Toon posts:

Internet valt weg na 1minuut bij aansluiting op router

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit met een probleempje waar ik zelf niet echt uitkom. Ik ben namelijk totaal geen ster qua aansluiten van netwerken en weet niet precies waar ik het probleem moet zoeken. Het gaat om het volgende:

Ik ben sinds kort een trotse bezitter van quicknet adsl die het goed doet als je em rechtstreeks aansluit op de computer via een cross cable (bijgekregen van ze). Nu maak ik gebruik van een netwerkje thuis (ik deel de lijn met 2 andere pc's), maar valt de internet weg na ruwweg een minuutje. Mijn aansluiting zit dan als volgt: crosscable modem->router (wanpoort), 3 straightcables naar pc's. Ik maak gebruik van een copperjet 810 geloof ik als modem, en mijn router is een e-tech (type: rtvp03). Ik weet niet of ik nu genoeg informatie geef, maar als jullie nog meer nodig hebben dan geef ik die graag.

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Verwijderd

en valt internet weg bij de router of bij de pc's ?
Wat doe je dan om internet weer ter starten?

Hoe staat de configuratie van de router(idle time?)
Als je nou eens de dhcp van de router uitzet en dan de kabel van de modem in een van de lan aansluitingen doet?

Verwijderd

Topicstarter
Internet blijft er wel (de modem geeft aan dat er adslverbinding is), alleen bij de pc's valt ie dus weg. Dus er zit iets fout bij de router heb ik het idee? Een vriend zei al dat ik eens moest testen met het uitzetten van de dhcpfunctie van de router ivm dubbele toewijzing ipadressen, maar ik heb dat volgens mij al een paar keer getest en ook dan doet hij het niet. Vreemde is dat als ik de modem een hardreset geef dat ik dan dus wel even kan internetten via router op 2 pc's, om vervolgens dan weer uit te vallen. Als ik wil internetten via de lanpoorten doet hij het wel, maar dan alleen op 1 pc, want bij de andere geeft hij aan dat het ipadres al bezet is. (ik krijg dan het originele ipadres van quicknet 84.........)

Ik zal eens alle opties nogmaals uitproberen misschien dat ik iets over het hoofd gezien heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 14:38 ]

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Kun je de andere pc's blijven pingen als je inet weg valt?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
mmm nogal newbie op het gebied van netwerken, hoe ping ik? misschien zonder de boel te pingen, ik kan in het netwerk de andere comp niet vinden nadat internet is weggevallen (op basis dat de modem aangesloten is op de router). Lijkt wel alsof de router niks meer wil doorvoeren ofzo. Ik zie nog wel de lampjes aan (wan lan).

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Het recept voor pingen:
1. Start->uitvoeren->cmd (intypen)->ok
2. ping (computernaam)
of
2. ping IP.van.andere.computer

Probeer eens een pc rechtstreeks op je modem aan te sluiten en kijk of het probleem dan "verdwijnt". Verder is je modem (vaak) ook en router. En 2 routers achter elkaar wil nog wel eens botsen. Probeer eens op je router de DHCP-server uit te zetten. Gebruik je vaste of automatische ip's? Of gebruik je alle 2? (dat mag niet).

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de gebruiksaanwijzing. Als ik me niet vergis is mijn modem geen router, want als ik de router als switch gebruik (waarbij ik dus de modem aansluit op een lanpoort) dan krijg ik het ipconflict verhaal dat ik dus hetzelfde ip adres op beide ga krijgen. En ik heb volgensm ij al geprobeerd om de dhcp functie uit te zetten bij de router, maar ik zal dat morgen even nog een keer proberen, samen met het pingen. resultaat morgen gepost.

Verwijderd

Topicstarter
Nou op een of ander manier lag het aan de router zelf. Vriend van mij heeft een draytek meegenomen en die doet het perfect. Nu zie ik me dus genodigd een nieuwe router te kopen, is het aan te raden om hierbij een modem/router te kopen (op diverse fora zie ik dat de copperjet 810 niet echt een topmodem is die ook nog eens hoge pieptoon uitslaat -_-) of gewoon de copperjet aanhouden en een losse router halen. Nog aanraders daarin? Natuurlijk staat als optie de draytek (2200E), maar vind de prijs redelijk hoog (of kosten alle routers standaard in deze prijsklasse als ik de pricewatch zo zie?).

-edit- Kan iemand mij misschien uitleggen wat vershcillen zijn tussen al die routers? (of in basics dan), want die prijzen liggen ver uit elkaar: 80-100 of 30-50 euro...de opties erop zoals vpn en dergelijk zitten ook op de goedkopere router en als ik naar de verbinding kijk lijkt die stabiel te zijn en hoge snelheden door te kunnen sturen via het netwerk...ben beetje radeloos erin.

Nog even samengevat voordat ik een nieuwe router ga halen:
abo: quicknet large, netwerk babyxl
bridged copperjet810 modem (dhcp uit)->e-tech router (wan) via crosscable (dhcp aan)->3straightcables naar pc's. router lijkt volledig weg tevallen na een paar minuten (lampjes branden wel maar kan geen verbinding maken inet/tussen pc's onderling). Bij dhcp aan op de modem en dhcp uit op de router krijg ik zelfde probleem, bij gebruik van router als switch (aansluiting cross op de lanpoort) met dhcp aan op de modem krijg ik ipconflicten (automatische iptoewijzing in windows) blijkbaar geeft de modem alleen maar 1 ip uit?

Kan het gewoon zijn dat de router niet wilt samenwerken met de modem? Bij mijn vorige provider had ik dit ook al en toen zeiden ze dat een e-techroutertje de oplossing bood en dat bleek dan ook zo te zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 16:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk net met de aansluiting op de e-tech router (wan poort) dat hij het gewoon doet nu, maar zodra meerdere computers verbinding maken valt hij na een bepaalde tijd dus weg...

btw ben nog steeds op zoek naar router als deze blijft uitvallen :x. tipstips, ben totaal onbekend in de router wereld.
Pagina: 1