Toon posts:

[XP] Internet valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,

Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn internetverbinding. De verbinding valt steeds uit na een tijdje :'( (kan een aantal minuten of zelfs uren zijn). Meestal als ik mijn computer s'nachts aanlaat dan is de volgende morgen het internet weer weg. Als ik dan naar mijn LAN icoontje kijk op de taakbalk zie ik dat mijn pc wel pakketten verstuurd maar niks ontvangt.

Ik dacht eerst dat de oorzaak MSN was, maar zelfs als ik msn uitschakel blijft het probleem zich voordoen. Ik zit achter een router en de andere pc op de router blijft wel gewoon verbinding hebben met het internet. Dus ik weet dat het aan mijn pc ligt.

Ik heb geprobeerd Windows xp opnieuw te installeren (geen clean), ik heb geprobeerd de drivers van, mijn lan te updaten.

Router: SMC7004ABR (nieuwste firmware)
LAN: VIA Rhine III Fast Ethernet Adapter

Ik hoop dat jullie iets meer weten hierover :)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:04
Yeah, probeer eens een ander netwerkkaartje...

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op zondag 20 november 2005 @ 14:21:
Yeah, probeer eens een ander netwerkkaartje...
Heb ik nu niet bij de hand, kzal misschien later proberen.
Maar dat zou toch een beetje raar zijn als ik een nieuw kaartje nodig heb?
3 dagen geleden werkte alles nog goed :?

En ik was ff vergeten te vertellen dat ik mijn router reset om de verbinding terug te krijgen. (pingen naar een site kan trouwens ook niet als de verbinding weg is.)

En bedankt voor de reply ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 14:27 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:03
En ik was ff vergeten te vertellen dat ik mijn router reset om de verbinding terug te krijgen. (pingen naar een site kan trouwens ook niet als de verbinding weg is.)
De andere computer die aan dezelfde router hangt heeft nog wel internet, dus waarom reset je je router? Het lijkt mij dat je beter je eigen computer kan rebooten (of even stekker uit netwerkkaart en er weer in doen).

En misschien moet je eens een scriptje draaien die bijvoorbeeld om de 30 seconde een site pingt om zo de verbinding in leven te houden.

The devil is in the details.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:04
Ik ging er overigens wel van uit dat je pc virus- en spywarevrij is, en dat je geen bittorrent/kazaa enz. hebt draaien.

offtopic:
Ik heb wel vaker gezen dat sommige combinaties van netwerkkaart en router op een bepaald systeem niet lekker werkten. Met vergelijkbaar resultaat als jou.

Verwijderd

Topicstarter
December schreef op zondag 20 november 2005 @ 14:32:
[...]
De andere computer die aan dezelfde router hangt heeft nog wel internet, dus waarom reset je je router? Het lijkt mij dat je beter je eigen computer kan rebooten (of even stekker uit netwerkkaart en er weer in doen).

En misschien moet je eens een scriptje draaien die bijvoorbeeld om de 30 seconde een site pingt om zo de verbinding in leven te houden.
Router reset is het makkelijkste (pc reboot kan ook), ik heb geprobeerd het LANstekkertje eruit te halen maar dat helpt niet. Het werkt nu gewoon zoals je ziet, maar zo'n script is niet nodig want ik heb een bittorrent proggie draaien.

@zetje01
Ja ik heb een bittorrent proggie draaien(dat had ik 3 weken hiervoor ookal, maar dan zonder problemen :P ), geen andere p2p of dergelijke. Mijn pc is 100% virus en spyware vrij. Wat ik wel had, waardoor ik vermoede dat het MSN was, is dat als ik op MSN aanmeld de verbinding sneller weg is.

offtopic: dat zou kunnen, maar dan weet ik niet waarom ik het afgelopen jaar wel probleemloos heb kunnen internetten. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 14:46 ]

Verwijderd

Aangezien het een probleem van slechts één pc is en geen router probleem, zou ik als eerste eens Winsockfix proberen.

En update je Windows naar SP2 ;)

Welke versie van MSN draai je trouwens?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 15:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 14:56:
Aangezien het een probleem van slechts één pc is en geen router probleem, zou ik als eerste eens Winsockfix proberen.

En update je Windows naar SP2 ;)

Welke versie van MSN draai je trouwens?
Ik gebruik MSN 7.5 build 311, maar ik probeerde ook windows messenger en het probleem bleef zich voordoen. Ik heb nu die winsockfix toegepast, ff kijken of dat helpt :)

SP2 doe ik wel als ik echt geen oplossing heb :P

Thanks voor je reply ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 15:17 ]

Verwijderd

Als de andere pc wel verbinding houdt zou ik eens kijken wat een ander netwerkkaartje doet inderdaad...

• Milenko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01-2024
ik heb n soortgelijk probleem, alleen ik moet t bij m'n router zoeken omdat de andere pc dan ook internetloos is. het rare is dat ik er de ene keer geen last van heb. en de andere keer 3 x per dag.
ook bij mij is ff stekker uit router halen t probleem opgelost. wel geloof ik dat dit pas naar voren kwam toen ik msn van 7.0 naar 7.5 upgraide... daar zit ik nu pas aan te denken.

[ Voor 20% gewijzigd door Milenko op 21-11-2005 09:05 ]

Verwijderd

Milenko schreef op maandag 21 november 2005 @ 09:04:
ik heb n soortgelijk probleem, alleen ik moet t bij m'n router zoeken omdat de andere pc dan ook internetloos is. het rare is dat ik er de ene keer geen last van heb. en de andere keer 3 x per dag.
ook bij mij is ff stekker uit router halen t probleem opgelost. wel geloof ik dat dit pas naar voren kwam toen ik msn van 7.0 naar 7.5 upgraide... daar zit ik nu pas aan te denken.
Ik zou een firmware upgrade van je router proberen, het lijkt erop dat dat ding "volloopt"

• Milenko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01-2024
hhhmm oke k zal dat eens proberen maar k vond t zo vaag dat t nog maar van de laatste tijd is... ow misschien sinds ik n nieuwe kablemodem heb... dat lijkt me waarschijnlijker en waarschijnlijk heb je dan wel gelijk :D
ben van 512 k naar 2,5 mbit verbinding gegaan. ff checken inderdaad voor die firmware.
thx

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Welke Firewall heb je? Die tijdelijk lager zetten (danwel uit), dan zal internet denk ik weer werken.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Die Winsockfix heeft het opgelost!!! :D

Bedankt allemaal ;)
Pagina: 1