[XP] PC start niet meer op*

Pagina: 1
Acties:

• BqL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-01-2025
Beste forum leden,

Ik zit met een fout die ik niet verholpen krijg.
Als ik mijn PC op start moet ik nu op eens uit 2 besturings systemen kiezen:

Windows XP pro
Een onbekent besturings systeem op de D:

Op de D: staat bij mijn geen besturings systeem. Maar goed, Als ik window's xp selecteer dan loopt hij vast de pijltjes kan ik niet meer bewegen. Als ik het probeer via de onbekande dan geef hij een fout aan.

Veiligen modes werkt niet niet omdat ik dan ook moet selecteren.

Wie kan mij hier a.u.b mee helpen ik kom nu echt niet verder.

Met vriendelijke groet

Michael Hogendoorn.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Beste BqL,

Hier op GoT is het de goede gewoonte om ook even te vermelden wat je zelf allemaal al had geprobeerd. Toen je de Registratievoorwaarden en faq doornam heb je info gekregen over de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif Sticky topics bovenaan de fora. Als je die even was gaan verkennen, dan was je in Windows Operating Systems al snel Windows XP en 2000 BSOD guide en Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. gevonden. Verder kan de GoT search in veel gevallen ook een oplossing tevoorschijn halen.
Ik zet even [XP] vooraan de topictitel, daarover meer in de Windows Operating Systems - Policy. Houdt het overzichtelijker :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• BqL
Oke bedankt voor deze korten uitleg, Zelf kan ik eigenlijk niet veel proberen aangezien ik over al vast loop. Als ik mijn Windows Xp er in die en ik selceteer mijn DVD drive. Dan moet ik weer een keuzen maken.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik nu wel het gewone windows schem zie?

Met vriendelijek groet Michael

• BqL
Even een ubdate,

ik bedenk me nu toen ik een half jaar geleden style
XP er op zetten hij mijn boot.ini niet op de C: kon vinden, maar dat hij op de D stond.

Meschien dat hij hier door zegt onbekent systeem

Als ik die selecteer zegt hij

I/O-Fout bij een poging toegang te
opstart secttorbestand multi<0>disk<0>rdisk<>partition<1>\bootsect.dos

Kunnen jullie hier nog iets mee?

Verwijderd

BqL schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:27:
I/O-Fout bij een poging toegang te
opstart secttorbestand multi<0>disk<0>rdisk<>partition<1>\bootsect.dos
Dit lijkt me inderdaad een fout in de boot.ini (toevallig heb ik ook opstartproblemen, en bij het zoeken ben ik ook langs boot.ini gekomen - "multi<0>disk<0>rdisk<>partition<1>" is een regel uit dat bestandje).

Verder: opstarten met opstartdiskette gaat ook niet? Dus alleen MS-DOS opstarten?
Als je geen diskettestation meer hebt: op een andere pc een opstart-cd-rom maken met de inhoud van een opstartdiskette?
Zie www.schoonepc.nl voor tips hoe je dat kunt doen (als je dat niet al weet).

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:35
je kunt je boot.ini fixen in de recovery console van de windows xp cd. Dus gewoon de installatie starten van windows xp en dan op "r" drukken dan gaat hij scannen op windows xp installaties en kun jij je xp installatie kiezen die je weer wilt maken. In de commandline tik je zoiets als bootconfig in (kun je wel even kijken met het commando "Help") wel enige kennis vereist maar bijv. extra toevoegingen aan je boot.ini maar dat ben je hoogstwaarschijnlijk niet nodig daarna maakt hij je boot.ini weer aan op de goede harddisk. Gisteren zelf ook gedaan boot.ini corrupt.

suc6

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Pagina: 1