[2000/XP] Diverse programma's weigeren te starten*

Pagina: 1
Acties:

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Systeem:
  • Gigabyte GA-K8NF mobo met nForce4 chipset
  • AMD 3500+ niet OC'ed
  • Point of view GF 7800 GT
  • 2 GB corsair VS DDR-400
  • WD 80 GB SATA disk
  • Enermax 400 Watt voeding
Probleem:
Sommige programma's weigeren gewoon in elke taal op te starten, andere programma's geven geen enkel probleem. Probleem gevallen zijn:
  • Elke versie van iTunes
  • Acronis true image
  • Battlefield 2
  • DVD shrink
  • ...
Bij de installatie gaat er niets mis. Na enkele keren weigeren ze gewoon. Dubbelklik op programma, zandlopertje, zandlopertje verdwijnt en verder niets. Wanneer ik het programma opnieuw installeer kan ik het weer enkele keren opstarten.

Ze komen wel enkele seconden in taskmanager, maar verdwijnen hieruit zonder aanwijsbare reden en zonder enige foutmelding.

Verder zijn de prestaties van het systeem wat je ervan zou verwachten, en er is ook geen teken van instabiliteit. Ook niet onder zware load.

Al geprobeerd:
  • Schijf geformatteerd
  • Verschillende OS'en geprobeerd (WinXP en Win2k)
  • Tests op geheugen en harde schijf
  • Google gezocht
  • BIOS instellingen gewijzigd
  • Andere drivers (zowel nieuwere als oudere)
Conclusie:
Ik begin zowat de moed te verliezen. Het is een gloednieuw systeem, en het is dan natuurlijk vies balen als het niet naar behoren werkt. Ik weet verder niet meer wat nog te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Little Bear op 20-11-2005 02:51 ]

Life is simple, make choices, don't look back...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titel even aangepast, zodat je OS er in staat per de Windows Operating Systems - Policy
Programma's weigeren te starten > [2000/XP] Diverse programma's weigeren te starten*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-03 14:56

BFS

Rude awakening

Wat staat er in je eventvwr?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Little Bear
  • Niet online
Niets met betrekking tot die fouten. Heb een entry met een toepassing van policies, en een paar die aanduiden dat mijn tcp geconfigureerd is bij het booten van de PC. Bij het (proberen) uitvoeren van deze programma's komt er ook geen nieuwe entry.

Das net het vervelende van de hele zaak. Er komt geen enkele foutmelding of indicatie waar het probleem kan liggen.

Verwijderd

werken ze wel in safe mode?

Verwijderd

Persoonlijk zou ik DrWatson draaien :)

Start / Run / Drwatson

• Little Bear
  • Niet online
Die DrWatson blijft me gewoon melden dat hij geen fouten vindt. Ga nu even in safe mode proberen.

Edit: en ook safe mode biedt geen oplossing, programma's blijven koppig weigeren. Ik heb nu wel gemerkt dat bij Win2k bij het afsluiten er een soort flikkering optreedt, alsof ik op een te lage refresh rate zit (raar bij een tft scherm). Dit is enkel bij het kader van afsluiten. Ook blijft bij Win2k bij het afsluiten explorer.exe hangen (blauw kadertje wachten of nu beëindigen). Bij WinXP heb ik geen van deze 2 problemen.

[ Voor 69% gewijzigd door Little Bear op 20-11-2005 12:41 ]

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-03 10:14
Raar probleem. Heb je het ook echt op een kale installatie geprobeerd (wel inclusief windows updates en nieuwste drivers). Heb je nog een virusscanner draaien? Werkt 3dMark 2005 wel altijd naar behoren?

Je zou noexecute uit kunnen zetten, mischien dat dat helpt. Open boot.ini met notepad en zet '/noexecute=AlwaysOff' achter de O.S. opstart regel.
mijn boot.ini voor xp pro ziet er dan zo uit:

code:
1
2
3
4
5
[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=AlwaysOff /fastdetect

Verwijderd

twiekert schreef op zondag 20 november 2005 @ 14:02:
Raar probleem. Heb je het ook echt op een kale installatie geprobeerd (wel inclusief windows updates en nieuwste drivers). Heb je nog een virusscanner draaien? Werkt 3dMark 2005 wel altijd naar behoren?

Je zou noexecute uit kunnen zetten, mischien dat dat helpt. Open boot.ini met notepad en zet '/noexecute=AlwaysOff' achter de O.S. opstart regel.
mijn boot.ini voor xp pro ziet er dan zo uit:

code:
1
2
3
4
5
[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=AlwaysOff /fastdetect
Goede post !, maar als dit het geval is zal ik nogmaals de PC scannen :p

Extra info :

/NOEXECUTE
This option is only available on 32-bit versions of Windows when running on processors supporting no-execute protection. It enables no-execute protection (also known as Data Execution Protection - DEP), which results in the Memory Manager marking pages containing data as no-execute so that they cannot be executed as code. This can be useful for preventing malicious code from exploiting buffer overflow bugs with unexpected program input in order to execute arbitrary code. No-execute protection is always enabled on 64-bit versions of Windows on processors that support no-execute protection. There are several options you can specify with this switch:

/NOEXECUTE=OPTIN Enables DEP for core system images and those specified in the DEP configuration dialog.

/NOEXECUTE=OPTOUT Enables DEP for all images except those specified in the DEP configuration dialog.

/NOEXECUTE=ALWAYSON Enables DEP on all images.

/NOEXECUTE=ALWAYSOFF Disables DEP.

• Little Bear
  • Niet online
Inderdaad zeer waardevolle tip, maar spijtig genoeg niet de oplossing.

Ik heb nog geen 3D mark gedraaid, maar heb al wel uren aan een stuk NFS Most Wanted met alles op max zitten spelen zonder enig probleem. Dit is ook een van die programma's die gewoon naar behoren werken.

De installatie is niet kaal. Ik ga nu nog eens een versie XP installeren met enkel de probleemgevallen erop. Ondertussen blijven verdere suggesties natuurlijk van harrte welkom!

Verwijderd

Hey,

Heb hetzelfde voorgehad met mijn systeem (andere hardware).

1. Quake 4 en Battlefield 2 werkten perfect en prestaties OK
2. Fear, Civ4 e.a. gingen totaal niet vooruit en/of weigerden op te starten.

Heb het probleem kunnen herleiden tot een probleem met de Nvidia Nforce4 IDE/RAID driver, deze verwijderd en Civ4 werkte terug (maar enkel soms).
Heb dan maar OS geherinstalleerd, hoewel ik voor de rest geen enkel probleem had, en nu werkt ALLES perfect. Bij de installatie van de Nforce4 drivers heb ik de IDE/RAID driver NIET mee aangevinkt.

Grtz,
Thanis

• Little Bear
  • Niet online
Heb nog een paar nieuwe installs gedaan, gespeeld met drivers, etc...

Ik zal wel leren leven zonder die probleem gevallen die voorkomen. Het zit me ondertussen toch te hoog om er nog veel moeite in te willen steken. Kan mijn tijd beter ergens anders insteken.

• Little Bear
  • Niet online
Na weken en weken klooien heb ik op aanraden van een collega toch een andere AV geprobeerd. Nutteloos dacht ik, had nog wel vertrouwen in de Norton Corporate Edition. Dat de gewone Norton brak was wist ik natuurlijk al, maar wist niet dat de Corporate ook brol was.

Nu dat heb ik geweest. AVG Free edition erop gezet, laten scannen. 10 minuten later bijna 400 infected files! Het ging gelukkig maar over één virus, namelijk Win32.Parite.A/B/C

Ik ben natuurlijk direct meer informatie gaan opzoeken over dit virus, maar er blijkt veel foute info over te bestaan. Het zou een virus zijn dat elke exe file op je systeem 180 kb groter maakt. Verder zou het zich voortdurend verder verspreiden en zoeken naar nieuwe exe files, maar het zou GEEN schade toebrengen aan bestanden.

Onzin zoals gebleken is. Het zorgde er gewoon voor dat deze programma's niet meer wilden opstarten. Bij het herinstalleren kreeg ik dan natuurlijk terug een zuiver exe bestand, dat weer werkte dat het opnieuw geinfecteerd was. Het blijft me een raadsel waarom het bij de ene exe wel goed ging en de andere weigerde op te starten, maar mijn systeem werkt nu tenminste naar behoren.

Pagina: 1