pin toetsenbord afgebroken; wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:05
hoi allemaal

ik heb net mijn oude pc doorverkocht aan mijn vriendin, ze zet hem op (wist wel waar alles in moest), haalt de stekker van het (heel oude) toetsenbord er weer uit, en ik krijg een sms met "computers haten mij". dus ik denk " :? wat nu weer..."

blijkt dus dat het middelste (rechthoekige) pinnetje van het toestenbord-stekkertje is afgebroken :|
ik kom langs, kijk er eens naar, is dat ding dus echt er in afgebroken en er niet meer uit te krijgen...

het toetsenbord werkt niet meer, een toets indrukken levert geen reacties op (met de muis nieuw txt-docu aangemaakt om te testen, geen enkele toets werkt meer). het vreemde is dat het toetsenbord wel stroom krijgt, het num-lock lampje brandt wel. eens naar een heel toetsenbord gekeken, lijkt dat rechthoekige pinnetje van plastic te zijn. ook op het kapitte stekkertje is geen metaal te zien waar ooit dat pinnetje zat. het lijkt dus dat het niet echt een funtie heeft, behalve voor het juist insteken. feit is dat het toetsenbord niet meer werkt.

wat ik al heb geprobeerd:
het er uit vissen van het afgebroken stukje met een naald (lukte niet), ondersteboven houden en tegen de kast slaan, zodat ie er uit valt (lukte ook niet), pincet lukte ook niet, gaatje is te klein.
ander toestenbord insteken, ging ook niet, kon de stekker er niet insteken omdat een gaatje dus verstopt is.
GoT om te kijen of iemand hier eerder mee te maken heeft gehad (niet dus)

opties:
nieuw toetsenbord halen, maar dan usb (k weet niet of mn oude mobo dat ondersteunt (epox 8k3ae))
nieuw toetsenbord halen en dan dat plastic pinnetje ook afbreken, zodat ie wel past, maar ik weet niet of het een functie heeft...
nieuw mobo halen en toetsenbord (eigg te dure optie)

wie o wie kan mij hier mee helpen? ---> _/-\o_

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Usb toetsenbord lijkt mij de beste optie.
Maar wat heeft ze gedaan om die pin af te breken? op het stekkertje gestaan ofzo?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Kan je niet een heel klein schroefje proberen in het plastic blokje te draaien en zo het eruit trekken? Of misschien kijken of je het van binnenuit eruit kan duwen?

Verwijderd

Met een naald is het mij een aantal keer gelukt om het blokje er uit te krijgen. Nieuw TB kopen en pinnetje afbreken werkt ook (is alleen voor de sier ;) ).

• maxkoe
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 11:46
die van het schroefje is best goed als je een zelftapper hebt dan moet dat lukken. mischien een andere oplossing waarbij je heel voorzichtig moet zijn. pak een naald maak hem heet en duw em dan in het blokje even wachten ne het blokje smelt vast en dan trek je em er zo uit. kom alleen niet tegen ander plastic aan dat smelt namelijk ook.:P

• DropjesLover
Rob schreef op zondag 20 november 2005 @ 12:43:
Usb toetsenbord lijkt mij de beste optie.
Maar wat heeft ze gedaan om die pin af te breken? op het stekkertje gestaan ofzo?
ik was er niet bij, maar het is een heeeel oud TB (10 jaar zeker)
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 12:53:
Kan je niet een heel klein schroefje proberen in het plastic blokje te draaien en zo het eruit trekken? Of misschien kijken of je het van binnenuit eruit kan duwen?
van binnen uit kan niet, is een dicht omhulsel op mn mobo, zulke kleine schroefjes gaan denk k ook niet lukken, is nogal hard plastic.
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 12:57:
Met een naald is het mij een aantal keer gelukt om het blokje er uit te krijgen. Nieuw TB kopen en pinnetje afbreken werkt ook (is alleen voor de sier ;) ).
als het pinnetje alleen voor de sier (ik denk het goed inprikken van de stekker) is, waarom werkt het oude dan niet meer? bij mij is met een naald de punt daarvan afgebroken, gelukkig kreeg k die er nog wel uit...
maxkoe schreef op zondag 20 november 2005 @ 13:01:
.... pak een naald maak hem heet en duw em dan in het blokje even wachten ne het blokje smelt vast en dan trek je em er zo uit. kom alleen niet tegen ander plastic aan dat smelt namelijk ook.:P
goeie, ga k eens proberen.... tot zo ;)

kunnen meer mensen mij bevestigen dat het pinnetje geen echte functie (ground ofzo) heeft?

[ Voor 12% gewijzigd door DropjesLover op 20-11-2005 13:07 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• maxkoe
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 11:46

• DropjesLover
maxkoe schreef op zondag 20 november 2005 @ 13:01:
... pak een naald maak hem heet en duw em dan in het blokje even wachten ne het blokje smelt vast en dan trek je em er zo uit. kom alleen niet tegen ander plastic aan dat smelt namelijk ook.:P
hartelijk bedankt, dit werkte dus :*)

veni, vidi.... vidi... GoT... vici :*)

BThGvNeOA

Verwijderd

Wat je kan doen is met een hete naald proberen in het plastic te smelten, af te laten koelen. en dan kan je er met een tangetje in.

Niet te ver door smelten natuurlijk ;)

Edit:
" mompelt nog wat over spuit elf..."

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 13:35 ]

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:44
Aftermath: misschien kan het ook wel met een stofzuiger?
Pagina: 1