dagen voor bios en belangrijke drivers). Als we ergens een foutje maken is het voor ons zelf handig als er een voorbeeld van is zodat we dit weer als team kunnen oppakken.
Op zondag zijn er sowieso altijd maar een paar mensen actief, en af en toe slapen die toevallig allemaal tegelijk uit. En zoals alles doen we ook dat met veel overtuiging en inzet
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Maar om een update pas na 3 maanden te plaatsen dat heeft weinig meer met up to date te makenRataplan schreef op zondag 20 november 2005 @ 18:51:
En dan nog: wat is erger: dat meuk oud is, of dat we het helemaal niet brengen? Voor nieuws kan ik me nog voorstellen dat na 48 uur besloten wordt dat iets dan maar niet geplaatst moet worden, voor mensen die hun systeem up-to-date houden met behulp van de meuktracker is het gewoon niet best als we omissies niet rechtzetten.
Er zit een groot verschil in tussen discussiëren over dat soort sites, of het noemen van dat soort sites met de bedoeling om links uit te wisselen. Gebruikers hebben al snel de neiging om die grens op te zoeken en links te posten naar die sites. En zoals * Harm uitlegt, heeft het linken naar het een site een nieuwswaarde om het nieuws op de correcte manier te brengen. Maar volgens mij geraken we met deze discussie offtopic, je wilde het immers hebben over nieuwgebrek?Arfman schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:58:
Omdat Tweakers.net nogal krampachtig probeert om alles wat met warez en andere illegale dingen te maken heeft, te weren van de FP en het forum. Sterker nog: iemand die de naam van een warezsite in de comments noemt krijgt een OW/ban.
Het meerendeel van de crew bestaat uit forumcrew, de mensen die verantwoordelijk zijn voor de content op de frontpage zijn maar een handjevol en bestaan ook nog eens uit review-, meuk en nieuwsmensen. Van de nieuwmensen werkt het meerendeel door de weeks en overdag. Er wordt genoeg nieuws gesubmit, bijgezocht en op de de frontpage gezet. Dus ik weet niet waar jij een mogelijk probleem ziet in de nieuwsvoering?Beetje vreemd, maar goed. Ik neem toch aan dat er erg veel mensen zijn die nieuws submitten en posten, ik zie tenminste altijd wel tientallen mensen op de foto staan op crewmeetings. Die zullen niet allemaal op de FP posten, maar toch.
En zoals eerder gezegd, geef eens voorbeelden van postings die volgens jou erg oud zijn? Met dergelijke argumenten is het wel erg gemakkelijk om iemand woorden in de mond te leggenNOFI, maar laten ze ook eens gaan letten op data van nieuwspostings. Er staan soms erg oude berichten/meukpostings op de FP.
Dat het plaatje aangepast is naar aanleiding van een opmerking in de reacties is de verantwoordelijkheid van de poster. Dat wat ik schreef was in zijn algemeenheid bedoeld, niet op die specifieke situatie.Maar toch werd het plaatje van uTorrent aangepast n.a.v. de comments. Nogmaals, aan de ene kant probeert T.net wel degelijk "roomser te zijn dan de paus" qua beleid t.a.v. warez, en dan valt het gewoon op dat er ineens een warezsite wordt genoemd (doe je dat als user, krijg je een OW aan je broek) en een screenshot met warez wordt geplaatst bij een meukposting.
Ik wil opmerken dat je hier gewaagde beweringen neerzet, maar deze voor de rest niet onderbouwd door bijvoorbeeld links naar nieuwsposts of voorbeelden te geven. Door alleen maar wat uitingen neer te zetten ben je niet echt constructief bezig, en werken wij ons rot om datgene te antwoorden waarop jij doeld. Door zelf voorbeelden te geven kunnen we een mogelijk probleem, vraag of stelling beter uitleggen. Je krijgt nu een aantal crewleden over je heen die je niet tegelijk kunt beantwoorden, maar, nogmaals, door met concrete voorbeelden te komen kunnen we je beter te woord staan
nieuws: Uitschakeling analoge ethertelevisie wordt uitgesteld
Was 18 november al te lezen op Fok!:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/59688
Het T.net artikel meld trouwens ook de analoge radio die per 2015 uit de lucht gaat itt het fok artikel. Je had het ook twee dagen gelden in de nieuwssubmit ( http://tweakers.net/etc/?Action=Newssubmit ) kunnen gooien zodat het eerder op t.net was verschenen
Professioneel Hyves-weigeraar
Waar dan?
Been there, done that story several times:[...]
reclame voor warez site = nieuws?
We vallen in herhaling.[...]
Maar toch werd het plaatje van uTorrent aangepast n.a.v. de comments. Nogmaals, aan de ene kant probeert T.net wel degelijk "roomser te zijn dan de paus" qua beleid t.a.v. warez, en dan valt het gewoon op dat er ineens een warezsite wordt genoemd (doe je dat als user, krijg je een OW aan je broek) en een screenshot met warez wordt geplaatst bij een meukposting.
In het BBG November topic zelf.
Precies, daar gaat dit topic ook niet over. Ik wilde slechts aangeven dat ik de nieuwsvoorziening van Tweakers.net de laatste tijd achteruit vind gaan, maar blijkbaar ben ik hier de enige die er zo over denkt. Veel FP mensen posten niet in FA.Been there, done that story several times:
reclame voor warez site = nieuws?
Wil je dan van iedere frontpagecrewlid te horen krijgen waarom het volgens jou er een gebrek aan nieuws is? Er zijn al genoeg argumenten door ons gepost waarom het niet zo is en wat wij doen om het nieuws zo snel mogelijk voor jullie op de frontpage te krijgen. Echter van jou hoor ik daar geen tegenargumenten of uitleg van, alleen maar wat linkjes met de tekst 'zie je wel dat ik gelijk heb'Arfman schreef op maandag 21 november 2005 @ 09:11:
Veel FP mensen posten niet in FA.
Ik denk dat hij bedoelt dat niet iedereen die de frontpage bezoekt, ook post in het FA-forum. Ik ben het met Arfman eens dat de publicatie zondag traag op gang kwam. Dat van die kwaliteitsachteruitgang zou ik daarentegen graag aangetoond willen zien, want zonder concrete aanknopingspunten is verbetering van de situatie (mocht je al gelijk hebben) natuurlijk knap lastig.Robin schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:15:
[...]
Wil je dan van iedere frontpagecrewlid te horen krijgen waarom het volgens jou er een gebrek aan nieuws is? Er zijn al genoeg argumenten door ons gepost waarom het niet zo is en wat wij doen om het nieuws zo snel mogelijk voor jullie op de frontpage te krijgen. Echter van jou hoor ik daar geen tegenargumenten of uitleg van, alleen maar wat linkjes met de tekst 'zie je wel dat ik gelijk heb'.
ingejanse.nl: dingen die ik doe
Ik zal eens bijhouden als me weer een nieuwsposting opvalt, dan hebben we wat concrete voorbeelden, dat praat inderdaad wel net zo makkelijk.