Toon posts:

jaartje rondfietsen met labtop

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ls,

Zoek een labtop die bestand is om der een jaartje door zuid-oost azie mee rond te fietsen.
Willen labtop gebruiken voor
* teksten te typen / weblog werk
* foto's op te slaan
* informatie mee te nemen (gescande boeken, leeggetrokken webpagina's etc)
de performance die we vragen is dus beperkt, de stevigheid daarentegen moet wel redelijk goed zijn

wie heeft der goede koop tips/praktijkervaring?

gr.
Leon Marchal

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Er zijn genoeg Toughbooks die perfect zijn voor zoiets. Maar het kan zijn dat je niet goed hebt gezocht, het is namelijk laptop in plaats van labtop.

Toughbook voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://catalog2.panasonic.com/webapp/wcs/stores/images/models/cf-29ctkgzzm.jpg

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

een kleintje,. met centrino (zuinigste) accu's gaan maar een uur of 2,5 3 uur mee en zorgen voor goed opberg systeem, in zo'n land lijkt me een laptop wel erg luxe

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-02 11:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Neem een kladblok mee, dat kan veel beter tegen slecht weer, is eenvoudiger en goedkoper te vervangen en overal te vinden (in tegenstelling tot een stopcontact)

Eventueel leuker is zo'n blanko boek, dat je zelf je eigen Indiana Jones style dagboek maakt.

[ Voor 24% gewijzigd door sebastius op 20-11-2005 00:26 ]

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:30

Hertog

Aut bibat, aut abeat

sebastius schreef op zondag 20 november 2005 @ 00:26:
Neem een kladblok mee, dat kan veel beter tegen slecht weer, is eenvoudiger en goedkoper te vervangen en overal te vinden (in tegenstelling tot een stopcontact)
Daar kun je ook zo goed je foto's opslaan of een hele dosis informatie op meenemen...

Ik zou overigens wel opletten dat je laptop er niet te nieuw en bij voorkeur niet te veel als een laptop uit ziet. Dat maakt de kans dat je hem over een jaar nog hebt wat groter.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 09:53

Haan

dotnetter

Ik denk dat een ibook van Apple ook wel interessant is. Heb er zelf geen ervaring mee, maar ze een vriend van me is er heel tevreden over, en accuduur schijnt ook bijzonder lang te zijn.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 19:01

LauPro

Prof Mierenneuke®

Dan zou ik zeker voor een iBook gaan. Lange accuduur en de robuustheid ++. Je wil een weblog bij gaan houden zag ik, wellicht dat je dus een GRPS/UMTS kaart erin wil (voorzover er dekking is) dan is het wellicht handig om dat hij een lokale provider te doen (stel dat dat 300 euro voor in een heel jaar kost oid). Ik weet niet precies van welke omvang je reis is, maar zou wel leuk zijn als je wekelijks een update kan geven natuurlijk.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips tot nu toe
Maar als ik geen Apple zou willen nemen of een Thoughbook van panasonic

Welke andere labtop/notebook zouden jullie me aanraden en waarom?

gr.
Leon

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 22:48:
*zucht*

Er zijn nu voorbeelden gegeven en je weet in welke richting je moet zoeken. Er zijn legio fabrikanten die dergelijke toughbooks produceren. Ga zelf eens zoeken, schrijf je eisen op, je budget en dan kun je zelf toch echt een heel eind komen.

GoT is geen plek waar je klakkeloos je vragen kunt dumpen en een kant-en-klaar antwoord kunt verwachten. Je moet er zelf ook energie in steken en aan de slag met de informatie die je krijgt.

Tip: Google geeft veel info als je zoekt.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 22:48:
Bedankt voor de tips tot nu toe
Maar als ik geen Apple zou willen nemen of een Thoughbook van panasonic

gr.
Leon
laPtop, niet laBtop. :)

Misschien kun je oude pentium II laptop vinden voor een zacht prijsje. En daar een custom-case van rubber oid omheen maken.

[ Voor 17% gewijzigd door j-w op 20-11-2005 22:56 ]

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Zou ook nog wel aan enige backup ruimte denken, als je laptop gestolen wordt of de hardeschijf crasht (constant fietsen met laptop zal de hd ook niet altijd even leuk vinden).

Verwijderd

Via google: http://www.google.nl/sear...+laptop&btnG=Zoeken&meta=

vind je: http://www.ruggednotebooks.nl/

oftewel ZOEKEN.....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 23:19 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Het is idd een laptop :)

Verder moet je gewoon zoeken naar een stevige laptop, volgende keer iets meer inzet tonen dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.