Toon posts:

Graag jullie comment op mn home cinema set

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

na lang wikken en wegen heb ik beslist deze set aan te kopen (alles van Pioneer)

graag had ik eens jullie experten mening gevraagd hierover: feel free to comment!Advies prijs (wees gerust ik krijg hem goedkoper :D ): 5646€

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-02 15:09

JT

VETAK y0

Tja, wat moeten we hier op zeggen ? Ik kan maar 2 dingen zeggen:
1.) Heb je deze set gehoord en ben je het meest tevreden met deze combo dan kunnen wij weinig commentaar leveren.
2.) Heb je dat nog niet gedaan en wil je weten wat je eventueel beter kan kopen, dan moet je beginnen bij een winkel waar je spullen kan luisteren en ZELF beslissen. Je komt hier ook niet vragen wat voor auto je moet kopen want iedereen heeft een andere smaak.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-02 10:58
Ten eerste erg goed merk. Mooie goeie duurzame producten. Ik denk zeker te weten dat je hier erg gelukkig mee kan worden :P

Maar indd, heb je de set gehoord. Aangezien je een hele dure plasma uitkiest, maar wel een wat simpelere versterker in de serie van pioneer. Als je het alleen gebruikt voor film is het meer dan genoeg, maar wil je wat hoogwaardige kwaliteit muziek, dan zou ik persoonlijk toch wat verder kijken. Maargoed dit is mijn mening, doe ermee wat je wilt ;)

Even ter afsluiting;
Ik ben iig nu al jaloers!! En met name op de Plasma+DVD recorder combo!!!!!!

Edit: Tiepfoutje B)

[ Voor 3% gewijzigd door keesheid op 20-11-2005 00:11 ]

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 21:57
Ziet er opzich leuk uit, heb deze combo niet gehoord f gezien.
Maar als ik naar het budget kijk dan denk ik dat je veel meer kunt dan wat je nu voorstelt.

Mischien moet je eens naar een audiozaak gaan en kijken welke versterker en luidsprekers binnen je budgetvallen en daar eens naar luisteren. Zo kun je iets kiezen dat je bevalt.

This message was deleted

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Pioneer is goed met apparatuur, maar niet met luidsprekers (nooit geweest overigens). Je kunt dan beter kijken naar Kef, MS, Mission, B&W, e.d. Die maken veel betere luidsprekers voor het geld.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Barry|IA schreef op zondag 20 november 2005 @ 02:54:
Pioneer is goed met apparatuur, maar niet met luidsprekers (nooit geweest overigens). Je kunt dan beter kijken naar Kef, MS, Mission, B&W, e.d. Die maken veel betere luidsprekers voor het geld.
De SF-21 was een ZEER goede speaker voor relatief weinig geld. We hebben er al aardig wat audiofielen mee te kijken gezet... ze geloofden het geluid gewoon niet :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 03:53 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 03:53:
De SF-21 was een ZEER goede speaker voor relatief weinig geld. We hebben er al aardig wat audiofielen mee te kijken gezet... ze geloofden het geluid gewoon niet :)
"audiofielen"

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Inderdaad, mensen met DynAudio @ Home, Proserie van SA, mensen die de parameters van hun speakers zelf kunnen bepalen doormiddel van gewichtjes en dergelijke. Mensen die gezien hebben dat er uit een Rotel-versterker toch echt wel wat meer te halen valt qua vermogen na enige mods of de print namaken en aanpassen :) So on....

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
waarom wel een plasma met HDMI aan boord, maar een DVD/HD-recorder zonder HDMI-out? Beetje zonde imo. Is er nog niks betaalbaars op de markt dat wel HDMI praat? :)

Verwijderd

Heb je zelf niet een paar specifieke vragen, op deze manier een topic starten is wel een beetje lui. Maargoed, ik zie een goede tip over HDMI langskomen, misschien dat je daar toch wel wat aan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
HunterPro schreef op zondag 20 november 2005 @ 04:20:

waarom wel een plasma met HDMI aan boord, maar een DVD/HD-recorder zonder HDMI-out? Beetje zonde imo. Is er nog niks betaalbaars op de markt dat wel HDMI praat? :)
Daar heb je een goed punt HunterPro, ja die HDMI dvd speler/ recorder bestaat (net nieuw, begin deze maand gelanceerd) maar kost stukken van mensen (daar ik graag bij pioneer wil blijven voor de set plasma-dvd).. dus ga ik voor een niet HDMI aansluiting. Ik kan ev later nog een andere kopen als de technologie wat goedkoper wordt (ik betaal nu voor mn DVD/HD speler 399 euro)

Kga maandag eens langs bij de Home Cinema winkel om te gaan luisteren naar speakers, zal het resultaat hier dan ook posten! Kunnen jullie al zeker enkele merken opgeven die ik zeker moet vragen om te beluisteren? ik had B&W en Bose al in gedachten.

Thanx voor de hints iederen! Laat maar komen zou ik zeggen!

Verwijderd

Laat Bose AUB achterwege, en B&W ook. Kijk naar merken als Peerless, Seas en Vifa... dan praat je pas over kwaliteit.... en ik weet waar over ik praat ;)

edit:

Niet bij zaken als RAF te krijgen.... die zijn TE commercieel !!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 10:50 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 10:49:
Laat Bose AUB achterwege, en B&W ook. Kijk naar merken als Peerless, Seas en Vifa... dan praat je pas over kwaliteit.... en ik weet waar over ik praat ;)

edit:
Bose is inderdaad meer de naam dan... nou ja vul zelf maar in.... maar wat heb jij tegen B&W? Dat zijn toch prima boxen/speakers.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

_Dune_ schreef op zondag 20 november 2005 @ 10:58:
[...]

Bose is inderdaad meer de naam dan... nou ja vul zelf maar in.... maar wat heb jij tegen B&W? Dat zijn toch prima boxen/speakers.
Ik hou niet van TE commerciële speakers.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 11:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 10:49:

edit:
Dat zijn merken die enkel de drivers op de markt zetten, en dat klinkt best bagger, een woofer en tweeter zonder kast. Als je een punt wilt maken, neem dan wel een goed voorbeeld.

Ik heb je BMW rant weggehaald, dat gaat helemaal nergens over. ;)

Verwijderd

Dit topic gaat helemaal de verkeerde kant op. Logisch, het is allemaal ontzettend smaakgevoelig.

Zie: Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

Ga dus lekker zelf luisteren, met alles dat jou aanspreekt, daar kunnen ze je bij een goede zaak prima mee helpen, zodat je uiteindelijk de beste keus maakt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.