Toon posts:

Acer Travelmate 4150 met 2200BG werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn laptop (met 2200BG wireless module) opstart en in windows kom vind het geinstalleerde "intelproset" wireless netwerk programma mijn netwerk in één keer.
Het internet werkt goed na het aanklikken van internetexplorer, maar na ongeveer 10 seconden kan internetexplorer geen pagina meer vinden en als ik dan ping naar mijn router kan die ook niet meer worden gevonden.

Maar dan opeens na een half uur of na 20 minuten doet alles het ineens weer, of soms helemaal niet, het is zo onduidelijk en frustrerend.

Wat is het probleem, wie kan mij hier bij helpen?

Verwijderd

Heb je nog een andere PC op die router aangesloten? Op het moment dat je laptop het niet doet, kan die PC dan wel internetten? En wat zijn de IP-settings op het moment dat je geen connectie hebt op je laptop? Behoud deze de lease?

Snap je waar ik naartoe wil? Je moet uitzoeken of het probleem in de router of in je laptop zit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp waar je naar toe wilt.
Mijn draadloze Pinnacle mediacenter doet het beneden in de woonkamer prima zonder enige storing, dat terwijl divxjes van 1400mb per stuk toch meer van m'n netwerk verlangen dan simpel internetten op m'n laptop.
Beide zijn dus draadloos (via draadloos accespoint), en beide hebben een vast IP, dus geen dhcp IP-lease.
Er zitten nog twee vaste pc's op mijn router aangesloten en die doen het ook alebei prima, nooit een fout met connectie.
Dus zowel mijn draadloze accespoint als mijn router doen beide goed hun werk, het moet dus aan mijn laptop liggen.

De opstelling is dus als volgt:

internet =====> router =====>draadloos accespoint =====>laptop & mediacenter
................................. =====>pc1 & 2

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Probeer eens een ander kanaal. Mijn (vorige) laptop weigerde ook via 1 specifiek kanaal verbinding te houden.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Die Intel 2200 BG kaartjes zijn kwalitatief uitermate teleurstellend.
Ze hebben een transport mode die door veel access points niet ondersteund wordt. Ihkv energiebesparing komen ze nogal vaak in die transportmode terecht, waarna je een kwartiertje moet wachten totdat 't kaartje het AP weer gevonden heeft. Met meer AP's in de buurt duurt 't nog langer. De oplossing van Intel: koop een ander AP. Mijn oplossing: koop een ander WLAN kaartje

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het accespoint op een ander kanaal gezet (11 ipv 9) en nu werkt het weer naar behoren.
Maar ik blijf het vreemd vinden, mijn laptop heeft het zeker 4 a 5 maand uitstekend gewerkt met de vorige instellingen, misschien een stoorzender in de buurt die ook op kanaal 9 actief was, maar ja waarom werkt(e) mijn mediacenter dan wel naar behoren? Anyhow.. hij doet 't weer. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 13:50 ]

Pagina: 1