USB harddisk over hifi-installatie luisteren zonder pc

Pagina: 1
Acties:
  • 2.696 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:11
Is er een mogelijkheid om een externe USB harddisk op een hifi-installatie aan te sluiten zonder tussenkomst van een pc. Ik heb mijn pc in een andere kamer staan en heb geen zin om kabels te trekken, zeker omdat ik gewoon via mijn stereo wil kunnen regelen wat ik luister. Geen gedoe met computers en dergelijke. Dat doe ik nu en vind ik erg irritant werken. Ik weet dat ik ook een HDD recorder kan kopen, maar ik vind het prettig om alles op een verplaatsbare USB HDD te hebben. Ik zie bij de goedkope Aldi-DVD spelers wel een USB aansluiting. Kun je hier een externe HDD op zetten en gewoon alles afspelen, of zijn er andere mogelijkheden?

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
http://www.dixons.nl/De_o...mediacenters/default.aspx

:)

[ Voor 63% gewijzigd door BARACUS op 20-11-2005 11:18 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er bestaan dvd spelers die een USB aansluiting hebben en die een HD Snappen, grappig genoeg zijn vaak de allergoedkoopsten er beter in.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Er zijn ook versterkers met usb/ethernet aansluiting.

[ Voor 10% gewijzigd door |sWORDs| op 20-11-2005 12:04 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 08:53
Freecom heeft ook mediaplayers... de behuizing is dan net even groter als een gewone externe harddisk...

Zelf heb ik sinds kort de network mediaplayer 35. Deze wordt geleverd zonder harddisk, die moet je er apart bij kopen. Voordeel van dit apparaat is wel dat hij ook dvd-menu's aankan (kan niet iedere mediaplayer), en heeft zelfs component aansluiting met hd-tv support. Via een optische kabel heb ik hem aangesloten op mijn stereo. De netwerkaansluiting wordt gebruikt om bestanden die op andere computers staan af te spelen, zo ben je kwa opslagruimte niet beperkt tot de ene harddisk die je erin moet stoppen...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:57
Mijn DVD Speler met 7 in 1 cardreader (Aldi :*) ), en USB kan wel gewoon bestanden van mijn MP3 Speler en USB Stick afspelen, maar of een USB Harddisk gaat lukken weet ik niet

• Schanske
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:06
@ Banzi
Ik ben ook van plan om een mediaplayer 3.5 van Freecom te kopen. Vooral om er dvd films en foto's op te zetten en om dvd-films op mijn pc af te spelen. Heb je ervaring met het afspelen van dvd-films vanaf je pc? Gaat dit zonder schokken? Weet je ook of het mogelijk is een dvd af te spelen die in je dvd-rom zit?

Verwijderd

Ik heb (bijna?) precies dezelfde wens als de topic-starter. Zonder PC, wel MP3's via een externe HD over de hifi-installatie afspelen. In mijn geval ook zonder dat er een TV in de buurt staat!

Ik besef me dat er in ieder geval 1 apparaatje tussen de externe HD en de versterker zal moeten staan. Dat apparaatje hoeft niet veel te kunnen, maar leuk zou zijn:

- USB 2.0 voor de aansluiting van de externe HD (nodig)
- LCD-schermpje (nodig)
- AB (beetje nodig)
- iTunes compatible (werk ik wel omheen als het moet).

Als reactie op jullie eerdere tips in dit topic:

- Ik wil geen nieuwe versterker kopen, daarvoor zijn m'n spullen te duur (Rotel RC-995 + RB-1090).

- De link naar Dixons geeft een aantal opties, maar het is allemaal net niet. Geen USB-aansluiting is meestal het gebrek, en anders geen LCD-schermpje. De pc-afhankelijkheid blijft daarmee bestaann, en ik wil de pc alleen gebruiken om mijn externe HD vol te pompen, niet om af te spelen of te streamen.

Wie kent het apparaat(je) van mijn mp3-dromen (en die van de topicstarter)?

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 08:53
Schanske schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:42:
@ Banzi
Ik ben ook van plan om een mediaplayer 3.5 van Freecom te kopen. Vooral om er dvd films en foto's op te zetten en om dvd-films op mijn pc af te spelen. Heb je ervaring met het afspelen van dvd-films vanaf je pc? Gaat dit zonder schokken? Weet je ook of het mogelijk is een dvd af te spelen die in je dvd-rom zit?
Mediaplayer 3.5 is anders als de network mediaplayer 35!!!
De mediaplayer 3.5 is een compleet apparaat, waarbij de network mediaplayer 35 alleen als kit komt, waar je zelf een harddisk in moet zetten.

Ik heb het apparaat gekocht met de bedoeling een externe harddisk voor mijn laptop aan te schaffen. De extra mogelijkheden zie ik alleen als leuke extra's...

Voor mp3 is de bediening wel te traag vind ik (zoals andere op GoT ook al aangaven). Bij een film kijken zet je hem 1x aan, en dan kijk je anderhalf uur ofzo, hierbij maakt het dus weer helemaal niets uit. Ik speel zelf complete dvd's af, waarbij ik de tv heb aangesloten met s-video, en de stereo via de optische uitgang.

Jij wil films die op je pc staan afspelen? Dat gaat je met de mediaplayer 3.5 niet lukken! Zodra je de usb-kabel verbindt, gaat het ding in usb-stand, en kan je alleen met je pc dingen op het ding zetten. Het apparaat zelf is dan niet meer te bedienen.

Dan kan je beter een network mediaplayer 35 kit nemen. Deze heeft ook nog een netwerkaansluiting. Dan moet je bijvoorbeeld wel je dvd-rom speler delen in je netwerk, maar dan moet dat toch wel lukken denk ik.

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• BARACUS
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 19:52:
Ik heb (bijna?) precies dezelfde wens als de topic-starter. Zonder PC, wel MP3's via een externe HD over de hifi-installatie afspelen. In mijn geval ook zonder dat er een TV in de buurt staat!

Ik besef me dat er in ieder geval 1 apparaatje tussen de externe HD en de versterker zal moeten staan. Dat apparaatje hoeft niet veel te kunnen, maar leuk zou zijn:

- LCD-schermpje (nodig)
- AB (beetje nodig)

- Ik wil geen nieuwe versterker kopen, daarvoor zijn m'n spullen te duur (Rotel RC-995 + RB-1090).

- De link naar Dixons geeft een aantal opties, maar het is allemaal net niet. Geen USB-aansluiting is meestal het gebrek, en anders geen LCD-schermpje. De pc-afhankelijkheid blijft daarmee bestaann, en ik wil de pc alleen gebruiken om mijn externe HD vol te pompen, niet om af te spelen of te streamen.

Met deze link krijg ik van jou wel een sinterklaas cadeau natuurlijk O-)
http://www.hifidelio.nl/

Verwijderd

BARACUS schreef op woensdag 23 november 2005 @ 20:30:
[...]

Met deze link krijg ik van jou wel een sinterklaas cadeau natuurlijk O-)
http://www.hifidelio.nl/
Het is wel geen apparaat wat je zo maar even onder je arm pakt om naar je PC te lopen en vol te pompen met MP3'tjes. Aangezien TS zijn PC in een andere kamer heeft staan, en geen zin heeft in kabels trekken.

De eerder genoemde Freecom lijkt me in dit geval handiger.

http://www.freecom.com/objects/00005777.pdf

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 21:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 19:52:

- LCD-schermpje (nodig)
- AB (beetje nodig)

Weet iemand of de mogelijkheid bestaat via firewire-aansluiting op een DVD-recorder een externe HD aan te sluiten? Ik weet dat deze aansluiting normaal bedoeld is voor DV-camera, maar ik ben gewoon nieuwsgierig omdat mijn externe schijf zo'n aansluiting heeft...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 21:10:
[...]

Het is wel geen apparaat wat je zo maar even onder je arm pakt om naar je PC te lopen en vol te pompen met MP3'tjes. Aangezien TS zijn PC in een andere kamer heeft staan, en geen zin heeft in kabels trekken.

Kabeltjes niet nodig, de Hifidelio is via WLAN in een draadloos netwerk op te nemen en kan zelfs als draadloze router (switch) functioneren, heb je meteen internetradio op je hifi set en firmware updates / metainfo (albumtitels, songtitels, etc) ter beschikking.....Je kan dan, draadloos via WiFi, op je pc je mp3'tje overpompen naar de harde schijf van de Hifidelio. Als je je MP3'tjes hebt voorzien van een ID3 tag, en dat zal wel, dan neemt de Hifidelio deze gegevens over....Als je op je pc een itunes server zet dan werkt het helemaal mooi en hoef je ze niet eens over te zetten. De Hifidelio ziet de itunes server in het netwerk en je kan je library zo afspelen via de hifidelio, echt top. In je itunes server zie je tevens de hifidelio met zijn library.....

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 21:45 ]

Verwijderd

Ik ken de HiFidelio, en ik ken ook de Audiofile van Cambridge (type: 640H, bijna echte op de markt, het duurt nogal). mooie apparaten. Ik zou ze zo kopen, alleen: je kunt er geen externe hd aan hangen (behalve eentje van hifidelio zélf, en die is duur).

Mijn eisenpakket is bij deze dus uitgebreid: Ik zoek een eenvoudig apparaatje, dat je niet bindt aan pc, maar ook niet aan de systeemhardware van dat apparaat. Mijn eigen externe hd is een must.

- LCD-schermpje (nodig)
- AB (beetje nodig)
- geen afhankelijkheid van systeemhardware van het apparaat (eigen externe hd is een must)

Als het niet lukt om zoiets te vinden wordt het inderdaad een HiFidelio.

Verwijderd

[...]

Die Freecom ziet er inderdaad goed uit, maar wint net niet de hoofdprijs: er zit wel een usb-aansluiting op, maar die is m.i. alleen voor verbinding met de pc, en niet voor het aankoppelen van een externe hd.

• BARACUS
[...]

Ik heb begrepen dant je er gewoon een dvd in kunt duwen dat op de HD gaat, makkelijker dan een kastje. Ik vind het maar takkeduur, voor dat geld kun je een heel mooi shuttle dingetje in elkaar zetten met een lcd scherm. Je kunt ook een 2.5 inch mp3speler halen en de HD vervangen voor een 120gb.

Verwijderd

edit: Niet goed gelezen

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 07:35 ]

Verwijderd

Zoiets kan natuurlijk ook, al is het geen USB harddisk

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 08:35
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:35:
Zoiets kan natuurlijk ook, al is het geen USB harddisk
Helaas, daar is een TV voor nodig om tracks te selecteren. Een in zo'n apparaat ingebouwd lcd-schermpje is een must!

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

Heintje schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:15:
[...]

Helaas, daar is een TV voor nodig om tracks te selecteren. Een in zo'n apparaat ingebouwd lcd-schermpje is een must!
deze dan?

Afbeeldingslocatie: http://www.dlink.com/images/products/DSM-120/DSM-120_view.jpg

Store and Play Music Without a PC by Adding a 2.5" Hard Drive2

Instantly Access Music on a USB Flash Drive or USB Hard Drive2

http://www.dlink.com/products/?sec=1&pid=457#

• Heintje
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:39:
[...]

deze dan?

[afbeelding]

Store and Play Music Without a PC by Adding a 2.5" Hard Drive2

Instantly Access Music on a USB Flash Drive or USB Hard Drive2

http://www.dlink.com/products/?sec=1&pid=457#
Dat zou hem wel eens kunnen zijn! Ik check even verder.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Heintje
Volgens mij is dit inderdaad wel wat ik zoek :) . Zo te zien niet in Nederland te koop :( . En kan ik deze veilig in een WAP-netwerk hangen? Hij heeft alleen WEP-encryptie. Maar ik moet dit forum daarmee maar beter niet vervuilen.

Butrosgali bedankt! _/-\o_

Pagina: 1