Toon posts:

FSK / DTFM converter to normal analoge!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met VOIP en nummer herkenning? Ik heb bij tiscali telefonie een VOIP en internet account. Nu heb ik een telefoon met DTFM / FSK nummerherkenning. Dit werkt perfect. Maar ik ben een gebruiker van windows media center met daaraan gekoppeld een Creative Modem Blaster USB modem. Deze ondersteund caller id. Dit gebruik ik in combinatie met TapiRex om nummers te herkennen en om dan mijn media center de calls te laten registreren etc.
Nu ziet mijn modem dat de telefoon overgaat, en maakt hier ook keurig melding van, maar zonder nummer herkenning.

Dit kan ik nog wel begrijpen omdat mijn modem natuurlijk geen FSK / DTFM nummerherkenning heeft. Maar zijn er converters op de markt die dit zouden kunnen converten zodat mijn modem het juiste nummer alsnog kan lezen?

Ik heb iets gevonden, maar ik heb te weinig kennis van deze materie. Zou iemand mij advies willen geven wat en hoe ik dit moet aanpakken?
Link naar mogelijke oplossing?
Modem specificaties

Verwijderd

FSK en DTMF ZIJN juist de twee analoge nummerherkenning methodes, en die wordt juist door VoIP-kastjes gebruikt zodat alle Nummerweergave-compatibele apparatuur gewoon blijft werken. Waarnaartoe zou zo'n kastje het nummer dan moeten converteren?

Toevallig heb ik zelf een Creative Modem Blaster (geen usb, wel extern), maar ik moet je teleurstellen, daar werkt de nummerweergave ook niet op (ik heb zelf een VoIP kastje waar je zo ongeveer alle veelgebruikte nummerweergave-formaten in kan instellen). Ik heb ze allemaal geprobeerd, maar hij wil ze niet uitlezen. Ik weet niet of we nou allebei iets missen, maar ik heb ook al AT+VCID=1 (het commando om nummerweergave aan te zetten) in HyperTerminal gebruikt, maar dat wil ook niets helpen...

Verwijderd

Topicstarter
FSK wordt gebruikt door Tiscali voor Voip met nummerherkenning.
DTMF wordt gebruikt als nummerherkenning voor de KPN
Mijn telefoons hebben nummerherkenning voor FSK & DTMF

Alleen ondersteund de Modem Blaster DTMF nummerherkenning en dus moet ik een converter hebben voor conversie van FSK naar DTMF om nummerherkenning te laten werken op mijn modem blaster.

Ik wil namelijk Tapirex met CallerID etc om mijn media center aansluiten zie hieronder voor info:
http://www.cbuenger.com/tapirex/mceaddon.php?onlymenu=1

Ik heb AL mijn contacten prive, zakelijk en familie in outlook staan en uiteraard in de smartphone en pda. Hiermee kan ik dan nagenoeg altijd zien wie er belt.

Kan iemand mij helpen of mijn korte analyse juist is en of jullie dit al geprobeerd hebben?

Thanks en groet,

Alexander