Toon posts:

USB poort blokkeert screensaver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nieuw hier maar heb meteen een vreemd probleem, ik hoop dat iemand het kan oplossen.

Mijn oude draadloze toetsenbord deed het niet meer en ik kocht vorige week een nieuw toetsenbord, ik dacht dat het dezelfde versie was maar thuisgekomen bleek het nieuwe toetsenbord versie 1.1 te hebben en het oude 1.0A. (Microsoft toetsenbord)
Afijn; ik wilde wel graag mijn oude draadloze muis behouden en niet de nieuwe muis (die er ook bij zat) gebruiken dus koos ik voor de volgende constructie:

-oude muis in de ps2 poort (omdat muis draadloos is bedoel ik de ontvanger, ik hoop dat jullie weten wat ik bedoel, zo'n klein kastje wat het signaal naar PC zend)
-nieuw toetsenbord in USB poort omdat de ontvanger alleen maar een USB kabel is. (ook hier bedoel ik dus weer de ontvanger)

Dus ontvanger muis in de ps2 poort (zoals deze altijd al zat) en ontvanger nieuw toetsenbord in USB poort. Na installatie van de software deed alles het; zowel toetsenbord als muis deden het prima, geen problemen.
Maar ik merkte pas na een paar dagen dat mijn screensaver het niet meer deed; ik heb alle instellingen goed nagekeken maar kon niets vreemd ontdekken; ook nog gecontroleer op spyware troep maar ook niets.
Bij wijze van experiment trok ik de USB kabel van het nieuwe toetsenbord uit de USB poort en jawel; nu sprong de screensaver wél aan; drukte ik de kabel erin dan bleef de screensaver aan staan maar zodra ik terug was in XP en ik wachtte gebeurde er niets; screensaver ging niet aan.
Ik heb gecontroleerd op eventuele conclficten in apparaatbeheer maar ook deed werkte niet; de conclusie is simpel: de ontvanger van het nieuwe toetsenbord die verbonden is met de USB poort blokkeert op de een of andere vage reden mijn screensaver, rara weet iemand hiervoor een oplossing want volgensmij zou dit officieel niet horen...

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 16:31

nexhil

BAM!

ik heb toevallig sinds vandaag hetzelfde problem met mijn ms usb muis en toetsenbord... weet nog niet hoe ik het moet oplossen

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:18

breinonline

Are you afraid to be known?

Wat is het voor screensaver? Een 3rd party ding (eventueel via een programma) of een standaard meegeleverde van Windows?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-01 16:36
Wat gebeurt er als je je toetsenbord buiten bereik van de ontvanger houdt. Als de screensaver het dan namelijk wel doet weet je dat het aan het signaal ligt van het toetsenbord.

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 16:31

nexhil

BAM!

het gaat hier over gewone orginele windows screensavers, het toetsenbord was even niet aangesloten alleen de muis was ingebruik.

met een andere muis had ik hier geen last van.

denk dat de usb poort of muis elke keer een signaaltje naar de pc stuurt ofzo :S

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 23:20
Misschien meot je ff een adaptertje kope voor de muis en toetsenbord. En dan opniew installere van de muis en toetsenbord.
Pagina: 1