Hoi,
Mijn XP Media Center Edition PC doet iets vreemds bij het afspelen van HRHD avi rips (met AC3 sound): Hij downmixt niet of verkeerd. Ik krijg op mijn gewone stereo speakertjes in de TV bijv veel achtergrondgeluid en vrijwel geen spraak. Ik weet niet of de spraak vnl in Center zit met een beetje overflow naar left/right en dat ik gewoon de left/right heb op de speakers, of dat de spraak over de fronts komt en dat ik de rears heb, of nog gekker.
Gewone avis met 2.0 sound en de standaard opgenomen TV gaat wel perfekt. Dezelfde avi afspelen met media player classic op dezelfde machine gaat wel gewoon goed (behalve dan dat ik er het keyboard bij moet pakken ipv de AB), maar met WMP10 gaat het weer mis. Ook DVDs met 5.1 sound komen volgens mij goed uit media center zetten, maar die speel ik er zelden of nooit op wegens de beperkte bedieningsmogelijkheden.
Iemand enig idee wat er aan de hand is? Als ik de speaker setup van MCE uitvoer kan ik daarin aangeven dat ik 2.0 kanalen heb, maar de test sounds komt helemaal niets van door. Ook heel typisch.
Wie weet waar WMP/MCE anders omgaan met geluid dan MPC dat doet?
Hardware:
- Soundblaster PCI 128 simpel soundkaartje
- (Tualatin, P3-based) Celeron 1.4/256kB cache op een UpgradeWare slocket-T
- 256 MB PC100
- Biostar BX-chipset Slot-1 mainbordje
- nVidia Geforce fx5200 AGP videokaart aangesloten via TV-out op de TV
- 2x Hauppauge 150MCE tunerkaart
- RTL8139 100Mbit netwerk
- 160 GB Seagate schijf
- DVD speler
Software:
Naast Windows XP MCE SP2 met RU2 (jaja..) is vrij weinig geinstalleerd:
- drivers voor de vidkaart, audiokaart, en TV tuners
- nVidia DVD decoder
- ffdshow
- realVNC
- Media Player Classic
Reeds geprobeerd:
- Audio drivers opnieuw installeren. Audio werkt perfekt in alle opzichten behalve deze.
Mijn XP Media Center Edition PC doet iets vreemds bij het afspelen van HRHD avi rips (met AC3 sound): Hij downmixt niet of verkeerd. Ik krijg op mijn gewone stereo speakertjes in de TV bijv veel achtergrondgeluid en vrijwel geen spraak. Ik weet niet of de spraak vnl in Center zit met een beetje overflow naar left/right en dat ik gewoon de left/right heb op de speakers, of dat de spraak over de fronts komt en dat ik de rears heb, of nog gekker.
Gewone avis met 2.0 sound en de standaard opgenomen TV gaat wel perfekt. Dezelfde avi afspelen met media player classic op dezelfde machine gaat wel gewoon goed (behalve dan dat ik er het keyboard bij moet pakken ipv de AB), maar met WMP10 gaat het weer mis. Ook DVDs met 5.1 sound komen volgens mij goed uit media center zetten, maar die speel ik er zelden of nooit op wegens de beperkte bedieningsmogelijkheden.
Iemand enig idee wat er aan de hand is? Als ik de speaker setup van MCE uitvoer kan ik daarin aangeven dat ik 2.0 kanalen heb, maar de test sounds komt helemaal niets van door. Ook heel typisch.
Wie weet waar WMP/MCE anders omgaan met geluid dan MPC dat doet?
Hardware:
- Soundblaster PCI 128 simpel soundkaartje
- (Tualatin, P3-based) Celeron 1.4/256kB cache op een UpgradeWare slocket-T
- 256 MB PC100
- Biostar BX-chipset Slot-1 mainbordje
- nVidia Geforce fx5200 AGP videokaart aangesloten via TV-out op de TV
- 2x Hauppauge 150MCE tunerkaart
- RTL8139 100Mbit netwerk
- 160 GB Seagate schijf
- DVD speler
Software:
Naast Windows XP MCE SP2 met RU2 (jaja..) is vrij weinig geinstalleerd:
- drivers voor de vidkaart, audiokaart, en TV tuners
- nVidia DVD decoder
- ffdshow
- realVNC
- Media Player Classic
Reeds geprobeerd:
- Audio drivers opnieuw installeren. Audio werkt perfekt in alle opzichten behalve deze.
[ Voor 4% gewijzigd door Jasper Janssen op 20-11-2005 01:35 ]