Toon posts:

[Niewe router & accespoint] Advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Werk nu al zo'n 3 jaar met een draadloos netwerk dat niet aan al mijn wensen voldoet en vind wel tijd om iets nieuws aan te schaffen. Ben inmiddels niet meer op de hoogte van de ontwikkelingen en standaarden op het moment en hoop dat jullie mij misschien een stap in de goede richting kunnen helpen. Alvast bedankt voor alle hulp.

De draadloze verbinding die ik hier mee te stand kan brengen is onstabiel, slecht te beveiligen en levert slechts een verbinding (wanneer de omstandigheden optimaal zijn) van 11mbps.

Op dit moment werk ik met:
- Router; Thomson Alcatel Speedtouch 510
- Accespoint; D-Link DWL-900AP+

Inmiddels bestaad mijn netwerk uit:
- 3 x desktops
- 3 x laptop
- 2 x printer
( in de toekomst eventueel ook een console, mediacenter en geluidsinstallatie met netwerk mogelijkheden )

Met de nieuwe router en accespoint wil ik:
- Een snelle netwerkverbinding tot stand brengen
- Grote bestanden vlot kunnen uitwisselen
- Snel back-ups kunnen maken
- Grote films en andere media kunnen streamen
- Makkelijk kunnen beveiligen en configureren ( erg belangrijk punt! )

Mijn vraag aan jullie is:
- Welke merken jullie aanraden
- Welke modellen jullie aanraden
- En welke combinatie van router / accespoint jullie adviseren.
- Waarop je moet letten bij het aanschaffen van deze spullen ( bepaalde functies etc. )

Bij voorbaad dank, groet B.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je klinkt me als een uitstekende kandidaat voor een bedraad netwerk. Wireless is niet om 'snel backups te maken' en 'grote bestanden vlot uit te wisselen', maar om te kunnen internetten vanaf de bank.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Veel vragen kun je in de FAQ terugvinden. Wat heb je zelf al gedaan en heb je al routers op het oog gehad, en waarom zijn het die niet geworden?

Verder spreek je in een ander topic over ruim 4 jaar, in dit topic over zo'n 3 jaar :??

[ Voor 3% gewijzigd door Bobje op 19-11-2005 23:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cyber,

Klopt, ideaal voor mij zou door het gehele huis een bedraad netwerk zijn, maar aangezien het huis waarin ik woon erg groot is gaat me dat heel veel geld kosten, zodanig veel dat het de voordelen ervan in het niet zet tegenover een draadloos netwerk.

Bobje,

Klopt wat je zegt, 4 jaar is het. Typfoutje. Ik heb op alternate.nl al naar het een en ander gekeken en heb me daarbij bewust beperkt tot de merken 3com en Linksys. Simpelweg omdat ik dacht te weten dat deze merken kwalitatief vrij goed zijn, los vandat maakt het de keuze stukken makkelijker.

Van 3com had ik het volgende op het oog:
- Accespoint; OC Wireless 11g Access Point
- Router; 3Com OfficeConnect Cable/DSL Gateway (Retail, 3C857)

Van Linksys heb ik naar het volgende gekeken:
- Accespoint; Wireless-G Router met Speedbooster
- Router; Linksys Cable/DSL VPN-Router 4Port switch (Retail, BEFSX41)
- Router; Kabel/DSL Retail, BEFSR41, 4 poorts

De router van linksys met de VPN mogelijkheid heb ik erbij staan omdat het me wel handig lijkt om op mijn eigen netwerk te werken aangezien ik maandelijks naar het buitenland vertrek voor werk.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:27
Is de Netgear RangeMax serie niks?
  • Groot bereik.
  • Hoge snelheid. (De nieuwe versie kan 240Mbps aan)
  • Makkelijk instelbaar.
  • Ondersteunt VPN mogelijkheden.
Linkje

[ Voor 28% gewijzigd door Cave_Boy op 20-11-2005 10:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet hoeveel hij kost, maar ik heb er uiteindelijk niet zoveel aan. De laptops die ik hier heb staan gaan niet hoger dan 54mbps, het zou dus alleen voor de desktops kunnen worden gebruikt en daar van staat er ook al weer een bij de router dus dan valt dat voordeel weg, en ik moet dan voor die laptops nieuwe netwerkadapters gaan aanschaffen. Ik denk dat ik op dit moment het best kan gaan voor 54mbps, aangeizen het gros van de pc's hier niet verder gaat dan dat.
Pagina: 1