Dit hangt puur af van cpu die je gebruikt. Als je dit gebruikt voor een Standaard Venice 3000+, akkoord, dan zal 1 kabeltje genoeg zijn. Als je dit gebruikt voor een Pentium die al veel verbruikt en dan ook nog eens overklokt wordt, wens ik je een goede brandverzekering toe met maar 1 kabeltje...
Voor deze voedingsstekkers worden altijd 2 12V lijnen en 2 aardingen voorzien per CPU. Ik ben iemand met de ingesteldheid, dat als ik iets doe, dat ik het dan goed doe.
Hou er ook rekening mee dat als je een verloopstukje maakt, dat je dan in totaal met 2 mechanische connecties gaat zitten (niet-gesoldeerde verbindingen). Elke verbinding gaat zich gedragen als een ohmse weerstand en er gaat dus ook een spanningsval over zijn en vermogen in gedissipeerd worden. Hoe meer amperes je cpu trekt hoe hoger deze spanningsval en vermogen wordt. Dit gaat er dus voor zorgen dat je een variatie (kleine weliswaar) krijgt in het voltage dat je cpu gebruikt.
Als je dit alles een beetje goed aanpakt is de kans dan nog heel klein dat er iets misloopt of dat je prestaties eronder lijden, maar dan nog als het beter/veiliger/netter kan, dan kan het beter/veiliger/netter, en dan ga ik altijd de beste optie opteren.
Uiteindelijk trekt een cpu toch wel wat stroom en de originele specificaties van zo'n connector voorzien 2 kabels 12V en 2 kabels aarding, dus ik zie niet in waarom je dan minder zou nemen...
Rekening houdend met deze redenering is rechstreeks solderen op de printplaat dan ook de beste optie gezien je dan van 2 niet-gesoldeerde verbindingen naar 1 niet-gesoldeerde verbinding gaat, en hoe minder hoe liever. Dan heb je ook sowieso 2 kabels voorzien ipv 1.
Zoals nu blijkt zijn er verscheidene manieren om zelf zo een connector te knutselen en elke manier heeft zijn voor en nadelen. Meningen zijn erover verdeeld. Topic is dus wel degelijk nuttig om alle invalshoeken te bekijken, evalueren, en er over te discussieren.
[
Voor 12% gewijzigd door
Verwijderd op 20-11-2005 14:08
]