Verwijderd
Melding: [storing] - transit overbelast
Gemeld door: Reinoud
Afdeling: systeembeheer
Categorie: newszilla.xs4all.nl
Datum melding: vrijdag 18 november 2005
Begintijd: 00:00
Geschatte tijdsduur: zo snel mogelijk
Omschrijving:
De transit server van newszilla is momenteel overbelast. Daardoor kan
het gebeuren dat articles niet aankomen op de backend servers.
Gebruikers kunnen hiervoor articles missen wat incomplete binary
bestanden kan opleveren.
Een snellere transitserver zal zo snel mogelijk worden ingezet.
XS4ALL
Newszilla is een server van XS4ALL deze server is niet compleet aangezien het maar een kleine opslagcapaciteit heeft. Als de files 0.1D zijn ze net op de server gezet deze horen eigenlijk compleet te zijn. Wil je nu echt gebruik maken van een newsserver probeer tweaknews eens je mag 10 dagen proberen en dan kan je kijken waar je naar toe wilt gaan.caspergt schreef op zondag 20 november 2005 @ 12:02:
Hallo, regelmatig zit ik op usenet.
Als ik bestanden wil downloaden zijn de meeste incomplete, komt dit dan doordat ik ze te vroeg download, omdat ze pas 0.1D op de server staan ?
Of omdat ik te laat download dat de file corrupt zijn oid , alvast bedankt.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Verwijderd
Waarom praten er dan toch ook zoveel mensen lof over NewsZilla ? Is dit Jan Modaal ofzo ?
Verwijderd
Onzin. NewsZilla is een van de grotere servers op deze aardkloot en binnenkort wordt ie nog ruim 2x zo groot. Retentie is 10 dagen. Ik heb afgezien van de laatste dagen nog nooit iets niet van NZ kunnne halen.we_are_borg schreef op zondag 20 november 2005 @ 12:06:
Newszilla is een server van XS4ALL deze server is niet compleet aangezien het maar een kleine opslagcapaciteit heeft. Als de files 0.1D zijn ze net op de server gezet deze horen eigenlijk compleet te zijn. Wil je nu echt gebruik maken van een newsserver probeer tweaknews eens je mag 10 dagen proberen en dan kan je kijken waar je naar toe wilt gaan.
Verder is het juist zo dat bestanden die er 0,1 d op staan nog niet helemaal compleet zijn omdat een aantal parts nog ingelezen moeten worden. Dus completes tussen de 0,3 en 10 dagen.
Verwijderd
Joh waar heb je het over? Ik mag toch hopen dat je snapt dat alleen mensen die problemen hebben gaan klagen. De 99% die geen problemen heeft hoor je niet.Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 12:09:
Ik hoor eigen niet anders dan problemen over NewsZilla. Hij is gratis, dat zegt XS4ALL ook wel en moet het dus duidelijk zijn dat je voor een betaalde nieuwsserver meer service krijgt.
Waarom praten er dan toch ook zoveel mensen lof over NewsZilla ? Is dit Jan Modaal ofzo ?
Verwijderd
Daarnaast is het idd handig even te wachten met recente posts totdat ze zo veel mogelijk gepropageerd zijn.
Een oplossing voor de huidige situatie is een abonnement te nemen bij een payserver. Bij Astraweb kun je 25GB kopen voor 10 dollar en momenteel is er ook een actie waarbij je 90GB kunt kopen voor 25 dollar (normaal krijg je er 65GB voor terug). Voor deze accounts hoef je geen maandelijks bedrag te betalen.
p.s. ik gebruik Astraweb als slave server en de verhouding gedownloade MB's Astraweb : Xs4all was tot voor kort iets van 1:50. De laatste tijd gaat het rap achteruit, maar dat is tijdelijk hopelijk.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 12:18 ]
Retentie is ong. 3 weken naar mijn ervaring, zolang je van nzb's gebruik maakt. Je kan ong. 7~10 dagen headeren en de rest nzb-en tot 3 weken heb ik gemerkt.Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 12:10:
Onzin. NewsZilla is een van de grotere servers op deze aardkloot en binnenkort wordt ie nog ruim 2x zo groot. Retentie is 10 dagen. Ik heb afgezien van de laatste dagen nog nooit iets niet van NZ kunnne halen.
Verder is het juist zo dat bestanden die er 0,1 d op staan nog niet helemaal compleet zijn omdat een aantal parts nog ingelezen moeten worden. Dus completes tussen de 0,3 en 10 dagen.
Verwijderd
Bedankt voor de tipBlisterin_Bull schreef op zondag 20 november 2005 @ 12:17:
Retentie is ong. 3 weken naar mijn ervaring, zolang je van nzb's gebruik maakt. Je kan ong. 7~10 dagen headeren en de rest nzb-en tot 3 weken heb ik gemerkt.
Een retentie van 10 dagen wow, dat is veel echt ongeloofelijk. 10 dagen is ongeveer 15TB opslag in voor de newsserver park, dit is niet echt veel. Vanuit gaande dat er ongeveer 1300Gb per dag over usenet heen gaat, dit kan per dag namelijk verschillen.Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 12:10:
[...]
Onzin. NewsZilla is een van de grotere servers op deze aardkloot en binnenkort wordt ie nog ruim 2x zo groot. Retentie is 10 dagen. Ik heb afgezien van de laatste dagen nog nooit iets niet van NZ kunnne halen.
Kijk voor de grap eens hier:
http://www.eweka.nl heeft 30 dagen ongeveer
http://www.tweaknews.nl heeft ook ongeveer 30 dagen
http://www.newshosting.com heeft nu meer dan 45+ dagen
http://www.giganews.com heeft nu meer dan 60+ dagen
Kijk de bovenstaande news providers die zijn groot niet het speelgoed zaakje van XS4ALL, dat is gewoon een zoet houdertje.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Verwijderd
Over mensen die zeuren over Newszilla, ja hier ook op GOT, en ja daar wordt ook geadviseerd een betaalde newsserver te nemen...Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 12:13:
[...]
Joh waar heb je het over? Ik mag toch hopen dat je snapt dat alleen mensen die problemen hebben gaan klagen. De 99% die geen problemen heeft hoor je niet.
Je bent zeker zo blij omdat je van HCC-net uit nu eindelijk op de Newsserver van XS4ALL kunt komen
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 12:22 ]
Verwijderd
Het punt is dat ik al een jaar op Newszilla zit en daar gewoon zeer goede ervaringen mee heb. Nogmaals, ik heb tot nu toe alles binnen gekregen wat ik wilde (in totaal 2 tot 3 TB). Dit kan volgens mij niets anders betekenen dan dat NZ een goede newsserver is.Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 12:21:
Over mensen die zeuren over Newszilla, ja hier ook op GOT, en ja daar wordt ook geadviseerd een betaalde newsserver te nemen...
edit:
Je bent zeker zo blij omdat je van HCC-net uit nu eindelijk op de Newsserver van XS4ALL kunt komen
Normaal gesproken kan je uit de dumpgroepen vaak nog wel tot zo een 2 weken downloaden, de kleinere/mp3 groepen 30 tot 45 dagen zelfs.
Dus mensen die zitten te zeuren: neem een payserver, onzin, bs, lulkoek, blaat. Dat jullie bij een ISP zitten die slechte usenet servers hebben, kunnen wij ook niets aan doen he
En om even een beeldje te geven hoe klein Newszilla momenteel is:
> Voornamelijk een kast ruimte probleem. Newszilla is nu 6 19"
> kasten vol - bij de uitbreiding gaan we voor pak hem beet
> 14 (hele rij) met een optie op nog een rij.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Verwijderd
OK er zijn natuurlijk nog grotere nieuwsservers. Maar als je je FTD 1 x per week bijwerkt (de meeste mensen die ik ken doen dat dagelijks) dan kan je toch alles binnenhalen via NZ?we_are_borg schreef op zondag 20 november 2005 @ 12:21:
Een retentie van 10 dagen wow, dat is veel echt ongeloofelijk. 10 dagen is ongeveer 15TB opslag in voor de newsserver park, dit is niet echt veel. Vanuit gaande dat er ongeveer 1300Gb per dag over usenet heen gaat, dit kan per dag namelijk verschillen.
Kijk voor de grap eens hier:
http://www.eweka.nl heeft 30 dagen ongeveer
http://www.tweaknews.nl heeft ook ongeveer 30 dagen
http://www.newshosting.com heeft nu meer dan 45+ dagen
http://www.giganews.com heeft nu meer dan 60+ dagen
Kijk de bovenstaande news providers die zijn groot niet het speelgoed zaakje van XS4ALL, dat is gewoon een zoet houdertje.
[qoute]Newszilla is nu 6 19" kasten vol - bij de uitbreiding (in januari) gaan we voor pak hem beet 14 (hele rij) met een optie op nog een rij.[/qoute]
Verwijderd
Dat zegt vast en zeker wel wat. Maar het blijft experimenteel (zegt XS4ALL).Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 12:27:
[...]
Het punt is dat ik al een jaar op Newszilla zit en daar gewoon zeer goede ervaringen mee heb. Nogmaals, ik heb tot nu toe alles binnen gekregen wat ik wilde (in totaal 2 tot 3 TB). Dit kan volgens mij niets anders betekenen dan dat NZ een goede newsserver is.
Ik zit pas op usenet/ xs4all newszilla server , ik weet niet hoe het geweest is voor het "probleem"
Dit heb ik al meerdere dagen en zeker niet pas vrijdag, zoals het staat op xs4all.nl .
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 13:12 ]
Verwijderd
Ik had ook al zo mijn bedenkingenVerwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 13:11:
Mischien is het verstandig om niet met de rest van de wereld te delen wat jij allemaal downloadof heb je dat allemaal ook legaal op schijfjes liggen... lijkt me niet
Verwijderd
Same here. Ik zit al jaren bij XS4ALL en heb nooit echte problemen gehad met Newszilla. Maar het zal van je verbruik afhangen natuurlijk, hoewel ik bij uitspraken als 'OMG WAT EEN LAGE RETENTION!!!1' altijd de indruk krijg dat het mensen niet zozeer gaat om het feit dat Newszilla voor hun doeleinden niet bruikbaar is, maar meer voor de abstracte wetenschap dat zij iets beters hebben.Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 12:34:
[...]
OK er zijn natuurlijk nog grotere nieuwsservers. Maar als je je FTD 1 x per week bijwerkt (de meeste mensen die ik ken doen dat dagelijks) dan kan je toch alles binnenhalen via NZ?
Enfin, geen geflame, als het ligt aan de service dan zal dat wel gefikst worden.
Hoewel hier erg offotpic, hoef je de schijfjes niet te hebben liggen. Omdat dit een offtopic discussie is, kun je daar beter voor terecht in andere topics.Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 13:11:Of je moet dat allemaal ook legaal op schijfjes hebben liggen... lijkt me niet
Het grote probleem van NZ vond ik niet de retentie (moet je er maar sneller bijzijn), maar de ontbrekende groepen. Nu gebruik in NZ al een paar maanden niet meer, en ik weet niet of die groepen inmiddels al wel doorgegeven worden, maar dat lijkt me een groter probleem dan de retentie.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Als Fast abonnee haalde ik de laatste tijd al plus minus 750 kb/s..Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 14:10:
Volgens mij worden die groepen inmiddels i.d.d. weer doorgegeven. Verder is de snelheid verhoogd van 150 naar 450 kB.
Verwijderd
Wat voor newsserver krijg je dan bij Tis? Omega is net opgeheven....Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:12:
Newszilla is idd aan een inhaalslag bezig. Xs4all zal wel moeten, want o.a. TweakDSL / Tiscali biedt erg concurrende produkten aan.|
Het schijn momenteel te zijn, dat de 8mbit users op 450 kB/s hangen, maar zeker weten doe ik het niet.Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:12:
Newszilla is idd aan een inhaalslag bezig. Xs4all zal wel moeten, want o.a. TweakDSL / Tiscali biedt erg concurrende produkten aan. Alleen zit je daar meteen weer een jaar aan vast, maar 20 euro voor een T3 abbo wat bij xs4all 60 euro scheelt je momenteel maar liefst 40 euro per maandAls de nieuwe adsl snelheden zijn doorgevoerd, kun je het beste vergelijken met een 35 euro abbo van Tiscali, maar dan nog scheelt het je 25 euro per maand. Alleen is erg onduidelijk hoe snel je kunt downloaden van de news server, want ze zeggen dat de snelheid afhankelijk is van het type abonnement
Ik weet wel dat ik met 3.2 mbit ongeveer, 330 kB/s kan halen, ongeacht of ik 1 thread gebruik, of 3.
En dit is eigenlijk al maanden zo, dus de snelheid is niet verhoogd van Newszilla, iig niet voor mij
Verwijderd
Ik ga uit van Tweaknews.Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:34:Wat voor newsserver krijg je dan bij Tis? Omega is net opgeheven....
Da's hoopgevend als de nieuwe adsl-snelheden worden doorgevoerd. De snelheid per thread is idd iets van 250kB/s.Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:15:Als Fast abonnee haalde ik de laatste tijd al plus minus 750 kb/s..
Ik begrijp eruit dat ze een nieuwe neer gaan planten. Zal wel een flink beestje zijn, dus die zal niet echt standaard configuraties bevatten.Een snellere transitserver zal zo snel mogelijk worden ingezet.
Verwijderd
Verwijderd
Naarmate de week vordert zal de spool hopelijk weer "correct gevuld" worden. Er wordt tevens gekeken naar een tijdelijke redundante setup voor het transit gedeelte zodat wanneer de transit server overbelast wordt dit niet opnieuw zal leiden tot vele incomplete bestanden.
Een oplossing voor de incomplete bestanden van de laatste week zou een tijdelijke payserver kunnen zijn. Je kunt al voor 8 euro / maand terecht bij Eweka waarbij je als Newszilla weer goed functioneert weer weg kunt gaan, maar je zou ook een blok kunnen kopen bij Astraweb vanaf 10 dollar.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 11:50 ]
Ik heb gister trouwens iets compleet kunenn binnenhalen
If it aint broke, fix it till it is!
Verwijderd
Ik werk zelf momenteel met Astraweb, waar ik 25000000Bytes heb gekocht. Dit werkt op zich prima, maar binnen een week of twee is het wel op. Eweka is niet echt een oplossing. In de algemene voorwaarden staat namelijk dat je minimaal een jaarcontract start. Tweaknews is wat dat betreft beter, want daar kun je per maand opzeggen (met een opzegtermijn van één maand). Dit staat overigens niet op de site, maar dat heb ik gevraagd.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:48:
Voor meer informatie over newszilla kun je terecht in xs4all.general. De huidige beheerder zegt dat er aan gewerkt wordt en niet gewacht wordt tot januari. In januari wordt het transit gedeelte redundant uitgevoerd, maar dat stond al in de planning.
Naarmate de week vordert zal de spool hopelijk weer "correct gevuld" worden. Er wordt tevens gekeken naar een tijdelijke redundante setup voor het transit gedeelte zodat wanneer de transit server overbelast wordt dit niet opnieuw zal leiden tot vele incomplete bestanden.
Een oplossing voor de incomplete bestanden van de laatste week zou een tijdelijke payserver kunnen zijn. Je kunt al voor 8 euro / maand terecht bij Eweka waarbij je als Newszilla weer goed functioneert weer weg kunt gaan, maar je zou ook een blok kunnen kopen bij Astraweb vanaf 10 dollar.
Dat is niet waar. Je start juist helemaal geen contract bij Eweka, als je niet betaalt wordt gewoon je account afgesloten.Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 14:35:
Ik werk zelf momenteel met Astraweb, waar ik 25000000Bytes heb gekocht. Dit werkt op zich prima, maar binnen een week of twee is het wel op. Eweka is niet echt een oplossing. In de algemene voorwaarden staat namelijk dat je minimaal een jaarcontract start.
Bekijk ook even http://www.eweka.nl/usenet.php
* Gunner gebruikt zelf Giganews
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Update 23 November 2005:
Er waren meerdere onafhankelijke problemen die ongeveer
tegelijkertijd optraden. Daarom heeft het even geduurd tot
alles opgelost was. Sinds gisteren werkt alles weer zoals
het hoort. Postings vanaf gisteren horen weer compleet te zijn.
Verwijderd
Het ging ook hier vrij hard sinds de problemen bij Newszilla de kop opstaken. Zo'n 15GB heb ik van Astraweb moeten halen oftewel 6 dollar. Dat moet niet zo doorgaan natuurlijk, maar het gaat inmiddels weer beter met NewszillaVerwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 14:35:
Ik werk zelf momenteel met Astraweb, waar ik 25000000Bytes heb gekocht. Dit werkt op zich prima, maar binnen een week of twee is het wel op.