hey allemaal,
ik zit hier met een probleem.
De pc wil alleen opstarten naar windows wanneer de windows CD erin zit. Wanneer er geen cd in zit gebeurt er niks, ook als de first boot device staat op harddisk. Dan blijft hij gewoon hangen bij loading DMI pool DATA.. en wanneer er een andere cd in zit staat er: check for BOOT-CD:....
en gebeurd er niks. Bij de windows cd staat er ook Check for BOOT-CD:..., even later..
Druk op een toets als u windows van de cd-rom wilt starten. Als ik dan vervolgens nergens op duw start hij gewoon door naar windows (het lijkt alsof hij een duwtje nodig heeft ofzo). Waarschijnlijk heeft het met een verkeerde biosinstelling te maken maar ik kom er niet uit.
Specs:
MSI K8MMI-V AMD SKT 754 mATX/SATA/Onboard VGA
AMD Sempron 3000+
Maxtor 80 gig ATA 2MB Cache
512 MB RAM PC3200
NEC 3540 DVD-RW
Floppy Drive
PoV Geforce MX4000 64 MB TV-OUT
Iemand een idee wat het kan zijn?
EDIT: Ik zie net dat hij na een tijdje weergeeft bij een andere cd of geen cd:
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER
is windows niet goed geïnstalleerd oid?
ik zit hier met een probleem.
De pc wil alleen opstarten naar windows wanneer de windows CD erin zit. Wanneer er geen cd in zit gebeurt er niks, ook als de first boot device staat op harddisk. Dan blijft hij gewoon hangen bij loading DMI pool DATA.. en wanneer er een andere cd in zit staat er: check for BOOT-CD:....
en gebeurd er niks. Bij de windows cd staat er ook Check for BOOT-CD:..., even later..
Druk op een toets als u windows van de cd-rom wilt starten. Als ik dan vervolgens nergens op duw start hij gewoon door naar windows (het lijkt alsof hij een duwtje nodig heeft ofzo). Waarschijnlijk heeft het met een verkeerde biosinstelling te maken maar ik kom er niet uit.
Specs:
MSI K8MMI-V AMD SKT 754 mATX/SATA/Onboard VGA
AMD Sempron 3000+
Maxtor 80 gig ATA 2MB Cache
512 MB RAM PC3200
NEC 3540 DVD-RW
Floppy Drive
PoV Geforce MX4000 64 MB TV-OUT
Iemand een idee wat het kan zijn?
EDIT: Ik zie net dat hij na een tijdje weergeeft bij een andere cd of geen cd:
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER
is windows niet goed geïnstalleerd oid?