Toon posts:

Nieuwe moederboard + CPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe PC te bouwen (nr 3). Nu wil ik het dus gelijk goed doen :9

Wat adviseren jullie mij voor moederboard + CPU?? Het zaakje moet goed te overklokken zijn, liefst jumperless mobo en SCSI of RAID onboard. CPU minimaal 1GHz

Tevens zoek ik een ATX kast, goed te modden :P en plaats voor zo'n 8(!) 5Œ" sloten en natuurlijk minimaal 1 3œ" voor m'n diskdrive :)

Ik heb zo'n 2000,- uit te geven voor dit spul
Wie adviseert? En alvast bedankt :)

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Abit KT7A-RAID met een Tbird 1,2 GHz. Heb je nog zo'n 750 gulden over een mooi kastje. Ik heb alleen geen idee waar een kast vandaan haalt die over 8 5,25 sloten beschikt. Misschien een dubbele serverkast?

Verwijderd

Topicstarter
Sja daar was ik dus al bang voor...had zelf ook al geen succes een kast met 8 van die sloten erin te vinden :(

Nouja, dan deze vraag: Welke kast kan ik het best nemen met zoveel mogelijk 5Œ" sloten (ja ik moet nogal wat kwijt :)) die er nog een beetje leuk uit ziet en goed te modden is?

Ik elk geval bedankt voor je info :)

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
1 woord:

A D D T R O N I C S

.......

Die heeeeeeersen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je ze kunt vinden heb je misschien wat aan een IWill SoA mobo. Ze hebben twee met RAID, erg vergelijkbare features met de bekendere ABIT, betere benchmark performance en een lagere prijs (al ben ik ze niet in de pricewatch tegengekomen :()

Voor SCSI U160 onboard steekt eentje kop en schouders boven de rest uit: de MSI K7T-Pro Master. Heeft gelijk ook firewire onboard. Je bent er wel 894,- voor kwijt, maar dan heb je ook een dijk van een plank. Met 1100,- voor de CPU kom je uit op een Tbird 1200 met nog 400,- over.

Dit is dus allemaal AMD. Waarom geen Intel? Simpel, pak een vergelijkbare SCSI of RAID mobo (ASUS P2B 864,-) dan kom je met 2000,- maar op een PIII 933 en geen 400,- over...

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Das informatie waar ik wat aan heb, thnx :)

Het enige probleem is dan nog de ATX kast- Als ik voor de MSI KT-Pro Master + TBird 1200 al 2000,- kwijt ben valt de case buiten mijn budget; Dan wordt het toch een mobo van 'mindere' klasse, maar ik houd deze info in m'n achterhoofd

Thnx again :)

Verwijderd

Topicstarter
Beetje laat :) Maar ik heb m'n keuze gemaakt:
Het wordt een KT7A-RAID plank met TB 1.2GHz, welke wordt opgeleukt met een reepje van 512Mb PC133 tegen een (zeer) zacht prijsje B-)B-)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
En dat doe je gewoon niet in een kast :) hehe

Verwijderd

Topicstarter
Och, 6 plankjes triplex *timmer timmer* EHBO kitje cq amputatie setje :) Moet lukken toch?

Maar effe serieus; Deze speeltjes gaan in de kast waar nu m'n AX6BCpro + P3 650 in zit, die gaan in de kast waar nu m'n VaagMobo + P2 400 in zit, en het VaagMobo + P2 400 verkoop ik weer aan de hoogst biedende :) Of ik bewaar ze mocht ik ookt echt een triplex case bouwen :+

Verwijderd

heb een Aopen HX08 kast met 5 % 1/4 sloten!!!

Verwijderd

Bij www.oc-shop.nl hebben ze ATX server cases met 6 of 7 5,25" bays. Zijn alleen duur en zonder PSU! Maar wel viel roumte jah! :9

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor iedereen in dit forum lovend over die AOpen HX-08 of HQ-08 kasten. Het zijn op zich prima kasten maar die hebben toch iets te weinig ruimte naar mijn smaak :)
En als iedereen al zo'n kast heeft ben ik niet echt origineel meer op LAN parties :)

Ik heb nu een vaag bigtowertje met 6 5Œ" sloten; lekker wat ruimte, redelijk goed te modden, moet alleen een andere voeding in, en die ligt al op het postkantoor klaar 8-)

Maar mocht iemand nog een geweldige kast weten met minstens 6 5Œ" sloten, nog beter te modden etc. en geen AOpen dan plz :)

Verwijderd

ik heb een mooie kast voor je gevonden, bij chicon in delft www.chicon.nl
Big Tower Sunrise M-2001 ATX Aantal

Big Tower Sunrise M-2001 ATX, 300 watt PSU, 9x 5.25" drive bays en 4x3.5" internal drive bays. Optioneel:redundant 600W PSU(2x300W). Afmetingen (LxBxH): 47,5x23x73 cm
f 470.01

Verwijderd

dat pukende gevalletje is een foutje :7

Verwijderd

Topicstarter
Is inderdaad een lekkere bak :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.chicon.nl/images/produkten/2001.jpg

Lekker veeel ruimte, en die wieltjes hoef ik er zelf nu ook niet meer onder te zetten :)
Pagina: 1