Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

TomTom mobile en Waas/Egnos vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar dagen geleden heb ik mijn Bt-338 Globalsat ontvanger laten upgraden naar versie 3.1.1. Nu kan hij Egnos signalen gebruiken.

Ook heb ik met het GPSinfo tool van Globalsat Waas geactiveerd, én TomTom ziet nu zelfs satteliet nr 33. So far so good :)

Nu vraag ik me af hoe je ziet of tomtom dit signaal gebruikt want sat. 33 is namelijk grijsgekleurd en ik denk dat deze sat dan niet gebruikt wordt (alle andere zijn namelijk blauw).
Sommige software paketten (oa die van garmin ) zetten een D in het verticale balkje om aan te tonen of er een correctiesignaal wordt gebruilkt.

Als iemand weet hoe ik hier kan achterkomen hoor ik het graag!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:08

Sabbi

je denkt aan mij.

Opzich heeft tomtom niets te maken met positie bepaling, tt krijgt alleen een positie door van de gps en gaat daarmee navigeren, De GPS zelf doet alles qua berekenen. Maar of tt nu een extra woordje bij connectie moet sturen om waas/egnos aan te zetten of dat tt de extra zichtbare satteliet signalen (die alleen ter visualisatie over de verkregen positie dienen!) heb ik geen weet van.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

is EGNOS al uit de test-fase dan?

Verwijderd

Topicstarter
j-w schreef op zondag 20 november 2005 @ 10:09:
is EGNOS al uit de test-fase dan?
Naar het schijnt is het nu operationeel, aangezien ik nu altijd satteliet 33 kan krijgen. In feite zou ik software moeten hebben die kan aangegeven wanneer waas wordt gebruikt. Garmin doet dit bv, maar natuurlijk moet ze op een smartphone werken. Of op de pc natuurlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Sabbi schreef op zondag 20 november 2005 @ 10:08:
Opzich heeft tomtom niets te maken met positie bepaling, tt krijgt alleen een positie door van de gps en gaat daarmee navigeren, De GPS zelf doet alles qua berekenen. Maar of tt nu een extra woordje bij connectie moet sturen om waas/egnos aan te zetten of dat tt de extra zichtbare satteliet signalen (die alleen ter visualisatie over de verkregen positie dienen!) heb ik geen weet van.
Tomtom hoeft dit normaal helemaal niet aan te zetten, zoals je zegt krijgt hij zijn gegevens gewoon van de ontvanger. Sommige paketten (zoals garmin) geven wel aan dat ze een speciaal signaal gebruiken.

Je zou het kunnen zien met sirfdemo maar daar geraak ik niet echt wijs uit :)