Toon posts:

[XP] Partitie C is ineens partitie D geworden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het volgende is er aan de hand bij mijn PC. Er was een probleem bij het opstarten er verscheen de melding dat de NTLDR ontbrak. Door de pc op te starten met originele XP cd en via recovery heb ik de NTLDR terug gezet. Maar hij wou nog steeds niet opstarten. Nogmaals via recovery geprobeerd maar nu kreeg ik de melding bij welke windows ik me wou aanmelden en dit stond er: 1. D:\Windows
Hoe kan het dat ineens mijn c-partitie een d-partitie is geworden. Heb trouwens ook bootfix en mbrfix geprobeerd maar tevergeeft oja en bootcfg maar ook tervergeefs.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik neem aan dat je fixboot en fixmbr bedoelt? Want anders doet hij niet zo veel ;) Maar kan je niet die installatie selecteren en proberen in te loggen er op? Heb je ook al geprobeert om de installatie gewoon door te lopen, om bij de partitie selectie aan te geven dat je hem op de partitie wil installeren waar hij al op staat (hij zal dan vragen of je de huidige installatie wil repareren)? :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Hmm...heb vanalles geprobeerd maar het bleek mijn moederbord te zijn dat gestorven was.
Maar toch bedankt voor de hulp.

• marc1982
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-01 22:10
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:56:
Hmm...heb vanalles geprobeerd maar het bleek mijn moederbord te zijn dat gestorven was.
Maar toch bedankt voor de hulp.
hoe ben je daar achter gekomen dan?
ik zie de link niet zo eigenlijk...

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik kwam er achter door een tweede hdd in mijn pc te hangen. En toen bleek dat er ook hier rare tekens voor de naam van de hdd verschenen en dat de grote heel de tijd wisselde. Wat ik toen gedaan heb is een ander moederbord erin met de oude hdd en hij deed het weer. Dus was mijn conclusie dat mn moederbord gaar was.