Advantech 9572F lijkt nietaan te gaan

Pagina: 1
Acties:

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
Van een vriend heb ik een tijdje geleden een Advantech 9752F moederbordje gekregen omdat hij het niet meer aan de praat kon krijgen en als mij het wel zou lukken kon ik hem houden.

Advantech 9752

Op zich gaat er als er spanning op het bord wordt gezet wel een ledje branden maar verder gebeurt er eigenlijk niets, er zijn geen error-piepjes ook niet als ik het geheugen weglaat.

Persoonlijk zou ik het enorm zonde vinden als ik dit leuke bordje moet afschrijven dus ben ik op zoek naar dingen die ik misschien over het hoofd heb gezien.

Dingen die ik al gedaan heb:
- het bord visueel nagelopen op tekenen van verbrande chipjes of gebarseten condensatoren.
- het BIOS gereset
- batterijtje gewisselt
- gecontroleert of de BIOS chip er wel goed inzat

offtopic:
Ik heb 1 keer gehad dat een andere computer enorme stabiliteits issues had en toen niet meer aanwilde omdat de BIOS chip een klein stukje uit zijn socket was gekomen, dat was verder eigenlijk niet zichtbaar maar toen ik het moederbord wilde vervangen en hem zo vastpakte dat mijn vinger op de BIOS chip drukte hoorde ik plots een klik dus nog eens geprobeerd en het moederbord leefde weer

Als er iemand nog suggesties heeft heel erg bedankt.

edit:

Nog even wat specs:
- Het bord heeft een embedded Celeron 400 (coppermine denk ik).
- Het gebruikt een i440 chipset.
- Voor de spanning zit er een aangepast plugje die uiteindelijk zijn +5V en +12V van een standaard molex krijgt die ik dan aansluit op een AT PSU zodat ik de stroom makkelijk aan en uit kan zetten (of een ATX van een andere computer die ik dan aan en uit zet)

[ Voor 15% gewijzigd door Keeper of the Keys op 20-11-2005 12:32 ]

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 14:24
probeer eens of je alle PCI/AGP/enz kaarten die je erin hebt zitten wel goed vast zitten
(zelf ook last van gehad, wel stroom erop, maar geen leven erin omdat mn PCI geluidskaart niet goed vast zat)

als je je pc aanzet, krijg je dan helemaal niets? gaat de cpufan wel draaien?

edit: bij een fanloos ding gaat ook echt een cpufan draaien |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Mint op 20-11-2005 13:29 ]

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
Het gaat hier om een embedded bordje, er zitten helemaal geen uitbreidingskaarten in.
Ook zit er geen fan op.
Het enige dat er gebeurt als ik spanning zet op het bord is dat er een ledje gaat branden, en de chipjes worden warm, verder geen error-beeps (ondanks het feit dat ik het geheugen weglaat) en geen POST.