Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

xp opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met men windows xp ik leg het ff uit.

Ik was bezig op men laptop en hij begon traag te gaan (was normaal want ik was zware programma's aan het draaien). Ik besluit om deze dan maar even terug op te starten. Hij start normaal op de windowslader komt, en dan komt het scherm "Windowsd is starting up". En dit scherm blijft nu aal een half uur hetzelfde. Ik heb al geprobeert meerdere malen te herstartedn maar dit probleem blijft zich voordoen. Ik heb al geprobeert van windows xp op te starten en dan herstellen, maar dan krijg ik een zwart scherm warbij ze dan zeggen dat ik commands moet intype wat de pc moet doen, ik weet dus niet welke command ik moet type. Oh ja voor ik de command moest invoeren moest ik eerst nog een nummer of 1 letter invoeren maarja, bij dit scherm kon ik ook exit typen om opnieuw op te starten weet iemand misschien een oplossing.

Ik zou het heel hard apprecieren om een deftig antwoord te krijgen en liever niet met format C want (ik schaam me hier wel een beetje voor" al men school projecte staan er op die ik deze week moet afgeven (en af) dus....

dank bij voorbaat

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je XP wel opstarten in safemode? mogelijk dat een prog of driver een beetje dwarszit. En anders kun je altijd nog proberen vanuit de recovery console "fixboot" te draaien, dat wil ook wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor snelle repy
maar...
(ik schaam me hier weeral voor)

hoe start ik op in safe mode

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:42
net voor het xp-load-logo op F8 drukken

Stay safe

Verwijderd

Topicstarter
wanneer ik in herstelconsole zit
dan vraagt hij het administrator password maar ik heb nog nooit een password ingevoegt
dus kan ik niet fixboot type

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 22:53:
wanneer ik in herstelconsole zit
dan vraagt hij het administrator password maar ik heb nog nooit een password ingevoegt
dus kan ik niet fixboot type
En als je het leeglaat?
Je adminpassword is wel iets dat je zelf invoert bij de setup van windows, als je het daar leeggelaten hebt en later niet verandert hebt dan zou je gewoon op enter moeten kunnen drukken om verder te gaan.

en safemode booten lukt wel?

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Waarom repair je windows niet vanaf de boot CD? zo gedaan en je behoudt je bestanden.

Edit: ik zie nu dat je dat probeerde, je moet bij dat nummer 0 of 1 intoetsen, en dan bijvoorbeeld chkdsk uitvoeren. Je kan ook windows over de huidige windows map installeren zonder de rest van de bestanden te verwijderen.

en men = mijn B)

[ Voor 60% gewijzigd door Matias op 19-11-2005 23:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik kan in safemode opstarten waardoor dat ik mijn bestanden heb gebackuped maar hij wil niet in normal mode opstarten wat moet ik doen

en als ik het leeg laat dan zegt hij dat dat een verkeerd wachtwoord is

en ik doe herstellen van men xp cd maar dan vraagt hij het wachtwoord nog

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 23:20 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 23:17:
ik kan in safemode opstarten waardoor dat ik mijn bestanden heb gebackuped maar hij wil niet in normal mode opstarten wat moet ik doen

en als ik het leeg laat dan zegt hij dat dat een verkeerd wachtwoord is
Dan heb je toch ooit eens een wachtwoord ingevuld voor je administrator account, maar goed, daar heb je nu natuurlijk niet veel aan.
Wat ik zou doen als ik jou was is omdat je toch al backups hebt gewoon een nieuwe windows eroverheen gooien, dan kun je er tenminste weer mee verder. Zeker als je niet in de recovery console kan komen

Verwijderd

Topicstarter
is er echt geen andere manier

want der staaat ongelofelijk veel op en omdie dan helemaal terug in orde te brenge heb ik niet echt zin is er misschien niets dat ik dan kan doen vanuit safemode om de normale mode weer te herstellen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu in normale modus kunne opstarte na 5 minuten wachten maar nu gaat mijn systeeem echt meeeeeeeeeeegaaa traaag ook internet op men laptop gaat mega rtaag wij gebruike hier 2 computers 1 desktop en 1 laptop ik heb een ferrrari 4000 en is in principe beter dan de thuis pc van men pa maar hij kan gewoon aan snelle snelheid op het internet

weet iemand wat dit is ik heb ook al een spyware scan gedaan
ik heb wel een paar gevonden maar dit loste het probleem niet op

wath 2 do nexT?

*edit* nu krijg ik een kaderke zogezegt van windows

Afbeeldingslocatie: http://x12.putfile.com/11/32301240418.jpg

ok nu wordt het al heel freaky na enkele spyware scans moest ik men systeem herstarte ik zag rechts vanonder die ballonnen niet meer

Maar wanneer ik op men desktop ging kijken stond er een bericht op da windows een foutvondt en daarom de desktop heeft afgesloten.

Afbeeldingslocatie: http://x12.putfile.com/11/32302380656.jpg

Ik heb dit in het verleden al is voor gehad. Maar wanneer ik dan op de knop duk van restore my desktop settings krijg ik dit te zien

Afbeeldingslocatie: http://x12.putfile.com/11/32302044832.jpg

en als ik dan explorer.Exe afsluit sluit men start menu en dergelijke af wat normaal is :D maar dan zie ik mijn oude schermafbeelding

Afbeeldingslocatie: http://x12.putfile.com/11/32302413959.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 09:45 ]

Verwijderd

Al die meldingen zijn in ieder geval geen meldingen van Windows. Zo te zien heb je dus wel hardnekkige spyware opgelopen. Probeer eens met hijackthis en spybot s&d de boel wat op te schonen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu hitmanpro gedowload kweetniet of iemand dit kent maar een program daarvan nod32 heeft een trojan gevonde in het werkgeheugen waarschijnlijk nzal dat dit wel zijn maar hij kan dat niet hernoemen en ik kan het niet verwijdere

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Start je PC eens op in veilige mode en draai nogmaals Hitman Pro.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Vermeld dan ook nog even welke trojans er gevonden zijn, en probeer misschien ook eens van www.kaspersky.com de webscanner. Zodra die info bekend is passen we de topictitel nog even aan. Ik zal je topic sowieso even verplaatsen naar Beveiliging & Virussen, waar we virussen bespreken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:02
Ik heb toevallig vorige week dezelfde trojan/virus verwijderd op de pc van mijn buurman (die met die spyware infection achtergrond en die twee error-icoontjes in de tray). Ik weet niet welke het was, omdat hij zeker 100 verschillende trojans etc erop had staan (niet 100 bestanden, maar heb echt zeker 100 verschillende namen zien langskomen).

Ik had alles weggekregen door in safemode de nieuwste hitman pro, MS antispyware, f-secure virusscan + safety.live.com virusscan te draaien. Ik weet niet welke van die hem daadwerkelijk verwijderd had.

Verwijderd

Topicstarter
ik had idd ook veel trojans maar kweet niet de welke dat het was maar

ik heb dus:

hitman pro norton microsoft antivirus gedaan in safe modus met gevolg==================> het is weg :D :D :D :D

maar hij blijft wel traag opstarte merja kzen al blij dat die verdoemde spyware eraf is

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-11 22:30
Weet je nu dan 100% zeker dat je clean bent?

Gooi anders je tempfiles eens leeg en kijk idd eens wat er allemaal opstart (en verwijder hetgeen wat niet noodzakelijk is). Of doe nog eens een extra controle met een online virusscan (bijv housecall of Kaspersky).
Pagina: 1