Hi
Ik heb nu al enige ervaring met webdesign onder photoshop, maar aangezien de trial afgelopen is, en ik geen illegale software wens (en ook niet kan gebruiken) wil ik dus overstappen op The Gimp. Nu heb ik toch nog enkele vragen daarbij:
MVG
Jan
Ik heb nu al enige ervaring met webdesign onder photoshop, maar aangezien de trial afgelopen is, en ik geen illegale software wens (en ook niet kan gebruiken) wil ik dus overstappen op The Gimp. Nu heb ik toch nog enkele vragen daarbij:
- Bij Photoshop heb je voor elke laag de "blending options" waar je schaduw, emboss, inner shadow, ... kan instellen. Onder The Gimp heb ik gevonden hoe je voor een laag wel een schaduw kan krijgen, maar deze schaduw veranderd niet mee als de laag veranderd, en verder komt de schaduw ook in een nieuwe laag. Dit zijn geenonoverkomelijke problemen, maar in elk geval lastig. Nu is mijn vraag of er een gelijkaardige manier is in The gimp, om net zoals in photoshop per laag de blending options in te stellen.
- Bij Photoshop kan je je image "slicen". Voor the Gimp bestaat er een gelijkaardig programma, namelijk Perlotine. Wat ik gevonden heb op het net is enkel een perl script, maar totaal niet hoe ik dat moet installeren onder de windows versie van The Gimp. Heeft daar iemand een idee van?
- De taal is ook ingesteld op Nederlands, maar ik zou dit liever in het Engels zien. Hoe kan ik dat instellen?
MVG
Jan