Ik heb hier 2 Asus 7800 GT's in SLI opstelling. Het valt me op dat die fans altijd full speed draaien, worden die niet temperatuur gestuurd? Want die herrie is niet te doen zeg, misschien een 2e Zalman reserator voor de 7800GT's...
Zou goed kunnen dat die temperatuurgestuurd werken, of gewoon reageren op 2D/3D beeld.
Maarja, het staat dan ook in SLI en dan blijft er weinig ruimte over. Dus loopt de temperatuur lekker op in korte tijd, geen wonder dat die fannetjes zo hard draaien. Je kunt er inderdaad andere koeling opzetten als het past, maar je garantie vervalt hier wel door.
Edit: zie dat je al waterkoeling hebt. Dan is het mooi natuurlijk prachtig om deze blokken erop te zetten.
Maarja, het staat dan ook in SLI en dan blijft er weinig ruimte over. Dus loopt de temperatuur lekker op in korte tijd, geen wonder dat die fannetjes zo hard draaien. Je kunt er inderdaad andere koeling opzetten als het past, maar je garantie vervalt hier wel door.
Edit: zie dat je al waterkoeling hebt. Dan is het mooi natuurlijk prachtig om deze blokken erop te zetten.
[ Voor 30% gewijzigd door Freaky Maus op 20-11-2005 12:28 ]
De kaarten zijn ongeveer 40 graden, da's vrij normaal dacht ik?
En zodra de computer aan gaat draaien ze voluit, dus ongeacht of je 2D/3D hebt draaien. Heeft iedereen dit?
Edit:
En zodra de computer aan gaat draaien ze voluit, dus ongeacht of je 2D/3D hebt draaien. Heeft iedereen dit?
Edit:
Klopt, maar dan zal er toch echt een 2e reserator bij moeten komen, want hier past ie echt niet meer bij op. Dan wordt het een kachelFreaky Maus schreef op zondag 20 november 2005 @ 12:21:
[afbeelding]
[ Voor 63% gewijzigd door Cybex op 20-11-2005 12:35 ]
Verwijderd
Je kan ook volgens mij via Rivatuner je Fanspeed instellen.
Maar ik denk, niet voor niks dat ze zo hard lopen.
De koeling van mijn 6600GT liep ook voor "niets" op volle toeren. Ik heb toen een programmatje gebruikt dat meegeleverd werd bij een andere 6600GT, en die zorgde ervoor dat de fan op lagere toeren draaide zónder de temperatuur al te veel te verhogen (1 á 2 graden). En wanneer een spel startte ging hij weer op volle toeren draaien. Ik denk dat je een dergelijk programma ook voor deze kaart kan vinden.Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:00:
Je kan ook volgens mij via Rivatuner je Fanspeed instellen.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
asus?
gebruik dan het meegeleverde programma smartdoctor
regelt automatisch je fanspeed
gebruik dan het meegeleverde programma smartdoctor
if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.
Bij mij werkt die Smartdoctor software voor geen meter. Ik heb overigens ook maar één 7800GT met een VF700.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Verwijderd
Zoals ik al zij je Videokaart loopt niet voor niks op volle toeren.
Laat ik het zo zeggen de meningen over Smartdoctor zijn verschilt.
Laat ik het zo zeggen de meningen over Smartdoctor zijn verschilt.
je moet smartdoctor idd wel op auto fan of die modus dat je zelf de fasen kunt aangeven (uit/laag/middel/hoog/max) zetten, was bij mij ook niet standaard.
heeft die 7800 een rpm draad?
heeft die 7800 een rpm draad?
if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.
Pagina: 1