Toon posts:

"Pakket"vraagje?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi; ik ben van plan om een aantal zaken te bestellen bij alternate om mijn pc te upgraden.
Nu heb ik hier een aantal vragen over en eigenlijk een algemene vraag of "het setje" wel goed bij elkaar kan/past.

Wat wil ik namelijk kopen:

-MDT dimm 2x512Mb cas 2,5 pc3200
-Asus A8N-SLi
-Athlon 64 3200+ (2.0) opga,bulk, "venice"
-Maxtor diamondmaxplus 9 bulk 6Yo8oM0
-Asus EN 6600 GT/TD 128Mb PCI-e
-Nec dvd brander, een simpele......

De reden dat sommige zaken niet "dikker" zijn (videokaart/HD) is gewoon geld.

Ik denk zelf dat er voor de toekomst wel upgrademogelijkheden zijn; er zitten 4 ddr banken op, de processor kan tot 4000+ en ik kan er nog een kaart in SLi bijschroeven.

Maargoed; nu de vragen; op de site van alternate staat dat het moederbord de "clawhammer, newcastle en winchester" core support.......NIET de "venice" staat erbij.
Maar socket 939 is toch socket 939? Moet ik het zien als een soort "up to" dat en "ook"?
De proc die ik wil kopen is namelijk een venice.........
Mijn eigen "onderzoek": site van Asus; staat er niets over, op het forum een vraag gesteld maar dat loopt ook niet storm. Reviews gelezen; bijna alle gaan over de "deluxe" editie en ik weet niet of ik dat mag vergelijken maar dan nog staat er net duidelijk bij of er een "venice" op mag.

Dan de processor; is een "venice" een beetje een mindere core zoals je vroegah de Barton core wilde en niet een palomino?

Het geheugen; ik lees wel op de site van Asus (het forum daar) dat er veel problemen met dit board zijn qua samengaan geheugen/plank. Is het dan verstandig om iets van 18 euro meer uit te geven en kingston geheugen te kopen? Of zou dat dan weer niet uitmaken? Kingston heeft cas 3,0 ipv 2,5.........

De HD; tja, er staan twee dezelfde maar ik heb ook gelezen dat er verschil is qua overdrachtsnelheid? 150 of 300. Ik moet zeggen dat ik dat nog aan het uitzoeken ben op internet maar ook dat vlot niet erg.

Al met al ben ik behoorlijk onzeker en ik vraag jullie mening; ik heb 600 euro ex BTW te verspijkeren en er moet ook nog een kast bij (niet voor deze pc). Ik weet niet of de "set" wel goed bij elkaar kan en of ik iets anders/beters kan doen.

Ik heb wel degelijk onderzoek gedaan, maar vragen zoals de laatste bijvoorbeeld staan niet pasklaar in een review oid.

Bijvoorbaat mijn hartelijke dank; Wim.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels
Ik heb wel degelijk onderzoek gedaan, maar vragen zoals de laatste bijvoorbeeld staan niet pasklaar in een review oid.
Als je zoveel onderzoek gedaan had, had je vast gemerkt dat dit Overige Hardware is, wat itt wat velen schijnen te denken geen dumpbak is :o
Gelukkig hebben we voor vragen over Complete Systemen een ander subforum, niet geheel toevallig Complete Systemen (& Laptops) geheten.

Zie voor het beleid aldaar:
Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

Verder is de bulk aan vragen die je hier stelt niet samen in een review of topic beantwoord, maar zijn ze stuk voor stuk met een simpele GoT search te vinden. Zoek voor de grap bijvoorbeeld eens in PMG op "Venice A8N"...

Je hebt hier een lovenswaardige lap text getikt, maar als je evenvee tijd in het goed zoeken gestoken had was het helemaal niet nodig geweest een topic te openen (laat staan zo'n brede op de verkeerde plek)

Bovendien wordt het ECHT eens tijd dat je constructief in andermans topic gaat posten. GoT is geen helpdesk en alleen maar eigen vragens stellen in een community is domweg asociaal :/

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 20-11-2005 14:08 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.