Linux server, met Apache, PHP en MySQL

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• scorched
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-02 08:21

scorched

Maximum Overdrive

Topicstarter
Ik heb een server staan met Apache, PHP en MySQL erop. DE website hierop heeft ook een mailfunctie, echter op het moment dat iemand een mailtje moet krijgen, verstuurt de server het via de smtp server van de provider waar de user bij zit. Dus voor de mensen die bij wanadoo zitten gaat alles prima, daar dat ook mijn provider is. Echter zodra het ene andere provider is wordt de mail geweigert en treed er na een aantal dagen een time out op (logisch ivm anti spam maatregels) Echter ben ik redelijk groen met redhat 9, dus mijn vraag is dan ook, hoe stel ik redhat zo in dat ie alleen de smtp van mijn provider gebruikt ipv de smtp van de provider van de gebruiker.

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Instaleer je even lokaal de smtp server http://www.postfix.org/ en dan kun je wel alles versturen, en dan gebruik je dus niet de smtp van je provider, let op! wel goed de rechten instellen welke mails hij mag versturen, anders krijg je een spam server :)

Portfolio

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Precies, lees even hoe je de regel 'mynetwork' goed gebruikt ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:39
scorched schreef op zondag 20 november 2005 @ 11:04:
Ik heb een server staan met Apache, PHP en MySQL erop. DE website hierop heeft ook een mailfunctie, echter op het moment dat iemand een mailtje moet krijgen, verstuurt de server het via de smtp server van de provider waar de user bij zit. Dus voor de mensen die bij wanadoo zitten gaat alles prima, daar dat ook mijn provider is. Echter zodra het ene andere provider is wordt de mail geweigert en treed er na een aantal dagen een time out op (logisch ivm anti spam maatregels) Echter ben ik redelijk groen met redhat 9, dus mijn vraag is dan ook, hoe stel ik redhat zo in dat ie alleen de smtp van mijn provider gebruikt ipv de smtp van de provider van de gebruiker.
1. dit heeft geen ruk met PNS te maken
2. http://nl3.php.net/manual/nl/function.mail.php

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Hoewel hij het een beetje bot brengt heeft StevenK wel gelijk, dit is inderdaad vrij gemakkelijk uit te zoeken.

Dit topic is gesloten.