Toon posts:

twee gebruikers tegelijk op een systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Guru's

Graag zou ik u de volgende vraag willen voorleggen;
kan ik de computer zo configureren zodat ik op 1 systeem tegelijk met mijn vriendin met ieder een eigen beeldscherm, toetsenbord en muis.
Al wat ik google heeft het over een dual core maar dasnie wat ik bedoel.

Met vriendelijke groet,

Dogfood.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
Je wilt met een terminal service werken? Dan moet je Windows Server 2003 draaien, of je XP files patchen... dan kan het...

(Overigens hoef je hier niet te groeten, doen we standaard al)

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
je bedoelt dat ik mijn xp pro moet ombouwen?

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Nee, je kunt niet op 1 pc met 2 toetsenborden en 2 muizen en 2 schermen werken die appart van elkaar onder windows draaien. Er is wel een dergelijk systeem ooit op de markt geweest, maar hiervoor waren 2 windows licenties nodig, kwam veel extra gedoe bij kijken mbt aansluitingen etc etc. Het is veel goedkoper om gewoon even een tweede systeem aan te schaffen, als je toch al 2 beeldschermen, muizen en toetsenborden hebt.

Simpel gezegd, je kunt maar 1 windows sessie per pc draaien, en daar kan maar 1 gebruiker "op dat moment" aan werken en data invoeren. 8)

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Wat jij nodig hebt is een oude pc/laptop die je via een netwerk verbindt met je andere pc, dan moet je even
Modbreak:doe maar niet
handelingen uitvoeren om te zorgen dat je met die oude pc via remote desktop op de nieuwe pc in kunt loggen zonder dat deze zelf uitgelogd wordt.
Het draait wel niet zo snel maar voor een beetje internetten is het snel genoeg.

en je moet nog een xp licentie erbij kopen anders mag het niet O-)

[ Voor 18% gewijzigd door Spider.007 op 21-11-2005 19:26 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de input.

Wilde toch al een nieuw systeem kopen maar eerst alle mogelijkheden afgaan.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het is dus gewoon tegen de licentie waar je voor betaald hebt; vandaar dat het weinig zin heeft om er op GoT een topic over te openen :) Het omzeilen van de licentie is immers iets wat we liever niet zien :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.