Toon posts:

[TFT]Menselijk oog kan niet minder aan dan 16 ms?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Klopt het dat het menselijk oog niet minder als 16 ms kan verwerken? Of is dat volslagen onzin? Als dit wel klopt volgens jullie waarom dan als die monitoren van 8- en 12 ms? Als dit niet klopt waar ligt de grens voor ons oog? OP GOOGLE EN DIT FORUM GEZOCHT GEEN ANTWOORD KUNNEN VINDEN.

\Voor Dion
Graag goed lezen voordat je topics gaat sluiten. Bovendien snapt iedereen mijn vraag behalve u. Dus onduidelijk is het ook niet. Ik krijg genoeg reacties.

Hervatting van deze topic:
[rml][ TFT]Menselijk oog kan niet minder aan dan 16 ms?[/rml]

Bedankt voor de reacties dusver. Ik ben pas geleden veel winkels afgelopen. En in een van de winkels zei een verkoper tegen mij dat het menselijk oog niet minder als 16 ms aankon. Ik twijfel of dit verhaal wel waar is.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als iets 16 FPS gaat, dan kan je oog/hersenen de losse plaatjes niet meer onderscheiden, maar lijkt het een filmpje. Echter, dat wil niet zeggen dat hogere frequenties bijvoorbeeld 'rustiger' kijken :)

16 FPS is dus één beeldje per 0.0625 seconden, dus 62.5 ms.. Die verkoper weet dus waarschijnlijk niet echt waar de klepel hing, daar ik het getal '16' icm 'oog' dus alleen in het bovenstaande verhaaltje ken en niet iets met '16 ms'

[ Voor 39% gewijzigd door Osiris op 19-11-2005 20:00 ]

Verwijderd

er zijn testen bekend van piloten die een object in een blauw vlak kunnen herkennen als het maar 1/200ste seconde getoont word. Net zoals een stroboscoop, dat zijn hele korte flitsen, die ook niet nagloeien, maar die we wel degelijk kunnen waarnemen. Bewegende beelden lijken al snel vloeiend te verlopen, maar bijvoorbeeld in een bioskoop draait de shutter 4x rond voordat het volgende beeld vertoond word.

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 19:59:
Als iets 16 FPS gaat, dan kan je oog/hersenen de losse plaatjes niet meer onderscheiden, maar lijkt het een filmpje. Echter, dat wil niet zeggen dat hogere frequenties bijvoorbeeld 'rustiger' kijken :)

16 FPS is dus één beeldje per 0.0625 seconden, dus 62.5 ms.. Die verkoper weet dus waarschijnlijk niet echt waar de klepel hing, daar ik het getal '16' icm 'oog' dus alleen in het bovenstaande verhaaltje ken en niet iets met '16 ms'
Ik vroeg hem of 16 ms nu echt een probleem zou zijn met games. Toen zei nee. En kwam met dat verhaal aanzetten. Ik dacht toen meteen waarom bestaan er dan 8 ms :? :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[rml][ TFT]Menselijk oog kan niet minder aan dan 16 ms?[/rml]

Is niet voor niets gesloten. Als je het er niet mee eens bent kan je hem mailen :)

Dit topic is gesloten.