[C# / .NET] Auto login met WebBrowser-control

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• marco_balk
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-02 21:10
Ik ben met een applicatie bezig waarmee een gedeelte van een extranet in een WebBrowser-control getoond moet worden. Alleen zijn deze pagina natuurlijk alleen toegankelijk na inloggen.
Nu wil ik dat de applicatie "onderwater" inlogt, zodat de gebruiker geen inlogscherm ziet in het Webbrowser-control.

Ik ben al bezig geweest met HttpWebRequest en daar kan ik inloggen en heb cookies "ontvangen" (en ben dus ingelogd), maar wanneer ik de pagina dan aanroep in de WebBrowser, zie ik gewoon het inlogscherm.

Iemand een oplossing?? :?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:06
Hoe wil je 'onderwater' inloggen ?
Er zal toch een username/pass moeten gegeven worden, of wil je gewoon de Windows credentials gebruiken ?

https://fgheysels.github.io/

• marco_balk
Als het programma draait kan de gebruiker zijn username & wachtwoord invullen. Maar wanneer ze via het WebBrowser-Control naar de extranet-pagina's gaan, krijgen ze een inlogscherm. Nu wil ik met de gegevens die ze eerder hebben gegeven inloggen en ervoor zorgen dat ze direct naar de pagina's gaan.

Dat bedoel ik met "onderwater".

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:06
Wel, als je goed gebruik maakt van de faciliteiten die .NET je biedt (Identity), dan kan je toch de 'identiteit' van de gebruiker gaan bewaren, in de CurrentIdentity property van het Thread object (als je in een winforms app werkt).
Je applicatie 'weet' dan wie je bent.

Is die webapplicatie die je wilt tonen in je webbrowser control een web-applicatie ? Dan kan je toch in je web.config gaan aangeven welke authenticatie er moet gebruikt worden ?

https://fgheysels.github.io/

• marco_balk
Het extranet maakt gebruik van een Identity (een custumIdentity)...
Het extranet wat ik wil tonen in de WebBrowser is inderdaad een webapplicatie die je normaal via IE gaat bekijken.

De authenticatie gaat via Forms:
XML:
1
2
3
<authentication mode="Forms"> 
  <forms loginUrl="login.aspx" protection="All" timeout="30" name="app" />
</authentication>

Maar moet ik dan wel gebruik maken van het HttpWebRequest?
Ik ben een beetje de weg kwijt....