6800 vcore probleem

Pagina: 1
Acties:

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Beste tweakers,

Ik heb mezelf een asus v9999/TD gekocht vooral voor het unlocken en overklocken dan. Mijn pipelines zijn stuk, alleen heb ik nog de extra vertexshader kunnen unlocken. Nu wilde ik wat overklocken maar mijn core ging niet hoger dan 375, (mem: 880) dus heb ik een LE bios gedownload en hem op 1.3 volt geflasht. Dit lukte allemaal zonder problemen, de core ging direct de lucht in en memory ging ook ongeloofelijk hoog, maar na eens 3dmark helemaal te draaien bleek dat ik een nog slechter resultaat heb dan op 1.2 volt en mijn oude clocksnelheden. Overkill dacht ik, maar nee, alles op standaard terug deed hij het nog steeds slechter dan op 1.2.

De kaart is niet stuk, op de oude bios heb ik nog steeds zelfde resultaten.

Ik heb een OCZ 420 watt voeding dus daar ligt probleem ook niet.

Alle hulp is welkom!

(op de huidige 6800(le) topics heb ik hier niets kunnen over vinden, sorry als ik me daarin vergis)

• WillemJanJansen
  • Laatst online: 30-07 08:47
Heb je daarna de 6800LE bios op 1.2 volt gezet of de originele 6800 bios teruggeflashed?
Misschien is het wel zo dat door de 6800LE bios je kaartje op 8/4 loopt ipv op de standaard 12/5 .
Uninstall je driver ook ff, aangezien je met een LE bios de driver moest herinstallen.

Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat je core er echt niet tegen kon, al lijkt mij dat een vrij sterk verhaal, 1.3 volt moet toch echt kunnen.

Dus haal eerst ff Driver cleaner er over heen in veilige modus.

Overigens, wat doet het niet goed meer? Klokt het ding niet ver meer of zijn de prestaties gewoon bagger? Bij dat laatste kunnen het je pipelines en/of drivers zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door WillemJanJansen op 19-11-2005 21:09 ]

• Renegade!
WillemJanJansen schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 21:05:
Heb je daarna de 6800LE bios op 1.2 volt gezet of de originele 6800 bios teruggeflashed?
Misschien is het wel zo dat door de 6800LE bios je kaartje op 8/4 loopt ipv op de standaard 12/5 .
Uninstall je driver ook ff, aangezien je met een LE bios de driver moest herinstallen.

Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat je core er echt niet tegen kon, al lijkt mij dat een vrij sterk verhaal, 1.3 volt moet toch echt kunnen.

Dus haal eerst ff Driver cleaner er over heen in veilige modus.

Overigens, wat doet het niet goed meer? Klokt het ding niet ver meer of zijn de prestaties gewoon bagger? Bij dat laatste kunnen het je pipelines en/of drivers zijn.
Eerst heb ik er een 6800NU bios opgezet, 1.4 is dat dan en ik dacht dat 1.4 gewoon te hoog was en had daar het zelfde probleem mee als nu dus, een driver probleem is het zeker niet, want met de LE bios heb ik ze idd ook opnieuw geinstalled. De pipes en vs staan nog steeds op 12x1,6. Overklocken gaat super met die 1.3 bios gewoon de 3dmark resultaten, 8700 ipv 9500 vallen heel erg tegen.

• WillemJanJansen
Renegade! schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 21:15:
[...]

Eerst heb ik er een 6800NU bios opgezet, 1.4 is dat dan en ik dacht dat 1.4 gewoon te hoog was en had daar het zelfde probleem mee als nu dus, een driver probleem is het zeker niet, want met de LE bios heb ik ze idd ook opnieuw geinstalled. De pipes en vs staan nog steeds op 12x1,6. Overklocken gaat super met die 1.3 bios gewoon de 3dmark resultaten, 8700 ipv 9500 vallen heel erg tegen.
Ja opnieuw installeren moet altijd, maar omdat je nu je driver geinstalleerd hebt voor zowel een 6800LE (want zo wordt 'ie herkend met die bios) als een 6800NU, kan het zijn dat er een driverconflict is. Haal die drivers er gewoon af met Driver Cleaner, installeer ze opnieuw en test dan nog eens. Heb je overigens wel dezelfde drivers gebruikt bij alle tests?

• Renegade!
Ja opnieuw installeren moet altijd, maar omdat je nu je driver geinstalleerd hebt voor zowel een 6800LE (want zo wordt 'ie herkend met die bios) als een 6800NU, kan het zijn dat er een driverconflict is. Haal die drivers er gewoon af met Driver Cleaner, installeer ze opnieuw en test dan nog eens. Heb je overigens wel dezelfde drivers gebruikt bij alle tests?
De drivers zijn nu nogmaals opnieuw geinstalled, (verwijderd met detenatordestroyer) en terug geinstalled. Nu eens vlug mother nature kijken naar resultaat; zelfde fps als voor de flash! Vol hoop core op 400 gezet en nog eens; vol artefacts. Dus nu is het alsof hij weer op 1.2 staat :s. Is er een betrouwbaar programma om dit te checken? Anders denk ik dat een ietwat crappe bios heb, komt toch wel van www.mvktech.net.

• WillemJanJansen
Renegade! schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 21:40:
[...]

De drivers zijn nu nogmaals opnieuw geinstalled, (verwijderd met detenatordestroyer) en terug geinstalled. Nu eens vlug mother nature kijken naar resultaat; zelfde fps als voor de flash! Vol hoop core op 400 gezet en nog eens; vol artefacts. Dus nu is het alsof hij weer op 1.2 staat :s. Is er een betrouwbaar programma om dit te checken? Anders denk ik dat een ietwat crappe bios heb, komt toch wel van www.mvktech.net.
Enige wat ik weet is Smartdoctor, maar die meet het voltage niet echt volgens mij, die kijkt wat voor kaart er in zit en zegt daar dan het standaard voltage bij. Tenminste zo lijkt dat bij mij. Ik heb ook een V9999/TD maar ik krijg er met geen mogelijkheid meer volt op. Misschien verandert er ook wel niks bij jou. Al flash ik er een GT bios in, zegt Smartdoctor 1.35 volt maar mijn overklok is dan PRECIES hetzelfde en het ding wordt totaal niet warmer. 2 anderen konden het voltage ook al niet opvoeren. Ik heb tot nu toe 5/6 verschillende biossen er in geflashed maar dat werkt gewoon niet. Voltage blijft 1.2

• Renegade!
Zijn de temperaturen van smartdoctor wel correct dan? De kaart hier blijft zeker niet dezelfde want ik kan hem wel effectief op hogere clocksnelheden zetten zonder artefacts, het rare eraan is gewoon dat hij er helemaal niet naar presteerd. Hier gaf smartdoctor ook hetzelfde aan 1.23, maar met 1.4 durfde het systeem wel eens vastlopen, dus was er toch wel degelijk iets veranderd.

• Renegade!
Warning W314 - The video BIOS is more than 3 years old. If the video adapter has a flash video BIOS, check whether an update is available and install it. You may gain extra performance or bug fixes.
Fix: If your video card has a flash BIOS check whether an updated version is available from the manufacturer.

SiSoftware Sandra Help File

Dit is wat Sandra er van denkt, zit er hier iets in? Op mvktech staat er wel geen enkele andere bios...

• WillemJanJansen
Renegade! schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 21:54:
Zijn de temperaturen van smartdoctor wel correct dan? De kaart hier blijft zeker niet dezelfde want ik kan hem wel effectief op hogere clocksnelheden zetten zonder artefacts, het rare eraan is gewoon dat hij er helemaal niet naar presteerd. Hier gaf smartdoctor ook hetzelfde aan 1.23, maar met 1.4 durfde het systeem wel eens vastlopen, dus was er toch wel degelijk iets veranderd.
Tja misschien heb je dan een beetje pech, om maar ff een voorbeeld te noemen:
Als ik mijn processor hoger dan 1.85 volt zet dan gaat mijn overklok ook helemaal achteruit. Op 1.9 draait het ding onstabiel op de default 2083 Mhz, op 1.85 Kan ik moeiteloos 2.4 Ghz draaien met een top van 2489. Dat is dan wel onstabiel. Zonder L2 Cache kan ik overigens de 2500 Mhz halen.

Wat ik dus probeer te zeggen, misschien kàn je kaart gewoon echt niet verder en is hoger voltage alleen maar nadelig voor de prestaties. Dat je geen Arties krijgt komt misschien doordat het deel van de core dat normaal de Arties veroorzaakt WEL baat heeft bij het hogere voltage, terwijl er een ander deel van je core loopt te mokken dat het niet zo hard kan.

• Renegade!
Zou dit mokkende deel dan niet resulteren in erg warme temps? Nu geraakt hij niet boven de 55, wat toch wel koel is.

• WillemJanJansen
Renegade! schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 22:03:
Zou dit mokkende deel dan niet resulteren in erg warme temps? Nu geraakt hij niet boven de 55, wat toch wel koel is.
Dit mokkende deel zorgt voor foute berekeningen die dus overnieuw moeten, daardoor gaat je score omlaag, simpelweg omdat je videokaart sommige dingen 2 keer moet doen.

Meer warmte komt er niet van hoor, al trekt 'ie het niet. Het ding blijft 100% bezig, zeker bij 3dmark.

55 is idd een goede Temperatuur ja. Ik kan fanloos (0 RPM) gamen met mijnes :) Erg fijn kaartje vind ik het :D

[ Voor 16% gewijzigd door WillemJanJansen op 19-11-2005 22:16 ]

• Renegade!
idd wel een leuk kaartje, maar hier valt alles toch wel wat tegen, eerst die pipes die niet meer werken en nu nog een core die lekker gaat vervelend doe als hij wat meer voltjes moet slikken. Zoals jezelf al zei is 1.3 niet echt veel, eerder zou dan gebeuren dat hij het een tijdje goed doet en dan opeens stuk is als hij het echt niet aankan, zo zijn er al vee LE's gesneuveld @ 1.4 dan wel. Ik heb ook nog nergens gelezen dat 1.3 voor problemen zorgde dus ga ik toch wel nog wat verder met proberen.
Jouw theorie klinkt wel geloofwaardig en mooi, maar nu ga ik toch met het beetje hoop die ik nog heb wat verder doen.

Andere reacties zijn ook welkom, mss mensen die hetzelfde probleem gekend hebben?

• WillemJanJansen
Renegade! schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 22:16:
idd wel een leuk kaartje, maar hier valt alles toch wel wat tegen, eerst die pipes die niet meer werken en nu nog een core die lekker gaat vervelend doe als hij wat meer voltjes moet slikken. Zoals jezelf al zei is 1.3 niet echt veel, eerder zou dan gebeuren dat hij het een tijdje goed doet en dan opeens stuk is als hij het echt niet aankan, zo zijn er al vee LE's gesneuveld @ 1.4 dan wel. Ik heb ook nog nergens gelezen dat 1.3 voor problemen zorgde dus ga ik toch wel nog wat verder met proberen.
Jouw theorie klinkt wel geloofwaardig en mooi, maar nu ga ik toch met het beetje hoop die ik nog heb wat verder doen.

Andere reacties zijn ook welkom, mss mensen die hetzelfde probleem gekend hebben?
Ik hoop voor je dat je er evengoed nog meer kan uitpersen. Mijn kaartje is wel volledig unlocked en doet 414/897, waar ik wel tevreden mee ben. Hoogste 3dmark03 = 115xx, wat deze winter nog wel verbeterd gaat worden.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

je moet eens beginnen bij het begin:
Eerst je kaart in standaard settings zetten zoals je hem gekocht hebt.
Daarna ocen en kijken waar het max ligt.
En als laatste je pipes proberen te unlocken voor zover ze niet beschadigd zijn natuurlijk.
Ik heb namenlijk de zelfde volgorde aangehouden omdat eerst unlocken en vervolgens ocen niet werkte.

Probeer eens deze stappen door te lopen dan kijken wat hij doet.
Topic zet ik bij mijn favorieten dus ik lees het nog wel van je :)

computer voor alle werkzaamheden

• Renegade!
Wel, ik heb dit ook zo gedaan zonder die voltmod, en mijn ultieme grens is 375/880. Memory is lekker hoog dus, maar die core kan volgens de 6800 le topics toch wel veel hoger na het verhogen van de vcore, nu is er toch wel iets raars aan de hand bij het flashen want telkens als ik opnieuw opstart is het net alsof de vcore terug op 1.2 staat, lekker vaag allemaal. Zou het kunnen dat er iets mis gaat bij het flashen, of met NiBit waarmee ik de bios aanpas?

Heeft er iemand nog andere sites met een 6800 bios erop?

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik draai hierzelf met een XFX 6800LE zonder een andere bios ingeladen te hebben.
Mijn core gaat tot 400 en mijn geheugen tot 832.
Met deze settings blijft hij gewoon stabiel.
Toen ik deze snelheden na uitvoerig testen als max heb beschouwd ben ik aan het unlocken gegaan.
Je moet goed in ogenschouw nemen dat niet iedere core het zelfde is.
De jouwe is slecht te ocen de andere weer goed dit zelfde probleem hebben wij ook met cpu's.
Niet iedere cpu is het zelfde er zijn mensen die een adm64 3000+ niet verder dan 2300mhz krijgen terwijl de ander de 2500mhz passeert met de zelfde spullen.
Ik vrees na dit topic gelezen te hebben dat je een minder ocbare kaart in handen hebt en je hoe rot het ook klinkt jezelf er het beste bij neer kan leggen.

• WillemJanJansen
Renegade! schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 22:44:
Wel, ik heb dit ook zo gedaan zonder die voltmod, en mijn ultieme grens is 375/880. Memory is lekker hoog dus, maar die core kan volgens de 6800 le topics toch wel veel hoger na het verhogen van de vcore, nu is er toch wel iets raars aan de hand bij het flashen want telkens als ik opnieuw opstart is het net alsof de vcore terug op 1.2 staat, lekker vaag allemaal. Zou het kunnen dat er iets mis gaat bij het flashen, of met NiBit waarmee ik de bios aanpas?

Heeft er iemand nog andere sites met een 6800 bios erop?
Dit is dus het probleem dat ik heb, ik kan het voltage niet omhoog gooien. Al ben ik wel blij met mijn 414 Mhz op de core :). Ze hadden mijn core in een Ultra kunnen stoppen (Niet dat die dan erg hoog ging overklokken, alhoewel die 1.4 volt helpt wel met een ultra..)

• Renegade!
Allemaal wel waar, maar toch wil ik nog een paar dingen proberen; zou het bv lukken om er een xfx bios op te zetten? Dacht ik wel zo, en met een xfx bios kreeg ik men 5900xt ook opeens op 500/900 :P

• Renegade!
xfx flash is gelukt maar same probleem weer, dus heb ik maar men oude bios er terug opgezet. Toch wel jammer van die core en van die pipes anders wel leuk kaartje.

• WillemJanJansen
Ik had ook al 2 XFX biossen geprobeerd, bij mij ook noppes.. Verder heb ik nog een Leadtek (LE) bios er in gegooid, een Asus GT bios en een Asus LE bios. Allemaal werkte het niet. Al had ik met de XFX bios iets hogere scores in 3dmark.

• Renegade!
Bij mij draait hij dan wel op 1.3 volt maar zoals al gezegd met laage prestaties. Nu haal ik weer 9600 in 3dmark 03, al wil ik toch wel ooit eens die 10k halen desnoods oveclock ik mijn cpu nog maar eens ;)
Wat die pipelines betreft, in 2d mode zie ik er niets van, in sommige spellen ook niet maar dan 3d mark of nfs most wanted demo gaat ie lekker tilt slaan :/ Als ik ze de eerste keer geunlocked had dacht ik al dat het helemaal gelukt was, niet dus :(

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik ken het probleem ik zag toen ik ze alle 16 opgezet had in eerste instantie ook geen artifacts.
Bij mij traden ze op bij bijvoorbeeld rook wat dan opeens blokjes waren.
Bijvoorbeeld rook van de banden in een autoracespel
Of tijdens een oorlogsspel dat dit dus vervormde.
Hij draait nu op 12 pipes stabiel.
Heb je al geprobeerd te doen wat ik eerder aangegeven had?
dus gewoon de orginele bios erin en eerst ocen tot max haalbaar en dan pas pipes unlocken?

• Renegade!
Edwin van Cleef schreef op zondag 20 november 2005 @ 13:10:
ik ken het probleem ik zag toen ik ze alle 16 opgezet had in eerste instantie ook geen artifacts.
Bij mij traden ze op bij bijvoorbeeld rook wat dan opeens blokjes waren.
Bijvoorbeeld rook van de banden in een autoracespel
Of tijdens een oorlogsspel dat dit dus vervormde.
Hij draait nu op 12 pipes stabiel.
Heb je al geprobeerd te doen wat ik eerder aangegeven had?
dus gewoon de orginele bios erin en eerst ocen tot max haalbaar en dan pas pipes unlocken?
ja dat heb ik gedaan, maar steeds hetzelfde resultaat. Ik heb wel alleen in sommige games last van artefacts, in cod2 en doom3 bv zie ik niets. Misschien omdat dit opengl games zijn? In 3dmark 03 heb ik er eerste tests ook niet veel last van, tot in mother nature natuurlijk, dan gaat dat water wat flikkeren..

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Renegade! schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:01:
[...]

ja dat heb ik gedaan, maar steeds hetzelfde resultaat. Ik heb wel alleen in sommige games last van artefacts, in cod2 en doom3 bv zie ik niets. Misschien omdat dit opengl games zijn? In 3dmark 03 heb ik er eerste tests ook niet veel last van, tot in mother nature natuurlijk, dan gaat dat water wat flikkeren..
En dat is nu exact het probleem wat ik dus had.
toen ik bij mij bit02 dichtgezet had was dit probleem verholpen en had ik nog steeds 12 pipelines goed werkend zonder problemen.
Probeer dit eens mischien dat je dan verder komt.

• Renegade!
Het overclocken enzo gebeurt al op 12x1.6, en hij gaat evenhoog als op 16x1.6. Nu ben ik vlug de singleplayer van cod2 aan het uitspelen met 16 pipes openen, want in cod2 zie ik er toch niets van, alleen wat meer fps :) Die core wil gewoon niets hoger dan 375, of ik heb zware artefacts.
Pagina: 1