[XP]Opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:

• metal_voltant
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-03-2018
hey allemaal,

ik zit hier met een probleem.
De pc wil alleen opstarten naar windows wanneer de windows CD erin zit. Wanneer er geen cd in zit gebeurt er niks, ook als de first boot device staat op harddisk. Dan blijft hij gewoon hangen bij loading DMI pool DATA.. en wanneer er een andere cd in zit staat er: check for BOOT-CD:....
en gebeurd er niks. Bij de windows cd staat er ook Check for BOOT-CD:..., even later..

Druk op een toets als u windows van de cd-rom wilt starten. Als ik dan vervolgens nergens op duw start hij gewoon door naar windows (het lijkt alsof hij een duwtje nodig heeft ofzo). Waarschijnlijk heeft het met een verkeerde biosinstelling te maken maar ik kom er niet uit.

Specs:

MSI K8MMI-V AMD SKT 754 mATX/SATA/Onboard VGA
AMD Sempron 3000+
Maxtor 80 gig ATA 2MB Cache
512 MB RAM PC3200
NEC 3540 DVD-RW
Floppy Drive
PoV Geforce MX4000 64 MB TV-OUT

Iemand een idee wat het kan zijn?

EDIT: Ik zie net dat hij na een tijdje weergeeft bij een andere cd of geen cd:

DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

is windows niet goed geïnstalleerd oid?

[ Voor 9% gewijzigd door metal_voltant op 20-11-2005 01:06 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wat gebeurt er als je in het BIOS instelt dat je meteen van de HDD wilt opstarten i.p.v. eerst CD en dan HDD?

Lijkt dan inderdaad op een niet helemaal juist geinstalleerde XP.
Misschien ff met de repair optie van XP de boel proberen recht te trekken?
Misschien alleen een MBR ofzo die niet helemaal lekker is.
Is te fixen met FIXMBR of FIXBOOT.

[ Voor 53% gewijzigd door Brede P op 20-11-2005 01:08 ]

• metal_voltant
als hij alleen op HD staat doet hij dat ook, ik zal hem inderdaad eens proberen te repairen, alleen moet dat in windows of gewoon op enter rammen wanneer er druk op een toets om windows vanaf de cd te starten... en vervolgens in het setup menu ergens een repair functie vinden?

• metal_voltant
ok, heb nu geprobeerd nogmaals de pc te formateren en opnieuw te installeren, hij geeft nog steeds hetzelfde probleem. De repair functie gaat niet want wanneer de setup opstart vind hij geen andere versie van windows op de harddisk (tenminste dat geeft die niet aan).

Wat zou het nog kunnen zijn? Kan een bios-update misschien helpen?