Toon posts:

PC valt telkens uit?? in standby ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet of dit het goede forum er voor is, maar we zullen zien.

Allereerst heb ik google, tweakers, dit forum en andere informatiebronnen afgezocht, maar ik kon de oplossing niet vinden.

Sinds een week valt mijn PC af en toe uit. Het rare is dat het bijna altijd bij het spel "fifa 2006" gebeurt. Ik ben dan gewoon aan het spelen, of ik zit in het menu en dan valt in een keer mijn PC uit. Het lampje van de monitor wordt dan oranje en de resetknop werkt niet meer. Ik moet dan de PC uitzetten en opnieuw aan doen.

Het rare is dat ie soms wél gewoon werkt.... maar andere keren valt ie keer na keer uit als ik in FIFA zit.

het geheugen en de videokaart zitten goed op het moederbord aangesloten, dus daar ligt het niet aan. Ik heb ook via DOS de geheugenkaarten getest, maar er waren geen fouten opgetreden

Iemand een idee?
bvd.

processor: AMD Athlon 2100+
geheugen: 2x 256 MB 133mhz
moederbord: MSI - K7N2
videokaart: GeForce 6800 LE
driver: ForceWare 81.85

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:04
Ik had hetzelfde probleem met een Radeon 9800 Pro. De oplossing was om fast-writes uit te schakelen en de AGP snelheid op 4x te zetten. In 1 keer alle problemen verdwenen :)

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 14:24
heb ik met mn radeon 9600 ook last van gehad.. (CSS/NFSU2 opstarten waarna mn monitor geen signaal meer kreeg)

wat Ricardo87 al zegt, AGP ff op 4x zetten, fast-writes uitzetten, dan doet ie t weer goed :)

Verwijderd

Topicstarter
gedaan, nu kijken of ie werkt, bedankt guys!!

Verwijderd

Topicstarter
damn werkt niet ... ik veranderde van resolutie in dat spel en meteen viel ie uit ... waarschijnlijk raakt iets overbelast (fifa is "zwaarste" spel wat ik heb)

maar nog iets ... in de BIOS geeft ie aan dat de CPU temperatuur zo'n 30 graden is ...
maar programma's zoals Core Center, EVEREST Home Edition en nog een ander geven 63 graden aan, dat is dus veel te hoog, maar wat klopt ?:|

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:42
63°C is niet veel te hoog, het is wat aan de hoge kant, maar dat moet ie best aankunnen. Wat voor voeding heb je? Het lijkt me meer dat je voeding het niet meer trekt dan dat je CPU overhit raakt.

The devil is in the details.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:04
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:11:
damn werkt niet ... ik veranderde van resolutie in dat spel en meteen viel ie uit ... waarschijnlijk raakt iets overbelast (fifa is "zwaarste" spel wat ik heb)

maar nog iets ... in de BIOS geeft ie aan dat de CPU temperatuur zo'n 30 graden is ...
maar programma's zoals Core Center, EVEREST Home Edition en nog een ander geven 63 graden aan, dat is dus veel te hoog, maar wat klopt ?:|
Pak eens voorzichtig het coolblok op de processor vast. Als hij echt 63 graden is trek je je hand wel terug ;)

Verder zou je hetzelfde even kunnen controleren bij je videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
kheb gevoeld, tis geen 63 graden denk ik :P

voeding: Q-Tec Dual Fan Gold PFC 550 Watt
maar zoals julie waasrschijnlijk al weten, trekt ie ongeveer 350 ...
moet genoeg zijn .. want eerst werkte ie ook goed

Verwijderd

probeer oudere forceware versies, met forceware 78.01 heb ik 800 3dmarks (3dmark05) meer dan met 81.73 dus nieuwer is niet perse beter.
En Q-tec is nou niet bepaald een A-merk, het merk zegt vaak meer dan het wattage.

Verwijderd

Topicstarter
met die voeding is het al tijden goed gegaan ....

en ik zette vandaag de PC aan, nadat hij ongeveer 20 uur had uitgestaan.
ik haalde de zijkant eraf, zodat er meer koeling kwam ... ik startte FIFA06 en hij viel meteen uit .... zou je toch gaan denken dat het aan fifa ligt :(

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem. Kan er niet achter komen wat het is.

Nieuwe computer:
ASUS A8N-SLI
Athlon 3000+
2x 512 MB PC3200
NVIDIA GeForce 6600 GT
250 GB

Moederboard en geheugen zijn ondertussen al een keer vervangen.

Tijdens het spelen van Fifa 2006 in een willekeurig moment computer in coma, wel draaien maar dan met het scherm zwart.
Geen shit op de computer, na een clean install alleen geupdate en daarna Fifa geinstalleerd. Alle nieuwe drivers zijn geinstalleerd.

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 22:56

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Ik heb hetzelfde probleem gehad, dat mijn PC zeer onregelmatig spontaan uitviel en niet meer op de resetknop reageerde.
Bleek bij mij toch de voeding te zijn. Het beestje heeft jaren prima gewerkt, maar opeens trekt hij het niet meer.
Neuwe voeding erin en het loopt weer prima.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Bij mij eenzelfde probleem. Lag eraan dat de CPU te weinig sap kreeg. Bij mij lag dit aan het overklokken, maar bij een zwakke voeding lijkt het me dat er eenzelfde soort probleem KAN ontstaan. Wat voor voeding heb je?
Pagina: 1